Изненадващо, но най-сигурната кола за 2013 година е китайска. Първият модел на Qoros за Европа - 3 Sedan, премина през краш-тестовете на Euro NCAP, като заслужи максималните 5 звезди. Нещо повече, китайската кола записва общ резултат от 88%, което най-доброто постижение за 2013 година, сочи информацията от Qoros.
Представеният за първи път на автомобилното изложение в Женева Qoros 3 Sedan е първата китайска кола, която се явява на тестовете на Euro NCAP и записва резултат от 5 звезди. Моделът е показал рейтинг от 95% при защитата на възрастни пасажери в купето, 87% за защита на деца в купето, 81% за серийни системи за безопасност и 77% за защита на пешеходци.
Общият резултат на колата е 88%, който е ненадминат от нито един автомобил, явил се на краш-тестовете на Euro NCAP през 2013 година, сочи информацията на Qoros.
Анализатори определят постижението на Qoros 3 Sedan като крайъгълен камък в развитието на китайските коли, които до момента привличаха клиенти най-вече с ниската си цена. Успехът на 3 Sedan обаче показва, че някои от китайските производители отделят подобаващо внимание и на сигурността на автомобилите.
Qoros, която е съвместна компания на китайската Chery Automobile и израелската Israel Corp, има доста амбициозен план за Европа. Компанията вече нае популярни лица от автомобилната индустрия, сред които е Герд Хилдебранд, бивш шеф на MINI Design Studio.
Освен това, в моделите на Qoros могат да бъдат открити доста модерни системи и технологии. Един от двигателите, например, е 1,6-литров с турбо и старт/стоп система, като генерира 156 к.с. и 210 Нм. Налична е дори роботизирана скоростна кутия с два съединителя, производство на Getrag, с която се оборудват редица модели на Renault и Ford. В базовото оборудване на 3 Sedan пък са налични 8 въздушни възглавници и инфо-развлекателна система с 8-инчов дисплей.
Още преди години от Qoros заявиха, че техните коли нямат да отстъпват по нищо на европейските, включително безопасността.
Освен 3 Sedan, китайската марка ще предложи в Европа комби под името 3 Estate и хибриден кросовър - 3 Cross Hybrid. За следващите няколко години се подготвят общо 5 нови модела на Qoros, сред които всъдеход и луксозен седан.
Още за Qoros четете в Automedia.bg
Най-сигурният автомобил в Европа е китайски
Qoros 3 Sedan е отличник на годината в тестовете на Euro NCAP
15:45 | 25.09.13 г. 1![<p>
Снимка: Qoros</p>](/media/files/resized/article/640x360/a97/6c709bae1a118852e0c81ce3212c4a97-0000158383-article3.jpg)
Снимка: Qoros
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
![](/media/img/icons/article-time-icon.png)
-
Общините не са готови да въведат новия модел на таксата за битови отпадъци
-
Коментарите на Пауъл помрачиха настроенията на основните борси в Европа
-
Инвестиционното банкиране даде тласък на печалбата на Morgan Stanley
-
Енергийната система в Южна Русия се срина след спиране на ядрената централа в Ростов
-
SOFIX отчете лек спад на фона на липсата на търговия с акции на "Шели груп"
-
Разпределени са председателските места в постоянните комисии в парламента
-
С ATACMS Украйна може да удари всяка точка на Крим и значението му за Москва се топи
-
Жилищната криза в испанските градове увеличава редиците на хората без дом
-
Въпреки спрения износ цената на бензина в Русия достигна годишен пик
-
Тръмп избра сенатора от Охайо Джей Ди Ванс за свой вицепрезидент
-
Защо инвестициите в ново производство се изместват към Източна Европа?
-
Съмнения за фиска на Франция засилват нежеланието на ЕЦБ да говори за спад на лихвите
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Общините не са готови да въведат новия модел на таксата за битови отпадъци
-
Коментарите на Пауъл помрачиха настроенията на основните борси в Европа
-
Инвестиционното банкиране даде тласък на печалбата на Morgan Stanley
-
SOFIX отчете лек спад на фона на липсата на търговия с акции на "Шели груп"
-
S&P 500 се покачва след положителните данни за продажбите на дребно в САЩ*
1 -
Златото се доближава до рекорд, докато трейдърите очакват Фед да намали лихвите*
2
преди 10 години уахахахаххахааслед като разбиха Нокия и другите европейски "мастодонти", азиатците разбиха и производителите на коли в ЕВРОПАта. като "европеец" ми е тъжно ама ако бях азиатец (за каквито ни вземат нас истинските европейци), щях да потривам доволно ръце. отговор Сигнализирай за неуместен коментар