Mercedes-Benz планира да отвори музей в Пекин, с който компанията иска да активизира клиентите си в Китай, пише Ройтерс. Агенцията припомня, че пазарните резултати на щутгартци в страната, са по-слаби от тези на основните конкуренти - Audi и BMW.
Това ще бъде първият музей на чужд производител на луксозни автомобили в Китай, както и поредният опит на Mercedes да увеличи продажбите си в най-бързо развиващата се икономика в света. Неотдавна концернът майка Daimler назначи отделен директор, който да се фокусира върху китайските операции на марката, а от централата обявиха, че ще придобият 12% от активите на местния си партньор - BAIC.
"Daimler търси нови начини да взаимодейства с клиентите си и да ги накара да се вълнуват от марката Mercedes-Benz. Нов музей със сигурност ще помогне това да се случи," коментира анализаторът от LBBW Франк Билър.
Повечето германски производители, в това число Mercedes, Porsche и BMW, имат музеи в родините си. Експерти смятат, че инвестицията е оправдана, защото по този начин марките работят за имиджа си сред потенциалните купувачи.
"Китайските клиенти са изключително пресметливи относно марката и ценят известните имена, които демонстрират статут, богата традиция и дълга история," коментира говорител на Daimler пред Ройтерс.
От компанията не изнасят подробности около проекта, нито кога ще бъде открит той.
От отварянето на музея на Mercedes-Benz в Щутгарт през 2006 г., той е посетен от повече от 5 милиона души.
Още автомобилни новини четете в Automedia.bg
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.