Новата стратегия на премиум марките да произвеждат компактни и по-евтини модели дава резултат, като кара производителите на автомобили от ниските класове да нервничат. Това показва изследване на консултантската агенция Ernst & Young, публикувано от Automotive News.
Според доклада германската тройка - BMW, Audi и Mercedes-Benz, вече е започнала сериозно да "краде" клиенти от компании, с които досега никога не се е конкурирала. Германските премиум марки вече предлагат компактни модели на по-ниска цена и по този начин привличат онези купувачи, които са готови да платят малко повече, но да имат автомобил от престижен бранд.
Любопитното е, че въпреки спада на автомобилния пазар в Европа през последните 6 години, BMW записва ръст от 5%. Същото правят и Audi и Mercedes-Benz – съответно 6 и 5%. В същото време PSA/Peugeot-Citroen, General Motors Co. и Ford Motor Co., вървят надолу като продажби.
Германската тройка промени разположението на силите на пазара. За първи път в историята си BMW надмина по продажби Fiat. Основната причина е версията Gran Turismo на 3-Series. Като цяло продажбите на баварците са нараснали с 9%, а 3-Series излезе на 4-о място по резултати в Европа през август, като задмина дори Ford Fiesta.
От своя страна само за 8 месеца Mercedes-Benz записа ръст от 6% благодарение на новите си компактни модели A-Class, B-Class и CLA. Компанията предлага вече 23 модела и планира да ги увеличи с още 13 в близките 8 години. При спад от 5% на общия пазар през август, Mercedes-Benz записва увлечение с 9%.
Audi също върви нагоре, след като за 6 години удвои броя модели, които предлага. Особено важни за успеха се оказаха A1 и Q3, но най-вече А3, който успя да стигне до 6-о място по продажби в Европа, изпреварвайки Opel Corsa и Peugeot 208.
Има и още една причина за успехите – това е финансовата схема за закупуване на автомобил. Благодарение на силния платежен баланс и по-високата стойност на моделите си германската тройка е далеч пред конкурентите си. Един пример – BMW 1-Series в Германия се предлага на лизинг от 330 евро на месец, докато Opel Astra – за около 315 евро, пише Automotive News.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
Немските премиум марки привличат клиенти и от ниските класове
На фона на кризата BMW, Mercedes-Benz и Audi продават все повече малки автомобили
17:13 | 23.09.13 г.Снимка: Ройтерс
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
Силициевата долина ли държи ключа към универсалния базов доход?
-
САЩ с години неглижират предупреждения за война и проблеми при производството на снаряди
-
Технологичните гиганти преосмислят корпоративната си култура
-
Камала Харис изглежда готова да смени Байдън в битката за Белия дом
-
Защо туристите се дължат зле, когато са на почивка?
-
Владимир Путин се страхува от "Мишка"
-
Русия търси решения за уязвимостта на своята бойна авиация - планира убежища от съветски тип
-
Търпението на глобалните инвеститори, вложили в Китай, е подложено на изпитание
-
Акция на седмицата: „М+С Хидравлик“ АД
-
Унгария може да се справи с кризата със спрения петрол през Украйна, трябва да смени доставчика
-
Оправдана ли е пазарната мания около изкуствения интелект?
-
Владимир Путин се страхува от "Мишка"
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Оправдана ли е пазарната мания около изкуствения интелект?
-
S&P 500 записа най-лошата си седмица от април насам
-
Криптолобистите "замърсяват" президентските избори в САЩ
-
Глобалният технологичен срив притесни инвеститорите на европейските фондови пазари
1 -
SOFIX и BGBX40 затвориха сесията със спадове, но записаха ръстове за седмицата
-
S&P 500 се насочва към най-лошата си седмица за последните три месеца*