Renault-Nissan няма да успее да изпълни поставената си цел – през 2016 г., да продава на пазарите по 1.5 млн. електрически автомобила и затова трябва да насочи усилията си в друга посока, обясни главният изпълнителен директор на алианса Карлос Госн.
Пред агенция Bloomberg Госн бе категоричен, че очаква голям ръст на продажбите в сегмента на „бюджетните” автомобили, най-вече на развиващите се пазари. Затова за Renault в най-важна се превръща марката Dacia, която ще помогне на френския производител да намали зависимостта си от намаляващото търсене на автомобили от средния ценови сегмент в Европа.
„Ако има един сегмент от пазара, който го очаква огромен ръст на продажбите, това са именно бюджетните автомобили – убеден е Госн. – Той ще расте най-вече на развиващите се пазари и в южните региони на Европа, които са ориентирани към по-ниски цени. Dacia се ползва с голям успех и ще продължи да увеличава продажбите си”.
През миналата година Renault и Nissan успяха да продадат в цял свят едва 68 000 електромобила. Тяхното популяризиране е възпрепятствано от недоверието на клиентите към ограничения пробег и дългото зареждане на батериите. Затова и Госн е на мнение, че алиансът няма да може скоро да постигне поставената си цел за този пазарен сегмент.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg