В началото на май Нийлс Килиън от Южна Африка става горд собственик на BMW, когато купува новия си автомобил 3-а серия. След като катастрофира няколко седмици по-късно, той все още чака да му бъдат доставени резервните части и в момента вече не е толкова сигурен, че е направил най-добрия избор, пише Bloomberg.
Килиън се нуждае от заден калник, преди да може да кара колата си отново. Междувременно продължава да отделя по 770 долара месечно за вноските по лизинга и е принуден да прави и допълнителни разходи, за да ходи до работа, тъй като от компанията не са му предоставили автомобил, който да използва, докато тече ремонтът.
Килиън е един от многото клиенти по света, разгневени от това, че германският BMW не успява да достави навреме резервни части за поправка на превозните им средства. От началото на юни най-големият производител на луксозни коли в света не успява да осигури резервни части за клиентите си навреме поради нова система за управление на доставките, въведена в централния склад в Германия.
Закъсненията се отразяват в глобален мащаб, тъй като поръчките в 40-те центъра за дистрибуция на резервни части на BMW се изпълняват основно от главния склад в Динголфинг. Той снабдява директно и около 300 сервиза в Германия.
Раймунд Нестлер, който живее в Инголщад, Германия - основната база на конкурентната Audi - чака от шест седмици за нова част, която контролира скоростта на двигателя.
"Винаги съм бил заклет фен на BMW и в момента карам 7-мата си кола от тази марка, но ще се замисля кой бранд ще си купя следващия път", споделя Нестлер.
Около 10% от частите не могат да бъдат набавени моментално в Динголфинг поради логистичната промяна, обясни говорителят на базираната в Мюнхен компания Манфред Грюнерт. В склада работят служители на извънредни смени, за да се съкрати времето на изчакване, като се очаква новата система да работи нормално най-късно в началото на септември, допълни той.
Логистичните проблеми се случват в момент, в който BMW се намира под силен натиск да запази лидерската си позиция при глобалните продажби на луксозни автомобили, след като и Audi и Daimler се зарекоха да завладеят първото място до края на това десетилетие.
„Логистичният проблем е разбираем, но три месеца са твърде дълъг период", коментира Юрген Пайпър, анализатор от Bankhaus Metzler във Франкфурт. „Със сигурност това нанася вреда на компанията. Очаквам репутацията ѝ да пострада и тя да понесе загуби от десетки милиони", добавя той.
Логистичният проект, наречен ATLAS, е стартиран през 2009 г. Основен изпълнител по онова време е IBM, но миналата седмица фирмата обяви, че вече не участва във въвеждането на програмата. Софтуерът се доставя от SAP.
преди 11 години Горките, пък ние тук за няма месец обикаляне по моргите се сдобиваме с к'вот ти требе. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години SAP .... Еми - честито(на печелившите) отговор Сигнализирай за неуместен коментар