Японският автомобилен производител Nissan планира да предложи на своите клиенти самоуправляващи се коли след 2020 г. Превозните средства напълно или поне частично ще се справят без контрол от страна на водача. През 2014 г. групата ще построи полигон за такива автомобили, заяви по време на презентация за пресата в Ел Торо, Калифорния, изпълнителният вицепрезидент Анди Палмър.
Nissan е само един от цяла поредица производители на автомобили, сред които и европейски, които работят над автоматизираното управление. Гигантът Google също работи над самостоятелно задвижвана техника, като се стреми преди всичко да създаде "Robo-такси", което да може автономно да качва и разкарва пътници до местоназначението им в градовете.
От самоходните автомобили се очаква преди всичко да спомогнат за намаляване на броя на произшествията поради грешки на шофьора. 2020 г. бе призната и от други представители на индустрията като отправна година за стартирането на тези автомобили.
Все повече превозни средства вече са оборудвани с техники, които автоматизират определени функции. Те включват системи за контрол на скоростта, за да се спазва дистанция от предностоящия автомобил. Съществуват също така и автоматични спирачни системи, както и системи, които запазват движението на колата в една определена лента.
Голямото предизвикателство пред производителите на автономно движещи се коли обаче остава разработването на по-евтини и по-надеждни сензори, които да "виждат" всичко около превозното средство и да го ръководят по пътя.
Вероятно най-голямото препятствие пред този бранш обаче може да се окажат правните и регулаторни изисквания. Едва в няколко държави засега е разрешено тестването на подобни превозни средства в нормални условия. Преди масовото навлизане на самоходните автомобили обаче е нужно освен това и производители, надзорните органи и застрахователи да седнат на масата и да изяснят въпроса за поемането на отговорност в случай на произшествие, пише Wall Street Journal.
В Европа с темата са се захванали базираният в Мюнхен премиум производител BMW и Continental. Още преди няколко месеца двете компании подписаха споразумение за развойна дейност и научни изследвания, с които искат да се създадат условия за серийно производство на до висока степен автоматизурано управление по магистралите на Европа.
През миналата седмица се появи нова информация, според която Conti е пред споразумеие за сътрудничество по тази тема с Google и IBM. Frankfurter Allgemeine Zeitung писа, че Google и Conti сближават позициите си в сделка за сътрудничество за производство на автономни автомобили, но без да добавя подробности.
Според FAZ в проекта ще участва и IT-гигантът IBM. Споразумението ще бъде подписано още по време на автомобилното изложение IAA във Франкфурт в средата на септември, пише още германското издание. Първата компания, която пуска автономни автомобили по улиците на градовете, бе именно Google.
Дъщерната на VW компания Audi и Conti също разполагат с разрешение за тестване на подобни системи в американския щат Невада.
преди 11 години Е хората ако ги изведем от всякакъв вид производство, ще е супер ефтини всичко. Само че тогава ще имаме една световна армия от безработни, които няма да могат да си купят дори най-евтиния продукт. Както виждаме напоследък този проблем започва да се проявява и никой не е намерил решение на проблема - какво аджеба прайм с хората? Според мен трябва да се внимава много с поголовната автоматизация, както и с неща от сорта на Гугъл глас. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години И предпоставка за нечестни начинания. Особено що се отнася до умни българчета и русначета. Ако я въведат тази технология без нови правила за сигурност и мониторинг за нула време България ще се превърне в страната с най-много нови стоки в света. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Това наистина е една технология, която може да изведе човешкото благосъстояние на ново ниво. Имайки опит в планирането на логистични операции, бих казал, че човешкото присъствие е много голям разходен фактор - заплата, осигуровки, командировъчни, нощувки. Ако превозването на товари може да се "освободи" от шофьора, това е предпоставка за поевтиняване на множество услуги и стоки. отговор Сигнализирай за неуместен коментар