IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Американците губят вяра в местните автомобилни марки

Щатските производители на коли отстъпват на конкурентите си от Азия и Европа в удовлетвореността на клиентите

11:33 | 27.08.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Повишаването на производството е повлияло негативно на качеството на американските коли. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Повишаването на производството е повлияло негативно на качеството на американските коли. Снимка: Ройтерс

Дистанцията между най-големите три производителя на автомобили в САЩ (т.нар. Big Three) и вносните марки коли се е повишила до най-високото си ниво в последните пет години. Това показва ново проучване на удовлетвореността на клиентите отвъд Океана, цитирано от CNBC.

Данните от индекса за удовлетвореността на потребителите в САЩ (АСSI) за 2013 г. показват, че GM, Ford и Chrysler постигат средна оценка от 82 пункта по скалата от 0 до 100. Резултатът е под средния за отрасъла от 83 пункта. Азиатските марки са оценени с малко над 84 пункта, оставайки леко зад европейските марки, които водят с резултат малко под 85 пункта.

Като цяло задоволството от 20-те основни автомобилни марки е спаднало с 1,2%. От по-популярните марки в САЩ единствено Tesla не присъства в проучването.

Изготвилите ACSI изследователи смятат, че удовлетвореността на клиентите се понижава, отчасти защото надеждността за качеството на превозните средства отстъпва с оглед на повишаването на производството.

GM, Ford и Chrysler бяха принудени през последните месеци да отговорят на по-голямото търсене, което от своя страна е най-вероятната причина за понижената удовлетвореност на клиентите.

"Американските автомобилни производители може би понижиха качеството, след като повишиха производството, за да отговорят на растящото търсене", казва Дейвид Ванамбърг, директор на ACSI. "Качеството дава път на количеството", посочи още експертът.

Данните са тревожен сигнал за американските автомобилни марки. Само преди пет години Big Three и азиатските автомобилни компании водеха люта битка що се отнася до удовлетвореността на клиентите.

Mercedes заема първо място в списъка на най-известните марки в ACSI с резултат от 88 пункта. Немската марка успя да измести от лидерската позиция Lexus, която заемаше почетното място в последните две години.

На другия полюс се намират Dodge и Chevrolet, които си поделят последната позиция с резултат от 79 пункта.

Индексът на удовлетвореността на потребителите се изчислява след анкетиране на повече от 4000 американци, които са дали своя глас в началото на април.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:06 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още