В света на автомобилостроенето има не малко така наречени „спящи” брандове. Те продължават да са собственост на големи действащи компании, които ги държат в резерва. И от време на време се случва да възстановят някоя от тях. Изданието Autoreview припомня подобни случаи.
На първо място това е Datsun, която принадлежи на Nissan. Още догодина под тази марка ще излезе първият нов модел, който ще се продава в Индия, Югоизточна Азия и Русия. От своя страна друг участник в концерна Renault-Nissan - френската компания Renault, готви да възроди Alpine – марка, чиито последен автомобил излиза през 1995 г.
Концернът FIAT също е пратил „в запаса” цял отделен бранд - Autobianchi, който от 1955 до 1995 г. произвежда стилни компактни автомобили. В момента италианците сериозно обмислят възможността да възродят тази марка. И да започнат производството на евтини автомобили, които да се конкурират успешно с румънската Dacia.
Концернът BMW е собственик и на две други британски марки (освен Rolls-Royce и MINI). Това са Triumph и Riley, които германците решиха да задържат за себе си, след като през 2000 г. продадоха Rover. Все по-често, най-вече във Великобритания, се чуват слухове, че Triumph може да се превърне в „евтиното” BMW.
Има и други – Aston Martin е собственик на Lagonda, Talbot и Simca са на групата PSA Peugeot Citroen, а Imperial и Plymouth - на концерна Chrysler. Другите два големи концерна в САЩ - Ford и General Motors, също имат такива брандове. Ford е собственик на Mercury и Edsel, а GM на Pontiac, Oldsmobile и Geo.
Volkswagen от своя страна държи правата върху няколко исторически марки - DKW, NSU и Auto Union. Освен това германският концерн разполага и с марката „Москвич”, която придобива през 90-те години на миналия век. Тогава заводът в Москва, който произвежда автомобили с това име, се задъхва от финансови проблеми и търси опити за сътрудничество с чужди компании. Руснаците дори правят модел с помощта на Renault, но в крайна сметка марката става собственост на Volkswagen.
Други две легендарни марки от соц. времето - Trabant и Warburg, също не са напълно погребани. В момента правата върху собствеността на Trabant държи компанията за производството на играчки – Herpa. Неотдавна беше показан дори концепт на бъдещ Trabant с електрическо задвижване, който обаче така не стигна до поточните линии. При Wartburg нещата са малко по-различни – през 1991 г. заводът в Айзенах, където се произвежда автомобила, бе купен от Opel, който придоби и правата върху бранда. Твърдеше се дори, че германският производител ще възроди Wartburg, но икономическата криза сложи край на подобни слухове.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
Спящите автомобилни марки
Съветският Москвич е собственост на Volkswagen, а легендарният Triumph – на BMW
15:06 | 19.08.13 г.![<p>
Показаният във Франкфурт през 2010 година <a href="http://automedia.investor.bg/read/7898.html" target="_blank">Trabant nT</a>.<em> Снимка: Ройтерс</em></p>](/media/files/resized/article/640x360/617/5a80f63c5fd06e118d5eae9d5e8db617-0000156232-article3.jpg)
Показаният във Франкфурт през 2010 година Trabant nT. Снимка: Ройтерс
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
![](/media/img/icons/article-time-icon.png)
напиши коментар
-
Кадър на деня за 17 юли
-
Dow Jones отчете нов рекорд, а Nasdaq - най-лошия си ден от 2022 г. насам
-
Само медицинско състояние би отказало Джо Байдън от надпреварата за Белия дом
-
Mercedes и Starbucks ще си партнират в изграждането на зарядни станции в САЩ
-
Олаф Шолц ще търси сделка за доставка на литий по време на визита в Сърбия
-
Путин: Добив на криптовалути може да предизвика срив в енергийната мрежа на Русия
-
Защо растат цените на жилищата у нас?
-
Германската "Леони" затваря завода си за производство на кабели за автомобили в Плевен
-
Русия развива дроновете камикадзе, опитвайки се да ограничи украинското предимство
-
Задушаването на китайския бум при зелената енергия би било катастрофа за света
-
Китайска компания иска да изгради фабрика в Божурище за 5 млн. евро
-
Илон Мъск мести централите на SpaceX и социалната мрежа X
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Dow Jones отчете нов рекорд, а Nasdaq - най-лошия си ден от 2022 г. насам
-
Путин: Добив на криптовалути може да предизвика срив в енергийната мрежа на Русия
-
Чуждите инвестиции у нас намаляват с близо 64% към края на май
-
Спад на задлъжнялостта дава на големите компании в Европа повече възможности за дивиденти и сделки
-
Германия планира да намали наполовина военната помощ за Украйна
2 -
Европейските акции затвориха с понижение за трети пореден ден