В света на автомобилостроенето има не малко така наречени „спящи” брандове. Те продължават да са собственост на големи действащи компании, които ги държат в резерва. И от време на време се случва да възстановят някоя от тях. Изданието Autoreview припомня подобни случаи.
На първо място това е Datsun, която принадлежи на Nissan. Още догодина под тази марка ще излезе първият нов модел, който ще се продава в Индия, Югоизточна Азия и Русия. От своя страна друг участник в концерна Renault-Nissan - френската компания Renault, готви да възроди Alpine – марка, чиито последен автомобил излиза през 1995 г.
Концернът FIAT също е пратил „в запаса” цял отделен бранд - Autobianchi, който от 1955 до 1995 г. произвежда стилни компактни автомобили. В момента италианците сериозно обмислят възможността да възродят тази марка. И да започнат производството на евтини автомобили, които да се конкурират успешно с румънската Dacia.
Концернът BMW е собственик и на две други британски марки (освен Rolls-Royce и MINI). Това са Triumph и Riley, които германците решиха да задържат за себе си, след като през 2000 г. продадоха Rover. Все по-често, най-вече във Великобритания, се чуват слухове, че Triumph може да се превърне в „евтиното” BMW.
Има и други – Aston Martin е собственик на Lagonda, Talbot и Simca са на групата PSA Peugeot Citroen, а Imperial и Plymouth - на концерна Chrysler. Другите два големи концерна в САЩ - Ford и General Motors, също имат такива брандове. Ford е собственик на Mercury и Edsel, а GM на Pontiac, Oldsmobile и Geo.
Volkswagen от своя страна държи правата върху няколко исторически марки - DKW, NSU и Auto Union. Освен това германският концерн разполага и с марката „Москвич”, която придобива през 90-те години на миналия век. Тогава заводът в Москва, който произвежда автомобили с това име, се задъхва от финансови проблеми и търси опити за сътрудничество с чужди компании. Руснаците дори правят модел с помощта на Renault, но в крайна сметка марката става собственост на Volkswagen.
Други две легендарни марки от соц. времето - Trabant и Warburg, също не са напълно погребани. В момента правата върху собствеността на Trabant държи компанията за производството на играчки – Herpa. Неотдавна беше показан дори концепт на бъдещ Trabant с електрическо задвижване, който обаче така не стигна до поточните линии. При Wartburg нещата са малко по-различни – през 1991 г. заводът в Айзенах, където се произвежда автомобила, бе купен от Opel, който придоби и правата върху бранда. Твърдеше се дори, че германският производител ще възроди Wartburg, но икономическата криза сложи край на подобни слухове.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
Спящите автомобилни марки
Съветският Москвич е собственост на Volkswagen, а легендарният Triumph – на BMW
15:06 | 19.08.13 г.
Показаният във Франкфурт през 2010 година Trabant nT. Снимка: Ройтерс
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.

напиши коментар
-
Новите мита на Тръмп влязоха в сила и задълбочават търговската война
-
Силвия Георгиева: Българските PropTech решения оцеляват, защото имат реални клиенти
-
Американски F-35 е прихванал руски изтребител и бомбардировач край Аляска
-
Стагфлацията вече е най-добрият сценарий за САЩ
-
S&P 500 спадна под 5000 пункта за първи път от април 2024 г.
-
Кадър на деня за 8 април
Специални проекти виж още
Най-четени новини
-
Димитър Събев: Голямата депресия ще стане Голямата инфлация
-
Еврото се очертава като неочакван победител от сътресенията в търговията
-
Заради бума на доставките руснаци стават куриери в търсене на допълнителни доходи
-
Настъплението на руските сили в Украйна се е забавило, според британското разузнаване
-
Mercedes иска да бъде американска марка, но въпреки това усеща натиска от митата
-
Volkswagen наказва американските потребители заради новита мита
-
Милиардери искат да свалят свои компании от борсите заради хаоса на пазарите
-
Германските банки призоваха ЕС да се въздържи от изостряне на търговския конфликт
-
Американците бързат да купят нов автомобил преди въвеждането на митата върху вноса
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
S&P 500 спадна под 5000 пункта за първи път от април 2024 г.
-
Накъде ще върви цената на златото след пазарните сривове?
-
Европейските борси възстановиха част от загубите в най-добрата си сесия от края на 2022 г.
-
ЕС набра 86 млрд. евро от пазара - сигнал за доверие на фона на митата на САЩ
-
Спад на сивата икономика с 1% годишно може да увеличи БВП с 1,9 млрд. лева
-
Индексите на БФБ частично се възстановиха от спадовете в петък и понеделник