В света на автомобилостроенето има не малко така наречени „спящи” брандове. Те продължават да са собственост на големи действащи компании, които ги държат в резерва. И от време на време се случва да възстановят някоя от тях. Изданието Autoreview припомня подобни случаи.
На първо място това е Datsun, която принадлежи на Nissan. Още догодина под тази марка ще излезе първият нов модел, който ще се продава в Индия, Югоизточна Азия и Русия. От своя страна друг участник в концерна Renault-Nissan - френската компания Renault, готви да възроди Alpine – марка, чиито последен автомобил излиза през 1995 г.
Концернът FIAT също е пратил „в запаса” цял отделен бранд - Autobianchi, който от 1955 до 1995 г. произвежда стилни компактни автомобили. В момента италианците сериозно обмислят възможността да възродят тази марка. И да започнат производството на евтини автомобили, които да се конкурират успешно с румънската Dacia.
Концернът BMW е собственик и на две други британски марки (освен Rolls-Royce и MINI). Това са Triumph и Riley, които германците решиха да задържат за себе си, след като през 2000 г. продадоха Rover. Все по-често, най-вече във Великобритания, се чуват слухове, че Triumph може да се превърне в „евтиното” BMW.
Има и други – Aston Martin е собственик на Lagonda, Talbot и Simca са на групата PSA Peugeot Citroen, а Imperial и Plymouth - на концерна Chrysler. Другите два големи концерна в САЩ - Ford и General Motors, също имат такива брандове. Ford е собственик на Mercury и Edsel, а GM на Pontiac, Oldsmobile и Geo.
Volkswagen от своя страна държи правата върху няколко исторически марки - DKW, NSU и Auto Union. Освен това германският концерн разполага и с марката „Москвич”, която придобива през 90-те години на миналия век. Тогава заводът в Москва, който произвежда автомобили с това име, се задъхва от финансови проблеми и търси опити за сътрудничество с чужди компании. Руснаците дори правят модел с помощта на Renault, но в крайна сметка марката става собственост на Volkswagen.
Други две легендарни марки от соц. времето - Trabant и Warburg, също не са напълно погребани. В момента правата върху собствеността на Trabant държи компанията за производството на играчки – Herpa. Неотдавна беше показан дори концепт на бъдещ Trabant с електрическо задвижване, който обаче така не стигна до поточните линии. При Wartburg нещата са малко по-различни – през 1991 г. заводът в Айзенах, където се произвежда автомобила, бе купен от Opel, който придоби и правата върху бранда. Твърдеше се дори, че германският производител ще възроди Wartburg, но икономическата криза сложи край на подобни слухове.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
Спящите автомобилни марки
Съветският Москвич е собственост на Volkswagen, а легендарният Triumph – на BMW
15:06 | 19.08.13 г.Показаният във Франкфурт през 2010 година Trabant nT. Снимка: Ройтерс
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
Hyundai Motor назначава първия си чуждестранен изпълнителен директор
-
Цената на петрола се насочва към седмичен спад заради слабото търсене в Китай*
-
Икономиката на Великобритания бележи ръст от едва 0,1% през третото тримесечие
-
Най-големият производител на компютри в света ще строи нови заводи извън Китай
-
Ножицата между възвръщаемостта на американския и европейския пазар все повече се отваря
-
Путин предприема мерки за ограничаване на разходите за войната в Украйна
-
OMV спечели арбитражен иск срещу "Газпром" и чака спиране на газа
-
Цените на храните поскъпват главоломно в Русия и това притеснява Кремъл
-
Дойде ли краят на петрола? Търсенето расте с най-бавния темп от години
-
Речта на Пауъл помрачи настроенията на Wall Street
-
Руската сила се прокрадва и в Западна Африка с мисия в Екваториална Гвинея
-
Най-големите икономики в Източна Европа срещат затруднения с отслабването на Германия
Специални проекти виж още
Най-четени новини
-
България е сред страните в ЕС с най-голямо месечно увеличение при производството на услуги
-
"Самоубийствени атаки": руснаците опитват да си върнат контрола в Курска област
-
Чуждите компании продължават да се изтеглят от забавящата се китайска икономика
-
Руски олигарси чертаят мрачни перспективи пред икономиката на страната
-
Евтини празни жилища в Япония привличат чуждестранни купувачи, но има и рискове
-
Фокусирана върху спасяването на индустрията, Германия не вижда потенциала при услугите
-
Владимир Путин и Доналд Тръмп вече са говорили за войната в Украйна
-
Валутните анализатори обръщат палачинката и очакват паритет на еврото и долара
-
Какъв ще е ефектът от спирането на транзита на руския газ през Украйна на цените в Европа?
-
Ако светът иска да заличи 100 трлн. долара публичен дълг, да погледне към Нова Зеландия
-
България е сред страните в ЕС с най-голямо месечно увеличение при производството на услуги
-
"Самоубийствени атаки": руснаците опитват да си върнат контрола в Курска област
-
План Б на Украйна - оръжейна независимост от Запада, върви към реализация
-
Мащабен многофункционален комплекс ще се появи на терена на бившия завод "Витоша"
-
Вълната от евтини китайски електромобили застигна и българския пазар
-
Бивш шеф на "Роскосмос": Дронове смениха "адресната регистрация" на Черноморския флот
-
Кристалина Георгиева: Целта България да се присъедини към еврозоната е изпълнима
-
Мащабен нов комплекс въвежда концепцията за "15-минутния град" в кв. Лозенец
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Речта на Пауъл помрачи настроенията на Wall Street
-
Новите икономически данни окрилиха европейските борсови индекси
-
Италия иска да насърчи сливанията на банки с продажбата на дела в Monte dei Paschi
2 -
Анализатор: Ефектът "Тръмп" доведе до прибиране на печалби от акции
-
SOFIX отчете втора поредна сесия на спад
-
Щатските борси започват колебливо сесията в четвъртък*