Когато японската Toyota Motor Corp пусна своя марка Scion преди почти десетилетие, нейната цел бе да привлече определен тип купувачи, неразпознаващи себе си в моделите за улегнали Camry и Corolla. А именно хората от младото и технически грамотно ново поколение, попадащи под определението "хипстъри".
Друга от популярните азиатски марки - Kia Motors, опита да привлече градските хипстъри с ефектния си модел Soul compact.
Днес обаче атрактивните малки возила на марката привличат и купувачи като Лесли Олсън, 65-годишен вече пенсиониран ректор на Университета в Голдън, Колорадо, който наскоро се сдоби с новия Scion хВ. "Това не изглежда като типична кола за възрастен човек", измъмри тромаво г-жа Олсън при вида на хВ. "Изглежда някак... млада".
В стремежа си да се харесат на младежите автомобилните концерни проектират и пускат на пазара модели за т. нар. "поколение на новия век". Тази група потребители, намираща се във възрастовия диапазон 20-30 години, може успешно да съперничи на групата от следвоенния "бейби бум", която в продължение на десетилетия доминираше на авто пазарите, пише The Wall Street Journal.
През последните години производителите на коли разработиха серия малки на размер модели като Chevy Sonic, Fiat 500, Ford Fiesta, Kia Soul и ги промотираха, използвайки социални медии, реклами на музикални фестивали, а в някои случаи – дори и екстремни състезания. С цел реклама на новия Chevy Sonic General Motors Со засне парашутен скок от самолет, използван в онлайн кампания, таргетирана именно към 18-30-годишните.
Въпреки това най-голямата група от купувачи на тези автомобили - около 42% от общия брой към май 2013 г. - е по-близо до пенсионната възраст, според данните търговския портал Edmunds.com. Съотношението се е увеличило с цели 29% в сравнение с преди 5 години.
Междувременно процентът на хората на възраст между 18 и 34 години, които закупуват компактните младежи возила, е паднал до 12 на сто през май спрямо 17 процента през 2008 г., според данните на портала.
Разбира се 50-60-годишните са едни от най-големите купувачи на всички видове автомобили, без значение от марката, цената и размера. През миналата година автомобилните маниаци на възраст над 55 години закупиха повече от 40% от всички новопродадени автомобили в сравнение с 33-те процента, отчетени през 2008 г. Купувачите на възраст между 18 и 34 години пък представляваха едва 12 на сто спрямо 14%, отчетени преди 5 години, според Edmunds.com.
"Твърде деликатна е ситуацията да вървиш срещу пазарните нагласи и да очакваш да растеш, вместо да залагаш на своите "дойни крави", заяви Джесила Колдуел, анализатор в Edmunds.com. Въпреки това една от причините авто производителите да разработват нови марки, насочени изключително към младото поколение, е надеждата хората да запазят лоялността си към бранда и с годините да продължат да инвестират в по-скъпите модели на същата продуктова гама", посочва още експертът.
преди 11 години Освен младежите нали? отговор Сигнализирай за неуместен коментар