Нетната печалба на Nissan Motor Co. надхвърли очакванията с ръст от 14 на сто през второто тримесечие. Положителният резултат бе подкрепен от скока на продажбите в САЩ, както и от възстановяването на ключовия китайски пазар, предава Ройтерс.
Нетната печалба на втория по големина автомобилен производител в Япония се е увеличила до 82,02 млрд. йени (819 млн. долара) в периода април-юни. Резултатът нахвърли очакванията на анкетираните от Ройтерс пет водещи анализатори за ръст до 63,8 млрд. йени (638 млн. долара).
"Положителните признаци на подобряване на обема на продажбите в Китай, както и очакванията за пазара в САЩ, би следвало да подобрят представянето на Nissan през следващите тримесечия на фискалната 2013 г. в съответствие с предварителните очаквания на компанията", обявиха от автомобилният производител в изявление до медиите.
Японските автомобилни производители претърпяха спад на продажбите в Китай сред разразилия се дипломатически скандал между Токио и Пекин през септември миналата година. Най-многолюдната страна бе най-големият външен пазар на Nissan в последните четири години, възлизайки на около една четвърт от общия обем на продажбите на компанията през 2012 г.
Продажбите на Nissan в Китай се смъкнаха с 15 на сто спрямо година по-рано до 284 000 превозни средства в периода януари-март, а пазарният дял отстъпи с 2 процентни пункта до 5,5%. Поради различното отчитане на фискалните години в Китай и Япония, продажбите на автомобилния производител в периода януари-март са отразени в неговите резултати за тримесечието между април-юни.
Вицепрезидентът на компанията Йоджи Тагава обяви, че очаква годишният пазарен дял в Китай да нарасне до 6,5%. Той отказа да коментира дали макроикономическите перспективи пред компанията ще окажат въздействие върху Nissan.
Междувременно продажбите на компанията в Съединените щати отбелязаха ръст вследствие на намаляването на цените на седем модела, включително на седана Altima – най-продаваният автомобил от марката отвън Океана.
Продажбите са скочили с 20 на сто спрямо същия период преди година до 306 000 превозни средства. Пазарният дял на компанията в САЩ е бил 7,4%, изкачвайки се от 6,7 на сто преди година.
Nissan, 43,4% от която са собственост на френската Renault SA, е първият от трите големи автомобилни компании в Япония, която обяви тримесечните резултати. Очаква се другите два основни производителя в страната - Honda Motor Co. и Toyota Motor Corр. да публикуват резултатите си съответно на 31-ви юли и на 2-ри август.