През май Американският застрахователен институт за магистрална безопасност (IIHS) публикува резултати от краш-тестовете на 13 компактни кросоувъра. В тях не взе участие новият Toyota RAV4, тъй като бе току-що излязъл на пазара.
Сега сигурността на японската машина премина през щателната проверка на IIHS, коeто включва и ново изпитание - фронтален удар с малко покритие.
В свое съобщение IIHS обяви, че недостатъчната здравина на конструкцията не е позволила на RAV4 да получи по-висока оценка от „слаб” при изпитанието "фронтален удар с малко покритие". При теста мястото на водача е било силно деформирано, най-вече при краката. Левият крак на манекена е останал затиснат при удара, което в реални условия би довело до сериозни травми.
Освен това главата на манекена на практика не е докоснала въздушната възглавница, тъй като кормилната колона се е изместила вдясно с повече от 17 см. По този начин са пострадали и гърдите на манекена. Предпазните колани също не са свършили достатъчно работа, за да защитят тялото, и това е довело до удар на главата в приборния панел.
В останалите четири изпитания на IIHS - челен удар в стена, преобръщане, удар отзад и удар отстрани, автомобилът показва максимален резултат, като по този начин получава отличието Top Safety Pick.
Единствените два SUV автомобила, които до момента са заслужили най-високата оценка Top Safety Pick+, която се дава при добро представяне на всички тестове, са Subaru Forester и Mitsubishi Outlander Sport.
Всички снимки от изпитанията за безопасност разгледайте в Automedia.bg