С Insignia немската автомобилна марка Opel се завърна в сегмента на големите автомобили. При това го направи както трябва - с богат на модификации и екстри модел, който спечели редица международни признания.
За да запази интереса към своя флагман, точно както правят премиум марките, Opel не спира да пуска на пазара нови версии и модификации. Първо, още преди години, се появи адаптивното шаси, после интелигентните фарове, задвижването към четирите колела, спортната модификация OPC и т. н. Последното нововъведение в модела определено привлича внимание, тъй като предлага едновременно висока мощност и нисък разход на гориво. А това е запазена марка на един модерен премиум автомобил.
Става въпрос за BiTurbo версията на Insignia, която разчита на 2.0-литров дизелов двигател, генериращ мощност от 195 к.с. и 400 Нм въртящ момент. Това е изключително модерен агрегат, с какъвто към момента могат да се похвалят малцина производители на автомобили. Той е четирицилиндров Common Rail и разполага със системата за каскадно пълнене с два турбокомпресора.
Двигателят предлага осезаема динамика още при 1500 об/мин, когато са на разположение цели 350 Нм. В средния оборотен диапазон двата турбокомпресора вече функционират едновременно, което освобождава пълната мощност на агрегата. Казано иначе, автомобилът може да се шофира при доста ниски обороти, тъй като максималният въртящ момент, който е водещ за динамиката, е наличен между 1750 - 2500 об/мин. А това гарантира ниско потребление на гориво - 6.0 л/100 км при комбиниран цикъл, 4.8 л/100 км при движение извън града и 8.0 л/100 км при движение в градския трафик, сочи официалната информация за модела.
Автомобилът, който изпробвахме бе оборудван с автоматична скоростна кутия с 6 степени, която изучава маниерите на водача и при по-спокойно каране, например, превключва предавките още преди 2000 об/мин. Тестът ни протече главно извън града, като регистрирахме среден разход на гориво от 5.3 л/100 км. Подобна консумация на гориво може да се постигне без да се стараете, но и без да се увличате.
Не това обаче е най-интересното в този модел, тъй като икономичните коли на пазара не са малко. Рядкост са тези, които са едновременно мощни и икономични, като Insignia BiTurbo. А това е най-ценното - динамична и голяма кола, която харчи малко.
Най-осезаема е динамиката на Insignia BiTurbo при доускорение. В тези случаи автомобилът би впечатлил почти всеки. Ускорението от място също го бива, особено като се има предвид, че това не е градска бегачка, а голям луксозен автомобил, с който може да се пътува комфортно в продължение на часове - салонът е просторен, удобен и добре обезшумен, а по-претенциозните могат да поръчат адаптивно шаси, с което да избират дали окачването да бъде спортно, комфортно, или да се адаптира автоматично към конкретните пътни условия.
За доброто настроение на шофьора се грижат и автоматичните фарове, които освен, че следят кривата на завоя, превключват автоматично от къси на дълги светлини (както и обратното). Същото предназначение имат и седалките, които предлагат всевъзможни настройки, вентилация и подгряване, като притежават и сертификат от независимата германска организация от ортопедични специалисти в областта на здравето на гърба AGR.
Пространството в салона, както и вместимостта на багажника, също не бива да бъдат подценявани. Особено при версията хечбек, където обемът на багажното отделение е 530 литра, като може да нарасне до 1465 литра при сгъването на задните седалки.
А това са само част от качествата на Insignia BiTurbo, с които флагманът се бори за клиенти. Приемливата цена също е сред тях - от малко над 58 070 лв. с ДДС за високите нива на оборудване Insignia BiTurbo Sport или Insignia BiTurbo Cosmo.
Това обаче съвсем не е всичко. Последната новост при Insignia е щателният фейслифт, който обхваща както външността и вътрешността на колата, така и пътното й поведение. Прибавя и напълно нова инфо-развлекателна система, като по този начин елиминира един от недостатъците на вече старата Insignia. Обновената версия ще бъде на пазара още тази година.
Струва ли си?
Insignia излезе на пазара като конкурент на автомобили от калибъра на Toyota Avensis, Mazda 6, Ford Mondeo и т.н. Версията BiTurbo обаче може да отмъкне клиенти дори от BMW 3-Series, Audi A4 или Mercedes C-Class. Хората, които не робуват на марки, ще открият, че мощният и икономичен двигател, 4х4 системата, адаптивното шаси, богатото базово оборудване, многобройните опции, отлично пътно поведение и сравнително достъпната цена, правят Insignia BiTurbo примамливо предложение.
Дали флагманът на Opel е премиум или не, е въпрос на индивидуална преценка. Факт е обаче, че Insignia има данни за подобна квалификация.
Технически характеристики Opel Insignia 2.0 CDTI ECOTEC BiTurbo
Двигател: 2.0-литров CDTI ECOTEC BiTurbo
Мощност: 195 к.с. при 4000 об/мин
Въртящ момент: 400 Нм между 1750 и 2500 об/мин
Задвижване: предно / 4x4
Ускорение 0-100 км/час: 8.7 секунди / 8.9 секунди
Максимална скорост: 230 км/час
Разход на гориво по време на теста (комбиниран): 5.3 л/100 км
Още снимки и информация за Opel Insignia вижте в Automedia.bg
BiTurbo екология
Opel Insignia BiTurbo демонстрира едновременно висока динамика и минимален разход на гориво
13:55 | 12.07.13 г.Снимка: Automedia.bg
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
Частният сектор в еврозоната неочаквано се свива през октомври
-
Шолц затвърди кандидатурата си за канцлер и обеща да избягва ескалация с Русия
-
Испания глобява 5 нискотарифни авиокомпании със 179 млн. евро заради допълнителни такси
-
Финансов анализатор: Горещите пари отиват в Америка за инвестиции в криптоактиви
-
Предложение предвижда богатите страни да плащат 250 млрд. долара годишно за климата
-
България и Румъния се доближават с още една стъпка до членство в Шенген още от януари
-
Русия е уведомила САЩ за удара с "Орешник", Путин потвърди успеха на западните ракети
-
Путин: Войната в Украйна се превръща в глобален конфликт
-
Ирина Христова, АОНК: Расте делът на незаконните участници в небанковото кредитиране
-
Защо в България няма банки като Revolut и как се развива финтех секторът у нас?
-
Шведската Northvolt, надежда на Европа в производството на батерии за електромобили, обяви фалит
-
Родителите на Острова са дали 29 млрд. паунда на децата си за покупка на жилище
Специални проекти виж още
Най-четени новини
-
След масирания ракетен удар в Украйна САЩ премахват условията пред използването на ATACMS*
-
"Бритшорингът" превръща Обединеното кралство в икономическа колония на САЩ
-
Саудитска Арабия отказа да потвърди ангажимента си за отказ от изкопаемите горива
-
Най-големият производител на зехтин в света очаква цените да паднат наполовина
-
Драгомир Кузов: България стигна до петото място в Европа по производство на велосипеди
-
Коя е най-добрата валута за инвестиции в момента?
-
Австрия се готви да сложи край на над половин век зависимост от руския газ
-
САЩ обвиниха един от най-богатите хора в света в схема за подкупи за 260 млн. долара
-
Защо Германия планира да наруши своето основно икономическо правило?
-
След масирания ракетен удар в Украйна САЩ премахват условията пред използването на ATACMS*
-
Ако светът иска да заличи 100 трлн. долара публичен дълг, да погледне към Нова Зеландия
-
"Самоубийствени атаки": руснаците опитват да си върнат контрола в Курска област
-
България е сред страните в ЕС с най-голямо месечно увеличение при производството на услуги
-
План Б на Украйна - оръжейна независимост от Запада, върви към реализация
-
Мащабен многофункционален комплекс ще се появи на терена на бившия завод "Витоша"
-
"Бритшорингът" превръща Обединеното кралство в икономическа колония на САЩ
-
Саудитска Арабия отказа да потвърди ангажимента си за отказ от изкопаемите горива
-
Кристалина Георгиева: Целта България да се присъедини към еврозоната е изпълнима
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Антон Панайотов: Тръмп може да се окаже импулсът ЕС да се погрижи за капиталовия си пазар
-
Кристин Лагард: Има все по-спешна нужда от интегриране на капиталовите ни пазари
-
Коя ще бъде най-добрата инвестиционна стратегия през 2025 г.?
-
Мирослав Сингер: Нивото на лихвите на ЕЦБ няма да спадне под диапазона от 2%-3%
-
„Градус“ отчита над 37,4 млн. лева консолидирана печалба към края на септември
-
Пазарите в Азия приключиха последния ден от седмицата предимно с повишения