BMW е на път да направи крачка към неизвестна до момента територия - електрическите автомобили. А това буди редица спекулации относно типичните ценности на марката, най-вече удоволствието от шофирането, което предлагат нейните автомобили.
Място за притеснения няма, става ясно от разпространената информация за първата електрическа кола на BMW - i3. Въпреки напълно новата си концепция, този модел ще се превърне в достоен представител на мюнхенската марка, тъй като освен екологичен, ще бъде и динамичен.
BMW i3 е изграден от нулата, на нова платформа и с нов двигател. Първият представител, оборудван с технологията eDrive, е изграден на алуминиева платформа, а пътническата клетка e от карбонов композит. Целта е постигането на максимално ниска маса, за която са използвани всякакви методи. Кованите алуминиеви джанти, например, тежат по едва 7 килограма всяка, а общото тегло на машината е точно 1195 кг. Това обаче не е всичко, масата е разпределена между двете оси в съотношение 50 / 50, което е традиция при автомобилите на BMW.
Също по традиция задвижването е към задните колела. То се осъществява от електрически двигател, който е поставен в близост до задния мост. Той генерира 170 к.с. и 250 Нм.
Електрическият двигател, чиято маса е едва 50 кг., задвижва задните колела чрез едностепенна трансмисия. Ускорението от място до 60 км/час отнема 3,7 секунди, а това от място до 100 км/час - едва 7,2 секунди. Тези показатели поставят електрическата кола на BMW в една категория с горещи хечбеци като Ford Fiesta ST, при която ускорението 0-100 км/час става за 6,9 сек.
Батериите, които са литиево-йонни и са разработени от BMW Group, са поставени в средата на шасито, възможно най-ниско. Те доставят автономен пробег между 130 и 160 километра, който може да бъде увеличен с около 12%, ако возилото се управлява в режим ECO PRO+. Зареждането на батериите отнема 6 часа, но има вариант те да бъдат заредени до 80% за по-малко от 30 мин.
За клиентите, които искат да използват BMW i3 не само в града, ще бъде наличен и модел, оборудван с допълнителен бензинов двигател. Агрегатът с вътрешно горене работи като генератор на електрическа енергия, като увеличава автономията на колата до 250 - 300 км. Този двигател е позициониран в близост до електрическия мотор и разкрива мощност от 34 к.с. Взет е от мотоциклет, има 2 цилиндъра и обем 0,65 литра.
Любопитен факт е, че двигателят с вътрешно горене не влияе на обема на багажника. Бензиновият резервоар, чиято вместимост е 9 литра, е позициониран в предната част на колата.
Журналистите от британското издание Autocar, които успяха да изпробват BMW i3 на пътя, заявяват, че електрическото возило не бива да бъде възприемано като типична семейна кола. "Това е индивидуален, практичен и много приятен за управление автомобил. Една добра алтернатива на настоящите градски коли", завяват те.
Премиерата на BMW i3 ще се състои на 29 юли 2013 г., когато ще бъдат разкрити всички подробности около колата. Продажбите ще бъдат факт преди края на годината, а очакваната цена е около 35 000 лири.
Още за BMW i3 вижте в Automedia.bg
BMW i3 - екологичен, но бърз
Германската компания разкри подробностите около своя първи електрически автомобил
09:46 | 12.07.13 г.Снимка: BMW
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
„Фабрика“ вече не е мръсна дума за градовете
-
ИПИ: Достъпът до лекари продължава да се влошава
-
Руската икономика се готви за десетилетия западни санкции
-
ООН: Африка има над 1 трлн. долара суверенен дълг
-
Иран има готовност да пренася руски газ през своя територия
-
Три години след завръщането на талибаните Афганистан продължава да тъне в мизерия
-
Украйна продължава настъплението в Курска област, HIMARS отново излиза на фокус
-
Растежът на българската икономика се запазва най-вече заради потреблението
-
Цената на златото мина за първи път прага от 2500 долара
-
Руската икономика се готви за десетилетия западни санкции
-
Икономика без теория на цените е знание без мъдрост
-
Икономиката на Русия трябва да балансира между недостига на работна ръка и военната мощ
Най-четени новини
-
Ден 900 от специалната военна операция: Украйна задържа инициативата в Курск
-
Wizz Air пуска абонаментна услуга за неограничени пътувания срещу 599 евро на година
-
Част от ремонта на ПАВЕЦ "Чаира" е приключила, но едва ли отново ще заработи изцяло
-
Може ли една-единствена държава да научи Европа как да е конкурентна отново
-
Истанбул се готви за Голямото земетресение и щети за 300 млрд. долара
-
Украйна удари горивни депа на четири авиобази, могат да спрат свърхзвуковите ракети "Кинжал"
-
През юли „Адванс Терафонд“ е купило над 300 дка земи на цена от близо 1800 лв. за дка
-
Най-големият производител на стомана в света предупреждава за тежка криза в индустрията
-
Украйна продължава настъплението в Курска област, HIMARS отново излиза на фокус
-
Инфлацията в турските ресторанти достигна 90%, турците бягат в съседна Гърция
-
Основателят на Temu вече е най-богатият човек в Китай
-
300 "спартанци" изненадаха и показаха слабостите на руската армия в Курска област
-
Ден 900 от специалната военна операция: Украйна задържа инициативата в Курск
-
Wizz Air пуска абонаментна услуга за неограничени пътувания срещу 599 евро на година
-
Страна, незасегната от санкциите, може да върне петрола на "Лукойл" в Унгария
-
С-400 и руските изтребители ще бъдат най-голямата заплаха за F-16 в Украйна
-
Русия разработва нова балистична ракета с обсег от 1000 км, Киев е под масиран обстрел с дронове*
-
Украйна се приближава към своята "отбранителна независимост"
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Дигиталното евро кара германците да се страхуват, че парите им не са на сигурно
-
Доходността от копаене на биткойни стигна рекордно дъно през август
-
Цените на основните зърнени стоки на световните борси се стабилизират през седмицата
-
Управляващите в Германия сключиха финално споразумение за бюджета за догодина
-
Цената на златото мина за първи път прага от 2500 долара
-
S&P 500 приключи най-силната си седмица за 2024 г.