BMW отвори още по-голяма преднина пред основните си съперници, регистрирайки ръст в продажбите от 7,7% през първата половина на годината, съобщава Bloomberg. Общите реализации на баварския концерн достигат 804 248 автомобила, като най-успешeн е моделът Серия 3, от който са продадени 22% повече машини спрямо същия период на 2012 г.
Втора в луксозния сегмент се нарежда Audi, която е пласирала 780 500 автомобила, отчитайки скок от 6.4%. Трети остават колегите им от Mercedes, които от януари до юни са успели да продадат „само“ 694 333 автомобила.
Mercedes отстъпи първото място на BMW в премиум класа през 2005 г., а шест години по-късно бе изпреварена и от Audi. Въпреки бетонираното си трето място, щутгартци се хвалят с увеличение от 8.3% в продажбите си през юни.
Шестмесечните резултати достигнаха рекордни нива, като трите най-големи играчи в луксозния сегмент успяха да противодействат на кризата в Европа със сериозно представяне в САЩ и Китай, пише още Bloomberg. Audi, BMW и Mercedes работят на пълен капацитет, за да отговорят на търсенето на чуждите пазари, вместо да затварят фабриките си за традиционните летни отпуски.
„Производителите на луксозни автомобили печелят много от растежа си в Китай, САЩ и развиващите се пазари, избягвайки последиците от усложнената ситуация в Европа,“ коментира анализаторът Марк-Рене Тон от хамбургската Warburg Research GmbH. „Очакваме европейския пазар да се стабилизира през втората половина на годината и премиум марките да получат своя дял от него. Ръстът в САЩ и развиващите се пазари би трябвало да продължи.“
На франкфуртската борса акциите на BMW поскъпнаха с 3,4% до 68,47 евро, което е най-големият дневен ръст от 25 юни насам. След обявяването на резултатите собственикът на Mercedes – концернът Daimler – отбелязва 3,1% скок, докато дяловете на компанията майка на Audi - VW Group, се търгуват с 2,8% по-скъпо.