Новината от Париж направо е разтърсила мениджърите на Daimler. В средата на миналата седмица френските власти са блокирали регистрациите на няколко нови модела от марката Mercedes-Benz, пише Automotive News Europe.
Според източници от Европейския съюз причината се крие в използвания фреон тип R134a в климатичните системи на автомобилите, който е забранен за използване в страните от Общността.
Засегнати са модели от сериите А-, B- и CLA-Class, които са преминали успешно всички тестове в Германия. Обикновено одобрението на автомобилите във Франция и други страни от ЕС се случва веднага, след като страната производител е одобрила съответния модел. Всички произведени след 12-и юни коли от съответните модели няма да могат да бъдат регистрирани на територията на Франция.
“Нямаме никаква яснота за ситуацията във Франция и причините, които стоят зад нея,“ заяви говорител на концерна Daimler.
Всичко това означава, че германският концерн е нарушил директива на Европейския съюз, която забранява използването на негоримия фреон R134a. Според информацията Германия е удължила разрешението на Mercedes-Benz, което компанията е получила преди време за старите си модели.
През септември миналата година Daimler обяви, че фреонът HFO-1234yf, който съответства на изискванията на Европейския съюз може да се превърне в основна причина за възникването на пожар.
Заедно с конкурентния концерн от Volkswagen германците разработиха нов по-скъп фреон, базиран на въглеродния диоксид. Според двете компании техният продукт е по-безопасен за околната среда и не гори.
Фактът, че точно модели на Daimler са предмет на мораториума, е ирония на съдбата. Защото базираната в Щутгарт компания бе пионер в предписанията и през 2011 г. прилежно започна да спазва регламентите на Брюксел. Като първи германски производител концернът започна да влага в климатиците си R1234yf в новата серия SL. Но превозните средства - в Германия засегнати са били 705 автомобили от серията SL, претърпяха през октомври 2012 г. точно поради тази причина акция за връщане в сервизите. След тестове на Daimler, компанията от Щутгарт реши да прекрати ползването на новото средство и да се върне към използване на старата охлаждаща течност.
Това бе възможно, защото другите германски производители са използвали един трик за заобикаляне на регулацията от страна на Брюксел, от който по-късно се възползва и Daimler, пише в свой анализ по темата германският всекидневник Handelsblatt. При проверките от страна на федералния орган за транспорта (KBA) има оставена вратичка: новият фреон следва да се използва само, ако въпросното превозно средство е базирано на напълно нова разработка. Но новите коли на Daimler се базират отчасти на предшественика си - и това е вече достатъчна причина автомобилите да се считат за последваща разработка.
Поради тази причина от 1-и януари 2011 г. насам Volkswagen, Audi и BMW не са зявявали пред германския регулаторен орган нови разработки, а просто наричаха своите нови коли „по-нататъшни разработки“ на съществуващите превозни средства. Така например новият Golf VII избегна прилагането на споразумението от Брюксел - напълно легално. А също и новата S-Class, флагманът на Daimler, е одобрен без никакви проблеми, въпреки че е била използвана старата охлаждаща течност.
Одобреният от ЕС тип HFO-1234yf се произвежда от Honeywell и DuPont и изпуска отровния газ водороден флуорид, когато се запали. Подобна охладителна течност използва Opel в новия си кросоувър Mokka. Компанията от Рюселсхайм коментира, че няма ясни доказателства за опасност от пожар, базирайки се на тестовете за безопасност на своя модел.
Още автомобилни новини четете в Automedia.bg
преди 11 години Французите много ме кефятБраво! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Потресен съм! отговор Сигнализирай за неуместен коментар