Германия издейства отсрочка за гласуването на по-строги екологични ограничения на новите автомобили в рамките на Европейския съюз, заявиха екоактивисти, цитирани от сайта europe.autonews.com. Припомняме, че предложението дойде в началото на седмицата от ирландския министър на околната среда Фил Хоугън, според когото средното количество на въглеродните емисии на автопроизводителите трябва да бъде намалено от сегашните 135 г/м до 95 г/км в следващите седем години.
Германското правителство изрази притеснения, че това може да навреди на луксозни марки като BMW и Mercedes, които търгуват главно с големи автомобили, изпускащи много вредни емисии в атмосферата.
Решението е било взето по време на среща между германския канцлер Ангела Меркел и Енда Кени, министър-председател на Ирландия, която в момента е ротационен председател на Европейския съюз.
Анализатори смятат, че по този начин Германия печели време за събирането необходимата й подкрепа от други страни, като Хърватия, която предстои да се присъедини към Общността на 1 юли. Холандия и Великобритания също изразиха подкрепата си за отлагане на гласуването.
„Това е прецедент в екологичното законодателство на Европейския съюз. Една страна да отложи гласуването в опит да бламира почти постигната договорка между Европейския парламент, Комисията и самия Съвет,“ заяви Грег Арчър, анализатор от брюкселската къща T&E.
Германските автомобилни производители се оплакаха, че евентуалното приемане на новите ограничения би създало неконкурентна среда, тъй като от него печеливши ще излязат френските и италианските производители на компактни градски автомобили, като Peugeot, Renault, Citroen и Fiat.
Германия настоява, също така, решението да се отложи до парламентарните избори в страната, които ще се проведат през септември. Дипломати от Европейския съюз обаче смятат, че подобно забавяне може да доведе до пълното разпадане на крехката идея.
Експерти изчисляват, че 95 г/км отговарят на разход от 4 л/100 км бензин. Поддръжници на предложението смятат, че ограничението ще стимулира иновациите в областта, което ще доведе и до по-малък "климатичен отпечатък". В момента производителите са на път да отговорят на актуалната норма от 130 г/км въглероден диоксид, което трябва да се случи до 2015 г.
Нивата са средни за моделната гама на всеки автопроизводител. Това означава, че ако компанията има изключително икономичен градски автомобил в портфолиото си, може да си позволи да има и луксозен модел в премиум класа, който изхвърля по-голямо количество въглероден диоксид в атмосферата.
Още автомобилни новини четете в Automedia.bg