Алиансът Renault-Nissan представи официално своята нова модулна платформа. Тя носи името Common Module Family (CMF), ще влезе в производство още тази година и ще позволи да бъдат редуцирани около 30 - 40% от разходите за проектиране при новите модели. Новата архитектура ще бъде използвана от редица модели в моделните семейства на двете марки, а според прессъобщението до 2020 г. концернът планира тя да бъде в основата на 14 различни модела, от които ще бъдат продавани по 1,6 млн. бройки годишно.
Common Module Family (CMF) е създадена с идеята да предложи максимална гъвкавост, като не е типична платформа, уточнява официалната информация. CMF е "смес от различни големи модули" - двигателен отсек, кокпит, предна част, задна част, електрическа система и т.н., които могат да се комбинират по най-различен начин. А това означава, че новата модулна архитектура може да бъде използвана за всякакви автомобили - от компактни хечбеци до големи кросовъри.
Common Module Family (CMF) ще се качи на поточните линии още през тази година, като ще бъде използвана за новите поколения на Nissan Rogue, Qashqai и X-Trail. Френската марка Renault ще започне да я използва през 2014 година, като на нея ще се изграждат заместниците на Espace, Scenic и Laguna.
Новата модулна архитектура ще позволи на Renault-Nissan да редуцира разходите за проектиране при новите модели с 30 - 40%, изчисляват производителите, допълвайки, че "CMF открива нова ера в инженерните взаимодействия на алианса". Благодарение на новата архитектура производството ще бъде по-ефективно, а въвеждането на атрактивни нови технологии в моделите на Renault-Nissan ще става много по-бързо от преди.
Още автомобилни новини четете в Automedia.bg