Toyota ще се откаже от електромобилите, ако не бъдат взети спешни мерки за създаването на по-“зелена“ индустрия, съобщиха от европейския клон на компанията.
Според висш представител на Toyota законодателите и производителите на ток и компоненти за електромобили трябва да измислят начини за намаляване на въглеродните емисии. Както добре знаем, електромобилите не изпускат никакви вредни емисии в атмосферата, когато работят, което обаче не важи за заводите за литиево-йонни батерии, например. Още по-сериозен е проблемът с производителите на електрическа енергия, напомнят от Toyota.
„Трябва да работим заедно с електрическите компании, за да предложим на пазара наистина чист продукт. В противен случай предпочитаме да се откажем от проекти в областта. Винаги сме разглеждали автомобилите цялостно - от чертожната дъска до крайния резултат. Ето защо, ако електричеството не идва от възобновяеми енергийни източници, смисълът се губи,“ коментира Дидие Стивънс, шеф на екологичния отдел на Toyota Европа.
„Скептични сме към плана на Германия да пласира 1 млн. електромобила до 2020 г. Ако все по-голяма част от електрическата енергия в страната продължи да се произвежда чрез горене на въглища, проблемът ще остане неразрешен. Подобна практика просто ще премести въглеродните емисии от едно място на друго. Не се прави така,“ допълват още от Toyota.
Toyota все още не предлага на клиентите си електрически модели. Гамата на японците включва хибриди и plug-in хибриди, като вторите се различават с възможността да се зареждат директно от контакта. Според предварителните планове на компанията, първият електромобил с емблемата на Toyota трябва да се появи през 2015 г.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
преди 11 години Е да, но момента в САЩ един електрически автомобил изпреварва по продажби луксозните лимузини на BMW, Mercedes, AUDI, LEXUS. На този етап електромобилите може да не са икономически оправдани, но Тесла мотърс показа, че може да са мног по-добри във технологичен апект от архаичните ДВГ, така че за хората имащи възможност да похарчат 70-100 хиляди долара и да си купят наистина хубав автомобил с който да събират очите вече все повече обръщат гръб на ДВГ. При ускорение 0-100 за около 4 сек, супер нисък център на тежестта, огромен вътрешен обем, два багажника - отзад и отпред, 500км пробег и безплатно зареждане (за сега само в Америка) със скорост 120КW, пълна гаранция на батериите за 8г. при неограничен брой километри. Не случайно е обявена за кола на годината от Мотор тренд отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години АСЛЪ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Някой ще каже, че има бърз заряд. Има, ама скапва батериите, а те са 5-6 хилядарки, а и не може да се прилага псотоянно. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Представете си, че тръгвате на почивка от София за Варна. Ден първи - 120 километра - 1 час по маггистралата, 8 часа зареждане на батериите, още 120-130 километра до Търново или Горна Оряховица, Омуртаг е далеч. Още 8 часа зареждане и газ до Шумен, до там сме на кантар и пестим тока. Нови 8 часа зареждане и почва ден втори - газ до Варна, не се мотаем много-много във Варна, че батериите пак ще идат.Идеално за семейства с малки деца. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години На големите не им дреме за околната среда. Човекът елегантно иска да обясни че няма далавера от електро колите. Скъпи са и няма балами да ги купуват, въпреки напъните на правителствата. И това ще е така още дълго време, защото ако се очакваше технологичен пробив в близките години те щяха да държат пазарен дял въпреки загубите, но явно не виждат нищо в обозримо бъдеще. За падащите цени на нефта и газа да не говорим. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Toyota казват само че фабриките за производство на литиеви батерии и зарядните за електроавтомобилите трябва да работят с ел. енергия от ВЕИ за да има голям ефект за околната среда от новата мярка.На електроавтомобилите им трябват нови по-ефективни батерии или друг нов по-ефективен източник на енергия (като напр. горивна клетка). Ако цените на нефта продължават да падат обаче това ще обезмисли в икономическо отношение закупуването на електромобил по сегашните технологии. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Алелуя, най-накрая и "големите" се осмелиха да изкажат това което учените от години се опитват да обяснят - че на този етап, няма нищо "зелено" в ел. автомобилите. за съжаление кресливите еко и зелени активисти не оставят компетентите хора да се изкажат.п.п. Доколкото виждам инвестора е в същият еко кюп, 'щото вече имам няколко безследни изчезнамли мнения по темата.... отговор Сигнализирай за неуместен коментар