Всички любители на автомобилите знаят кои са най-бързите серийни коли на света и каква скорост развиват. Сега обаче ви предлагаме една различна класация на изданието Motor, която подрежда най-бавните машини, появили се на пазара през последните 60 години. Нейните автори не претендират, че е напълно обективна, но са включили 10 наистина доста "уморени" машини.
Peugeot 106 1.5 D (1991-1996 г)
Ускорение от 0 до 100 км/ч - 21 секунди
Максимална скорост - 145 км/ч
Peugeot 106. Снимка: Peugeot
Хот-хечът Peugeot 205 GTI е една наистина великолепна машина, но в случая става дума за хечбекът 106 с 1.5-литров дизелов двигател. Да, тази модификация наистина е икономична, но едва ли може да привлече някой с ускорението си от 0 до 100 км/ч за 21 секунди. Иначе, ако става дума за максимална скорост, тя е напълно прилична за малолитражка - 140 км/ч. Само че докато я развиеш, можеш да побелееш. При това не от страх, а от старост, пише Motor.
SEAT Ibiza 1.2 (1993-1996 г)
Ускорение от 0 до 100 км/ч - 22.3 секунди
Максимална скорост - 140 км/ч
SEAT Ibiza. Снимка: SEAT
Испанската компания винаги се е опитвала да убеди всеки свой потенциален или бъдещ клиент, че страстта живее във всеки неин модел. И прибавя към това аргумента, че моделите Leon или Ibiza с допълнение Cupra към името си са действително горещи.
Само че стандартната Ibiza не стана по-бърза въпреки смяната на три поколения от модела. Най-умореният вариант на автомобила, предлаган в Европа, е с 1.2 литров бензинов двигател с мощност 60 к.с. С него машината ускорява до 100 км/ч от място за 15.9 секунди, а максималната ѝ скорост е 150 км/ч.
В класацията обаче участва първото поколение на модела, което излиза през 1993 г. с 1.0 литров мотор с 4 цилиндъра. За да развиеш скорост от 100 км/ч с него, са ти нужни цели 22.3 секунди. Общо-взето това е машина, с която можеш да изпревариш най-много някой бетоновоз.
Fiat Panda 0.8 (1981 г.)
Ускорение от 0 до 100 км/ч - 23.2 секунди
Максимална скорост - 125 км/ч
Fiat Panda. Снимка: Fiat
Fiat Panda никога не се е славил като "спортист" на пътя. Даже най-бързата версия от сегашното поколение на модела достига до 100 км/ч за 11.2 секунди. А най-бавната разчита на 0.8-литров бензинов мотор с мощност 34 к.с. За да достигне 100 км/час, тя се нуждае от 23.2 секунди.
Всичко това си има и плюсове. Забравяте за пътните полицаи, които няма да ви глобят за нарушение на ограниченията на скоростта на магистрала. Вероятно заради това един от шефовете на италианската мафия е избрал именно Panda за придвижването си по пътищата, докато се е криел от закона. С този автомобил просто няма за какво да ви спрат.
Fiat 850 Idromatic (1968 г.)
Ускорение от 0 до 100 км/ч - 25.5 секунди
Максимална скорост - 135 км/ч
Fiat 850 Idromatic. Снимка: Fiat
Още един "древен" Fiat в тази класация. На външен вид той донякъде напомня на ЗАЗ 965, а за да достигне до 100 км/ч му трябва почти половин минута. До пределната си скорост от 135 км/ч сигурно е ускорявал поне още толкова.
Разбира се, да искаш нещо повече от 0.9 литров бензинов двигател с мощност 48 к.с., би било глупаво. Любопитното е, че Fiat 850 Idromatic е с 14 к.с. по-мощен от Panda. Тя пък от своя страна е с 13 години по-млада, което означава, че във Fiat са губили около 1 конска сила годишно за времето между излизането на двата модела, изчисляват от изданието Motor.
Интересното е, че при този модел има и версия със свалящ се покрив, която носи името Spider, а дизайнът е на Bertone. Това обаче не означава, че тя е доста по-бърза, тъй като е по-мощна със само 1 к.с. Виж, максималната скорост при Spider вече достига 145 км/ч.
Tata Nano (2008 г.)
Ускорение от 0 до 100 км/ч - 27.4 секунди
Максимална скорост - 105 км/ч
Tata Nano. Снимка: Tata
Индия е страна на контрастите - там живеят много богати, но и много бедни хора. Подобно нещо представлява и автомобилната промишленост - индийците правят уникални прототипи в стил Profusion Typhoon, както и недоразумения като Tata Nano.
Въпреки че Nano е съвременен модел, ускорението му може да ви скъса нервите - от 0 до 100 км/ч за цели 27.4 секунди, като това са официалните данни, представени от компанията-производител. Според друга информация нужното време надминава 30 секунди.
Това не е всичко - след като водачът на този автомобил все пак достигне заветната скорост, ще изпита ново разочарование. Тя е почти пределна за автомобила. Подобно нещо не може да бъде оправдано дори с факта, че двигателят (38 к.с.) на Nano харчи 4 л/100 км. Още повече, че на светофар почти сигурно с нея ще ви изпреварят повечето водачи на рикши.
Първите 5 автомобила от класацията вижте в Automedia.bg
Най-бавните серийни автомобили в света
"Победителят" сред тях е Peel P50, който не може да вдигне 100 км/ч
15:11 | 17.06.13 г.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
Тръмп и Tesla помогнаха на Wall Street да запише една от най-добрите си седмици за 2024 г.
-
Кризата с цените на енергията само за кратко затегна мерките за енергийна ефективност
-
Кадър на деня за 11 ноември
-
Европейските имигранти в САЩ намаляват
-
ООН гледа с тревога към завръщането на Доналд Тръмп в Белия дом
-
Притеснения за производството тласнаха индекса на цените на храните в света до 18-месечен връх
-
Русия започна да използва масово дронове с термобарична бойна глава
-
Европейските държави започват работа по проект за кораб от следващо поколение
-
Байдън призова американците "да снижат градуса" след победата на Тръмп
-
Коалицията в Германия се разпадна заради Украйна - Линднер искал да даде ракети, не пари
-
Какъв е двигателят на силната пазарна реакция на победата на Тръмп?
-
Какъв ще е ефектът от спирането на транзита на руския газ през Украйна на цените в Европа?
Специални проекти виж още
Най-четени новини
-
Украйна е близо до своята ракета, способна да порази Москва, но ѝ липсват компоненти
-
Китайците насочват незаконно милиарди долари извън страната
-
Западни служби обвиняват Русия в опит за саботаж на самолети, летящи за САЩ и Канада
-
Какво ще получи Илон Мъск след избирането на Доналд Тръмп за президент?
-
"Лукойл" планира да продаде рафинерията си в Бургас на катарско-британски консорциум
-
Защо икономиката на Испания се разширява по-бързо от другите страни в еврозоната
-
Първи близки кадри на руския изтребител Су-57 от Китай показват смущаващо лошо качество
-
Кешовите наличности на Berkshire Hathaway достигнаха рекордните 325 млрд. долара
-
Криза с маслото в Русия показва нарастващата икономическа цена на войната
-
Да загубиш 165 хил. паунда за час, или как се случват измами в Revolut
-
Ако светът иска да заличи 100 трлн. долара публичен дълг, да погледне към Нова Зеландия
-
Деси Стоянова: Когато си свел публичния си образ до редове в LinkedIn, пропускаш възможности
-
План Б на Украйна - оръжейна независимост от Запада, върви към реализация
-
Мащабен многофункционален комплекс ще се появи на терена на бившия завод "Витоша"
-
Вълната от евтини китайски електромобили застигна и българския пазар
-
Бивш шеф на "Роскосмос": Дронове смениха "адресната регистрация" на Черноморския флот
-
Акио Тойода: Пълната електрификация при колите ще доведе до загуба на работни места
-
Гуверньорът на Австрийската национална банка: С удоволствие бих приветствал България в еврозоната
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Тръмп и Tesla помогнаха на Wall Street да запише една от най-добрите си седмици за 2024 г.
-
Н. Стойков: Доналд Тръмп прави инвестициите в петролни компании отново привлекателни
-
Кризата в Германия заличи оптимизма на борсите в Европа последната сесия за седмицата
-
БНЕБ увеличава капитала със собствени средства до над 5,3 млн. лв.
-
Другата голяма победа на криптоиндустрията след Тръмп – американският борсов регулатор
-
SOFIX отчита 0,61% седмичен ръст до 859,4 пункта