Развитието на електромобилния сектор в България все още се подкрепя главно от инвестициите на бизнеса. На този етап интересът от страна на отделния потребител остава минимален. Това каза Мартин Заимов, председател на Българска асоциация "Електрически превозни средства", пред БТА.
Той посочи, че повечето електромобили у нас са купени от фирми и се използват за придвижване на служителите. Като пример той даде голяма компания за куриерски услуги у нас, която е поръчала 20 пикапа.
Неговите очаквания за развитието на пазара също са свързани повече с бизнес цели, отколкото за нуждите на обикновения гражданин като потребител.
Заимов бе категоричен, че за развитието на сектора е необходима подкрепа и от страна на публичната власт, като посочи за важен елемент изграждането на нови мощни станции за бързо зареждане. „С участието си публичната власт трябва да се осигурят подходящи места за станциите“, обясни той.
Досега за придвижени няколко мерки за стимулиране на покупката на подобни автомобили – собствениците им паркират без да заплащат за синя и зелена зона в центъра на София. Собствениците на коли на ток са освободени от това да заплащат данък за колата си на съответната община.
Зарядните станции за електромобили у нас, които се намират на публични места и разполагат с място за паркиране, са около 20, а за София - 12.
По информация на Заимов цените на новите електромобили към момента са над 45 хил. лева за брой. За вариант "втора ръка", който е на няколко години, с относителна сигурност на поддръжката, трябва да се заделят около 20 хил. лв.