IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Германия може да запази контрола си над Volkswagen

Върховният съд отхърли исканията на Еврокомисията за промяна на закона, защитаващ концерна

13:01 | 31.05.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Германия може да запази контрола си над Volkswagen

Германия ще запази така наречения „Закон Фолксваген”, който позволява на правителството на Долна Саксония – една от федералните провинции в страната, да блокира всяко действие, касаещо съдбата на концерна, съобщи изданието Automotive News.

Искането за преразглеждане на закона бе изпратено от Еврокомисията до Върховния съд на ЕС през ноември 2011 г., но едва сега е на път да се вземе окончателно решение. Съдебният експерт Нилс Вал е излязъл със заключение, в което препоръчва да бъде отхвърлена молбата на Еврокомисията. 

Новината се отрази добре на борсовото представяне на концерна още в сряда вечерта. При като цяло спадащ пазар акциите отчетоха сравнително нисък спад от 0,4 на сто. В ранната днешна търговия във Франкфурт книжата се движат с понижение от 0,62% (1.05 евро) до 167,55 евро за брой. 

Automotive News уточнява, че подобни заключения не са задължителни и нямат юридически сила, но по правило съдиите се вслушват в тях, когато трябва да решават някой казус. Очаква се съдът да се произнесе по случая до края на годината.

Темата за изменение на „Закона Фолксваген” възникна още през 2001 г. В началото документът изравняваше правата на всички акционери, владеещи 20 и повече процента от акциите на автомобилния концерн. Това даваше право на Долна Саксония да налага вето на всички решения, които могат да повлияят върху съдбата на производителя, като по този начин не позволяваше Volkswagen да бъде купен от чужда компания.

През 2007 г. Европейският съд отмени закона, като обяви, че той не изпълнява своите функции, а само пречи на свободното движение на капитали и притока на инвестиции в ЕС. Година по-късно Германия редактира закона, като по този начин Долна Саксония запази 20% от акциите и получи правото да решава съдбата на концерна. Именно тази точка бе оспорвана от Еврокомисията в новата версия на документа.

В резултат на това, Еврокомисията поиска законът да бъде променен в съответствие с решението на съда от 2007 г., а също така да бъде наложена глоба на Германия от 31 114 евро за всеки изминал ден от подписването на документа. Комисарите настояха при ново забавяне на решението на съда, държавата да плаща по 282 725 за всеки ден просрочка.

В крайна сметка обаче, юристът Нилс Вал обяви исканията на Еврокомисията за несъстоятелни, като по този начин Германия запази пълното си право да налага вето върху решенията за бъдещето на концерна.

Още новини на автомобилна тематика четете в Automedia.bg

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:48 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още