Nürburgring GmbH пуска официално активите си за продан и компанията започва приемането на оферти, обявиха от ръководството.
Освен емблематичната Северна дъга (Nordschleife) собствеността на фирмата включва лицензирано Гран при трасе, няколко хотела, изложбени зали, увеселителен парк, ресторанти и търговски центрове. Засега не е ясно дали ще се намери купувач за целия комплекс или компанията ще бъде принудена да го продаде на части.
Тъжната новина е, че новите собственици може да променят статута на емблематичната писта. Въпреки това, човекът, който се занимава с реструктурирането на комплекса – проф. д-р Томас Шмид твърди, че „От продажбата ще спечелят не само служителите, но и хората и бизнеса в региона.“ За съжаление нищо не се споменава за десетките хиляди посетители.
Въпреки трудните няколко години по последна информация „Нюрбургринг“ всъщност е на печалба. Според статистиката годишните приходи на стопанисващото дружество са достигали 60 млн. евро.
Оферти за „Нюрбургринг“ се приемат от 12 юни, като всички активи на компанията се оценяват от анализатори на над 120 милиона евро.
„Нюрбургринг“ е проектирана от Густав Айхлер, който започва работа по трасето през 1925. Идеята е да се създаде съоръжение специално за моторни спортове, които до този момент са се провеждали на обществената пътна мрежа. Първоначално трасето се състои от 187 завоя и е дълго 28.265 метра. Най-добро време на него е дал Луи Широн със своето Bugatti, което постига средна скорост от 112.31 км/ч.
Състезанията са прекратени през 1939 и подновени след края на Втората световна война, когато надпреварите от Формула 1 вече се провеждат на по-късата Южна дъга (Südschleife), която е само 7.7 километра.
На „Нюрбургринг“ са карали моторспорт легенди като Алберто Аскари, Хуан Мануел Фанджо, Стърлинг Мос, Джим Кларк, Джон Съртийс, Джаки Икс и незабравимият шотландец сър Джеки Стюарт. След поредното изпиващо силите състезание последният измисля прякора на Северната дъга – „Зеленият Ад“ – имайки предвид гористата местност около трасето и изключителната палитра от трудни завои, изискващи постоянна концентрация от пилотите.
През 1976 година рекордьор на скъсеното до 22 километра трасе е Ники Лауда. Точно преди състезанието за Голямата награда на Германия талантливият пилот обръща внимание на безопасността. Той дори се опитва да бойкотира надпреварата, но останалите пилоти не го подкрепят и състезанието все пак се провежда. По ирония на съдбата още във втората обиколка Лауда изпуска контрола над своето Ferrari, удря се в предпазната ограда, преобръща се и избухва в пламъци. Притеклите се на помощ пилоти едва успяват да измъкнат пилота от останките на колата. Австриецът изпада в кома, но все пак оцелява, а още на следващата година печели втората си шампионска титла.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
"Нюрбургринг" е на тезгяха
Анализатори оценяват легендарния комплекс на над 120 млн. евро
14:48 | 17.05.13 г. 1Снимка: Acceleratemag
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
Защо инвеститорите губят доверие в британската икономика?
-
Криптомениджърите се опитват да си купят място в близкия кръг на Доналд Тръмп
-
Правнукът на Хенри Форд: Връзката между Мъск и Тръмп няма да навреди на Ford и компания
-
Силвия Георгиева: Без приет бюджет общините не могат да планират и ремонт на тротоар
-
Дългият списък с проблемни отрасли на Германия включва и авиацията
-
През 2024 г. глобалното затопляне за пръв път е преминало прага от 1,5 градуса по Целзий
-
Криптосекторът изтри над 300 млрд. долара от пазарната си капитализация за дни
-
"Булгаргаз" овладя аварийно спиране на газа от Азербайджан чрез договора с Botas
-
Китай проправя път за възможно търговско отмъщение на ЕС
-
Мъск обеща да съкрати 2 трлн. долара от бюджета на САЩ. Днес тази цел не му изглежда постижима
-
"Булгартрансгаз" е спечелила 1,7 млрд. лв от транзита на газ от Турция през Сърбия
-
Ръстът при износа на автомобили от Китай вероятно ще затихне през 2025 г.
Най-четени новини
-
Украйна търси противодействие на ударите с авиобомби и самолети на следващия "Рамщайн"
-
КЗП: Ежегодното увеличение на цените на мобилните оператори е крайно обезпокоително
-
Руснаците оставиха танковете и напредват с малки щурмови групи в Украйна*
-
Операцията в Курска област може да принуди Русия да изтегли части от Украйна
-
Украйна започна изненадваща нова офанзива в Курска област
-
Ресторанти в зимните курорти са начислявали грешно ДДС от 1 януари
-
К. Темелков: Още не можем да осъзнаем, че не държавите преговарят за газ
-
Защо Гренландия има толкова голямо значение за САЩ?
-
Украйна отказа среща със Словакия и ЕК за транзита на газа*
-
Русия изпрати 4 ракети "Кинжал" по енергийни обекти в Украйна, всички премнаха през ПВО
-
Завръщането на "глупавите" телефони - новото предизвикателство пред Samsung и Apple
-
Германски пенсионери намират евтино убежище в недружелюбната към мигранти Унгария на Орбан
-
Украйна е предложила компенсации за спрения транзит на газ, които Фицо отказал
-
В Украйна чакат удар с "Орешник", трета нощ липсват руски ракети и дронове
-
Компании, инвестирали милиарди в придобивания, сега продават за жълти стотинки
-
Руски елитни части си взимат почивка от опитите да си върнат Курска област
-
Какви са рисковете при пазаруване от Temu и Shein?
-
Автомобилният двигател на германската икономика остана без гориво
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Криптомениджърите се опитват да си купят място в близкия кръг на Доналд Тръмп
-
Силвия Георгиева: Без приет бюджет общините не могат да планират и ремонт на тротоар
-
От Фед изпращат сигнал, че лихвите ще останат без промяна още известно време
1 -
"Шелли груп" отчита почти 43% ръст на продажбите на устройства през 2024 г.
-
Китайският индекс CSI 300 поведе спадовете в Азия
-
Всеки ден 154 нови адреса с биткойни за поне 1 млн. долара са били създавани през 2024 г.