Nürburgring GmbH пуска официално активите си за продан и компанията започва приемането на оферти, обявиха от ръководството.
Освен емблематичната Северна дъга (Nordschleife) собствеността на фирмата включва лицензирано Гран при трасе, няколко хотела, изложбени зали, увеселителен парк, ресторанти и търговски центрове. Засега не е ясно дали ще се намери купувач за целия комплекс или компанията ще бъде принудена да го продаде на части.
Тъжната новина е, че новите собственици може да променят статута на емблематичната писта. Въпреки това, човекът, който се занимава с реструктурирането на комплекса – проф. д-р Томас Шмид твърди, че „От продажбата ще спечелят не само служителите, но и хората и бизнеса в региона.“ За съжаление нищо не се споменава за десетките хиляди посетители.
Въпреки трудните няколко години по последна информация „Нюрбургринг“ всъщност е на печалба. Според статистиката годишните приходи на стопанисващото дружество са достигали 60 млн. евро.
Оферти за „Нюрбургринг“ се приемат от 12 юни, като всички активи на компанията се оценяват от анализатори на над 120 милиона евро.
„Нюрбургринг“ е проектирана от Густав Айхлер, който започва работа по трасето през 1925. Идеята е да се създаде съоръжение специално за моторни спортове, които до този момент са се провеждали на обществената пътна мрежа. Първоначално трасето се състои от 187 завоя и е дълго 28.265 метра. Най-добро време на него е дал Луи Широн със своето Bugatti, което постига средна скорост от 112.31 км/ч.
Състезанията са прекратени през 1939 и подновени след края на Втората световна война, когато надпреварите от Формула 1 вече се провеждат на по-късата Южна дъга (Südschleife), която е само 7.7 километра.
На „Нюрбургринг“ са карали моторспорт легенди като Алберто Аскари, Хуан Мануел Фанджо, Стърлинг Мос, Джим Кларк, Джон Съртийс, Джаки Икс и незабравимият шотландец сър Джеки Стюарт. След поредното изпиващо силите състезание последният измисля прякора на Северната дъга – „Зеленият Ад“ – имайки предвид гористата местност около трасето и изключителната палитра от трудни завои, изискващи постоянна концентрация от пилотите.
През 1976 година рекордьор на скъсеното до 22 километра трасе е Ники Лауда. Точно преди състезанието за Голямата награда на Германия талантливият пилот обръща внимание на безопасността. Той дори се опитва да бойкотира надпреварата, но останалите пилоти не го подкрепят и състезанието все пак се провежда. По ирония на съдбата още във втората обиколка Лауда изпуска контрола над своето Ferrari, удря се в предпазната ограда, преобръща се и избухва в пламъци. Притеклите се на помощ пилоти едва успяват да измъкнат пилота от останките на колата. Австриецът изпада в кома, но все пак оцелява, а още на следващата година печели втората си шампионска титла.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
"Нюрбургринг" е на тезгяха
Анализатори оценяват легендарния комплекс на над 120 млн. евро
14:48 | 17.05.13 г. 1Снимка: Acceleratemag
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
Квартал във Варна е лидер у нас по най-високи средни цени на тристайните жилища
-
Компаниите за контейнерни превози поръчват нови кораби, за да намалят вредните емисии
-
Британският премиер обещава „радикална“ промяна на социалните разходи
-
Влиянието на Китай в Латинска Америка тревожи Вашингтон
-
Вилроа: ЕЦБ ще коригира своята политика независимо от Фед
-
Законът за AI може да помогне за изпълнението на целите за устойчиво развитие на ООН
-
Ядрената заплаха на Владимир Путин е един опасен магически фокус
-
ESG стандартите все повече се налагат сред българските компании
-
Номинираният за финансов министър на САЩ иска председател на Фед в сянка
-
Шести блок на АЕЦ "Козлодуй" е включен в електроенергийната система
-
Тръмп прави портфолиото 60/40 отново велико
-
Същинският колапс на Northvolt започна с оттеглената поръчка на BMW
Специални проекти виж още
Най-четени новини
-
След масирания ракетен удар в Украйна САЩ премахват условията пред използването на ATACMS*
-
Драгомир Кузов: България стигна до петото място в Европа по производство на велосипеди
-
Бойко Атанасов: Приемането на България в еврозоната ще доведе до повече инвестиции
-
Коя е най-добрата валута за инвестиции в момента?
-
Русия е уведомила САЩ за удара с "Орешник", Путин потвърди успеха на западните ракети
-
САЩ обвиниха един от най-богатите хора в света в схема за подкупи за 260 млн. долара
-
"Шелли груп" обмисля пренасяне на производството за САЩ в България
-
Служебното правителство одобри промените в данъчните закони
-
Ирина Христова, АОНК: Расте делът на незаконните участници в небанковото кредитиране
-
След масирания ракетен удар в Украйна САЩ премахват условията пред използването на ATACMS*
-
Ако светът иска да заличи 100 трлн. долара публичен дълг, да погледне към Нова Зеландия
-
"Самоубийствени атаки": руснаците опитват да си върнат контрола в Курска област
-
България е сред страните в ЕС с най-голямо месечно увеличение при производството на услуги
-
План Б на Украйна - оръжейна независимост от Запада, върви към реализация
-
"Бритшорингът" превръща Обединеното кралство в икономическа колония на САЩ
-
Саудитска Арабия отказа да потвърди ангажимента си за отказ от изкопаемите горива
-
Кристалина Георгиева: Целта България да се присъедини към еврозоната е изпълнима
-
Драгомир Кузов: България стигна до петото място в Европа по производство на велосипеди
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Акция на седмицата: „Хидравлични елементи и системи“ АД
-
Тръмп прави портфолиото 60/40 отново велико
-
Номинираният за финансов министър на САЩ иска председател на Фед в сянка
2 -
Как Пекин пое контрола над финансовия център на Хонконг, докато Западът гледаше от страничната линия
-
Криптоиндустрията - инвестиционен ренесанс или поредният балон?
4 -
Фед: Дълговото бреме на САЩ е най-големият риск пред финансовата стабилност
1