Nürburgring GmbH пуска официално активите си за продан и компанията започва приемането на оферти, обявиха от ръководството.
Освен емблематичната Северна дъга (Nordschleife) собствеността на фирмата включва лицензирано Гран при трасе, няколко хотела, изложбени зали, увеселителен парк, ресторанти и търговски центрове. Засега не е ясно дали ще се намери купувач за целия комплекс или компанията ще бъде принудена да го продаде на части.
Тъжната новина е, че новите собственици може да променят статута на емблематичната писта. Въпреки това, човекът, който се занимава с реструктурирането на комплекса – проф. д-р Томас Шмид твърди, че „От продажбата ще спечелят не само служителите, но и хората и бизнеса в региона.“ За съжаление нищо не се споменава за десетките хиляди посетители.
Въпреки трудните няколко години по последна информация „Нюрбургринг“ всъщност е на печалба. Според статистиката годишните приходи на стопанисващото дружество са достигали 60 млн. евро.
Оферти за „Нюрбургринг“ се приемат от 12 юни, като всички активи на компанията се оценяват от анализатори на над 120 милиона евро.
„Нюрбургринг“ е проектирана от Густав Айхлер, който започва работа по трасето през 1925. Идеята е да се създаде съоръжение специално за моторни спортове, които до този момент са се провеждали на обществената пътна мрежа. Първоначално трасето се състои от 187 завоя и е дълго 28.265 метра. Най-добро време на него е дал Луи Широн със своето Bugatti, което постига средна скорост от 112.31 км/ч.
Състезанията са прекратени през 1939 и подновени след края на Втората световна война, когато надпреварите от Формула 1 вече се провеждат на по-късата Южна дъга (Südschleife), която е само 7.7 километра.
На „Нюрбургринг“ са карали моторспорт легенди като Алберто Аскари, Хуан Мануел Фанджо, Стърлинг Мос, Джим Кларк, Джон Съртийс, Джаки Икс и незабравимият шотландец сър Джеки Стюарт. След поредното изпиващо силите състезание последният измисля прякора на Северната дъга – „Зеленият Ад“ – имайки предвид гористата местност около трасето и изключителната палитра от трудни завои, изискващи постоянна концентрация от пилотите.
През 1976 година рекордьор на скъсеното до 22 километра трасе е Ники Лауда. Точно преди състезанието за Голямата награда на Германия талантливият пилот обръща внимание на безопасността. Той дори се опитва да бойкотира надпреварата, но останалите пилоти не го подкрепят и състезанието все пак се провежда. По ирония на съдбата още във втората обиколка Лауда изпуска контрола над своето Ferrari, удря се в предпазната ограда, преобръща се и избухва в пламъци. Притеклите се на помощ пилоти едва успяват да измъкнат пилота от останките на колата. Австриецът изпада в кома, но все пак оцелява, а още на следващата година печели втората си шампионска титла.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
"Нюрбургринг" е на тезгяха
Анализатори оценяват легендарния комплекс на над 120 млн. евро
14:48 | 17.05.13 г. 1Снимка: Acceleratemag
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
Volvo Cars обвинява митата на ЕС за понижената си прогноза за продажбите през 2024 г.
-
Икономическите грешки на Ердоган вещаят мрачни дни за турците
-
Децентрализирани микроенергийни мрежи ще помагат на Израел да оцелее във войната
-
Вл. Шопов: До две години ще видим ускоряване на преструктурирането на китайската икономика
-
Напрежението в глобалния транспорт поражда опасения за завръщане на инфлацията
-
Разпродажби при технологичните акции подложиха на натиск европейските пазари
-
Строителството на още три лота на магистрала “Хемус“ ще започне до края на годината
-
Неуспешната атака в Харков подсказва, че Русия скоро няма да може да поддържа темпото
-
Американските градове въстанаха срещу мегаименията
-
Гръцките острови търсят начини да държат надалеч разрушителните тълпи туристи
-
Джей Ди Ванс: Ще се посветим на работещите хора, край на грижите за Wall Street
-
Руски износители изпитват затруднения да си приберат парите от Китай
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Кохезионните фондове на ЕС се нуждаят от пълна промяна, според доклад
1 -
Акциите от увеличението на капитала на "Смарт Органик" ще се търгуват на БФБ от 22 юли
-
МВФ: САЩ трябва да повишат данъците и да изчакат с намаляването на лихвите
1 -
Nasdaq се опитва да се възстанови след най-лошия си ден от 2022 г. насам*
-
Приходите на „Елана Фонд за земеделска земя“ нарастват с над 8% на годишна база
-
Лагард: До края на годината инфлацията в еврозоната ще се колебае около сегашните нива