Продажбите на нови автомобили в Европа през април са се повишили за първи път от 19 месеца насам благодарение на ръста във Великобритания и възстановяването на пазара в Германия на фона на знаците, че правителствата в държавите от еврозоната предприемат мерки да отговорят на свиването на икономиката, предаде Bloomberg.
Регистрациите на нови автомобили са се повишили с 1,8% до 1,08 млн. коли на годишна база, сочат данните на Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA), подпомогнати и от великденските празници. През последните 4 месеца обаче новите регистрации са се понижили с малко над 7 на сто.
От организацията отчитат, че това е третото най-ниско ниво на новите регистрации за месец април, откакто се води статистика.
Във Великобритания регистрациите на нови автомобили са се повишили с 14,8% на годишна база през април, в обхванатата от рецесия Испания се отчита ръст от 10,8%, а в Германия – 3,8%. Спадове са отчетени в Италия (-10,8%) и Франция (-5,3%).
През първите четири месеца на годината Великобритания е единственият европейски пазар, където се отчита ръст на регистрациите на нови автомобили от близо 9 на сто. В Италия и Франция е регистрирано намаление от по 12,3%, в Германия – 8,5%, а в Испания – 6,7%.
В България през април се отчита силен годишен ръст на новите регистрации от 24,5%, но общо за първите четири месеца на годината е регистриран спад от 1,2%.
„Възстановяването на продажбите в Германия е позитивна тенденция и вероятно е индикация, че потребителите се връщат обратно на пазара на фона на знаците, че строгите икономии са на път да приключат“, коментира пред информационната агенция Джанпримо Куалиано от консултантската компания CSP.
VW Group е сред производителите с най-голям ръст на продажбите през април (9,9%), продиктуван най-вече от отчетеното повишение на продажбите на Seat (37,5%). Продажбите на бранда нарастват и през първите 4 месеца на годината като цяло – с 9,3 на сто.
При Daimler е регистрирано повишение на продажбите от 10,7 на сто благодарение на Mercedes. Продажбите на Renault Group са се повишили с 5,3 на сто заради силния месец, отчетен при Dacia (+28,2%). Повишения продажбите отчитат и водещите автопроизводители от Азия (Toyota, Nissan, Kia, Hyunday, Honda и други).
На другия полюс са продажбите на PSA Group (-10,1% през април и -14% за първите четири месеца на годината), като темпът на спад на продажбите на Citroen остава по-силен, отколкото е при Peugeout.
Продажбите на GM Group отчитат намаление от 4,5% заради силния спад на новите регистрации на Chevrolet (-28,8%). Продажбите на Fiat са се свили с 10% през април и с 9,2% през първите четири месеца на годината, а на BMW Group – със съответно 3,7% и 1,5%.