В плановете си за бъдещето американският автопроизводител General Motors залага най-силно на американския пазар. След като компанията-майка на Opel вече обяви инвестиции на стойност повече от 4 млрд. евро за Европа и 11 млрд. долара (8,39 милиарда евро) в Китай, сега стана ясно, че 16 млрд. долара (12,200 млрд. евро) ще бъдат инвестирани до 2016 г. в САЩ. Това става ясно от цитирано от Wall Street Journal вътрешнофирмено писмо на директора по комуникациите в GM Селим Биньол.
В Китай General Motors си оспорва с германския концерн Volkswagen титлата за най-големия производител на автомобили. В зависимост от начина на преброяване, което отчитат различните съвместни предприятия, начело е VW или GM. VW планира да инвестира около 50 млрд. евро в целия свят до 2015 г.
GM разкрива американската си инвестиционна стратегия, след като обяви през миналия месец по време на събитие в Шанхай плановете си за влагане на 11 млрд. долара в своите съвместни предприятия в Китай. Това е увеличение със 7 млрд. долара спрямо нивото от 2011 г. Чрез своите съвместни предприятия GM продаде през миналата година 2,84 млн. превозни средства в Китай, което прави страната най-големия пазар за концерна и иска да засили продажбите си до 5 млн. броя до 2015 г.
През миналата седмица WSJ написа в коментар, озаглавен "Добре дошли в General Tso’s Motors", че Китай непропорционално се възползва" от подкрепяната от САЩ след 2009 г. GM. Редакционната страница на вестника беше особено критична към политиката на спасяване на концерна. GM трябваше да бъде спасявана с държавни средства по време на финансовата и икономическата криза от 2008/2009.
Инвестициите в Китай ще се финансират изключително от местното смесено дружество, пари от американските данъци няма да се влагат в най-големия единичен пазар за производителя, пише още мениджърът.
GM "беше в Китай много преди икономическата криза от 2008-2009 г., и нито един долар на американските данъкоплатци за спасяването на компанията не е бил изразходван за нашите операции там", пише Биньол в писмото. "Нашите китайски съвместни предприятия са самостоятелно финансирани, което означава, че ние изискваме изразходваните там средства да са били генерирани там".
Освен САЩ и Китай американският концерн иска да направи отново печеливш своя европейски бизнес, начело на което е германското дъщерно дружество Opel. В Европа GM присъства основно с брандовете си Opel и произвежданите автомобили от дъщерната британска компания Vauxhall. Според изчисленията от 1999 година досега GM е натрупала загуби в размер на 18 млрд. долара в резултат от дейността си на Стария континент. Служителите на американската компания в Европа са над 37 хил., като 20 хил. само са в заводите на GM в Германия
Корпоративните реконструкции и мерките за строги икономии вече показаха първите си резултати в германското дъщерно дружество: Загубата през първото тримесечие се свива с почти 300 млн. долара до 175 млн. долра в сравнение със същия период на миналата година. Но тогава за компанията работиха 3000 души повече. До 2015 г. ще бъде напълно затворена фабриката в Бохум, а след 2015 г. се очаква Opel отново да е на печалба.
преди 11 години Доколкото знам, купиха на 100% Isuzu Motors Polska, но там сякаш се правят само двигатели за автомобили отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години GM имат производства и в Полша, където се сглобяват Опел Астра и Шевролет авео (хетчбек) отговор Сигнализирай за неуместен коментар