Продажбите на автомобили в Европа продължават да пропадат за 18-ти пореден месец. През март е отчетен спад от 10%, а заради свиването в Германия се очаква доставките през тази година да са на най-ниско ниво от повече от 20 години, съобщава Bloomberg.
Регистрациите на нови автомобили в Европа са се понижили до 1,35 млн. през март спрямо 1,5 млн. през март миналата година, сочат данните на Европейската асоциация на производителите на автомобили. Продажбите за цялото първо тримесечие са се понижили с 9,7% до 3,1 млн. автомобила, показва статистиката на организацията.
Данните за България показват ограничен спад за март - в рамките на 0,3% до общо 1 262 нови регистрации. От началото на годината обаче спадът е в рамките на почти 10 на сто. За първите три месеца в страната са регистрирани 3 541 нови автомобила.
Наблюдава се силен спад на продажбите на нови автомобили на 4 от най-големите пазари в Европа, показва още статистиката на огранизаицята. Най-рязко намаление за март е регистрирано в Германия – 17 на сто.
Продажбите на Peugeot и Ford в Европа са се свили с по 16% през март, а на Volkswagen – с 9,3%. Продажбите на General Motors са се свили с 13%, на Renault – с 9,7%, на Fiat – с 1,2%, на BMW – с 4,7%, а на Daimler – с 1%.
“Пазарът на леки автомобили в Западна Европа е на път тази година да се смъкне до равнища, които са виждани за последно през 1993 г.”, коментира Макс Уорбъртън, анализатор в Sanford C. Bernstein. “Въпреки че печалбите в Германия изобщо не са измерими с тези в Китай, пазарът в най-голямата европейска икономика си остава ключов, особено за местните производители, но тенденциите в момента на силно обезпокоителни”, допълва той.
“Продължаващите затруднения в еврозоната доведоха до по-ниски от очакваното продажби през първото тримесечие”, пояснява и Алън Ръшфорт, който оглавява европейския бизнес на Hyundai. “Очакваме тази тенденция да се задържи и през второто тримесечие, като подобрението на потребителското доверие се очаква да помогне на продажбите през второто полугодие”, допълва той.
Питър Фус, партньор в Ernst & Young, прогнозира, че продажбите на автомобили в Европа за цялата година може да се понижат със 7%.
“Пазарът се влошава от ден на ден и за първи път не мога да видя къде е дъното”, посочва и Серджо Марчионе, главен изпълнителен директор на Fiat. “Спадът на европейските продажби може да се окаже дори по-лош от очакваното”, коментира още Марчионе.