Tata Nano - най-евтината кола в света, не успява да оправдае очакванията на компанията производител. Индийскaта кола, която се появи на пазара през юли 2009 година, е реализирала до момента едва 229 157 продажби. А капацитетът на завода, в който се произвежда, е 250 000 коли на година.
През март тази година продажбите на Tata Nano се сринаха с цели 86% спрямо година преди това, което накара индийците да преосмислят коренно стратегията си. Според Карл Слайм, управляващ директор на Tata Motors, причината за слабото търсене на Nano е ниската цена, на която се предлага колата.
"Цената на модела от едва $2 800 (€2 150) отблъсква клиентите, тъй като те не са напълно убедени, че срещу тази сума получават истинска кола, заяви Слайм в интервю за Bloomberg. - Маркетинговата стратегия на Nano просто не работи. Колата не представлява интерес нито за търсачите на скутери, нито за тези, които искат автомобил".
Всъщност производителите не трябва да бъдат изненадани, тъй като промотират модела именно като алтернатива на свръхпопулярните в Индия триколки.
Концепцията Tata Pixel. Снимка: Tata
Карл Слайм разкрива, че в компанията разработват нов Nano, който ще заеме много от концепцията Pixel, показана през 2011 година. Все още не е ясно дали бъдещата кола ще получи показаните при концепцията дизелов двигател, автоматична трансмисия и вертикално отварящи се врати, но е потвърдено, че цената й ще бъде по-висока - сходна с тази на конкурентите.
Успехът на новата кола на Tata Motors обаче е под въпрос, тъй като производителите планират да я конструират върху платформата на настоящото Nano. А това надали ще промени убеждението на потенциалните клиенти, че купуват нещо средно между скутер и кола.
Още любопитни новини от света на автомобилите вижте в Automedia.bg
Ниската цена на Tata Nano отблъсква клиентите
Продажбите на най-евтината кола в света се сриват
15:28 | 15.04.13 г. 5Tata Nano. Снимка: Tata
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
-
CATL пусна нова електромобилна платформа, устойчива на челен сблъсък при висока скорост
-
Разполагат ли с план за противодействие на кризата с разходите германските компании?
-
Акциите на TSMC могат да запишат най-добрата си година от 1999 г. насам
-
2024 г.: Финанси по време на политическа криза
-
"Муфаса: Цар Лъв" оглави боксофис класацията в България в дебютния си уикенд
-
Социалната мрежа X повишава цените на един от премиум плановете си
-
Автомобилният двигател на германската икономика остана без гориво
-
Новата информационна система на кадастъра позволява издаване на скица за минути
-
Оценката на Tesla наближава половината от капитализацията на останалия автомобилен свят
-
Украйна е предложила компенсации за спрения транзит на газ, които Фицо отказал
-
"Агрополихим" купува над 20% от "Неохим" чрез дъщерно дружество
-
Милтенова: Средната годишна доходност за осигурените лица в пенсионните фондове тази година ще е над 8%
Специални проекти виж още
Най-четени новини
-
Завръщането на "глупавите" телефони - новото предизвикателство пред Samsung и Apple
-
Рискът от спиране на електричеството нараства за мрежите в Северна Америка
-
Компании, инвестирали милиарди в придобивания, сега продават за жълти стотинки
-
Унгария договори дерогация и ще получава руски газ през българската "тръба на дружбата"
-
"Технологичен дуел": дронове с картечници атакуваха руски позиции в Харковска област
-
НЕК "подслади" поръчката за ремонт на две турбини на ПАВЕЦ "Чаира"
-
Volkswagen се приближава към сделка, която ще предотврати закриването на заводи
-
Русия започва да разчита все повече на севернокорейската военна индустрия
-
Цената на биткойна задълбочава спада на фона на рекорден отлив на капитал от ETF-ите
-
Британци подаряват жилищата си в опит да избегнат по-високите данъци
-
Русия изпрати 4 ракети "Кинжал" по енергийни обекти в Украйна, всички премнаха през ПВО
-
Revolut е изправена пред ново дело, след като измамници откраднаха 700 хил. евро
-
Завръщането на "глупавите" телефони - новото предизвикателство пред Samsung и Apple
-
Германски пенсионери намират евтино убежище в недружелюбната към мигранти Унгария на Орбан
-
Дрон атакува областта, откъдето беше изстреляна ракетата "Орешник"
-
Русия неволно даде насоки какви са загубите ѝ в Украйна
-
Жилищният пазар в България вече проявява склонност да надценява имотите
-
В Украйна чакат удар с "Орешник", трета нощ липсват руски ракети и дронове
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
2024 г.: Финанси по време на политическа криза
-
Най-натоварената година на сливания и придобивания от 2020 г. подкрепи акциите на европейските банки
-
Азиатско-Тихоокеанските пазари не намериха единна посока ден преди Коледа
-
Цените на петрола се повишават в слабата предколедна търговия*
-
САЩ и Япония обвиняват Северна Корея в кражба на криптовалута
-
S&P 500 започна празничната седмица с повишение
преди 11 години Не бива да се изказвате неподготвени. Тази ниска цена е за базова комплектоване, за основната версия. Цената за Европа е 5000 евро. В основната версия липсват коланите, парното, вентилацията на купето, външните огледала, има само една чистачка и тя не е в средата, а пред водача. Не говорим за другите неща. За това, че моторът е отзад - концепция отпреди последната война. 600 кубика и 100 км макс - това означава, че тя не може да поддържа дори 80 км/ч постоянно. Така че, да, на 15 годишния европейски автомобил - има сигурност, комфорт и т.н. Не на недомислиците за бедняци от южните и топли страни. Не на Трабант 2008 година. Всъщност Траби е по-добър от това Нано. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Ако на предния капак пишеше VW щеше да е кола на годината за Европа ;-) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Дори и да е нещо средно между скутер и кола какво толкова лошо има при положение че ще ти помогне да живееш малко по-добре вместо да разчиташ на стар 15-годишен таралясник за 2000$ ???Да не би да се превръщаме в сноби? отговор Сигнализирай за неуместен коментар