Tata Nano - най-евтината кола в света, не успява да оправдае очакванията на компанията производител. Индийскaта кола, която се появи на пазара през юли 2009 година, е реализирала до момента едва 229 157 продажби. А капацитетът на завода, в който се произвежда, е 250 000 коли на година.
През март тази година продажбите на Tata Nano се сринаха с цели 86% спрямо година преди това, което накара индийците да преосмислят коренно стратегията си. Според Карл Слайм, управляващ директор на Tata Motors, причината за слабото търсене на Nano е ниската цена, на която се предлага колата.
"Цената на модела от едва $2 800 (€2 150) отблъсква клиентите, тъй като те не са напълно убедени, че срещу тази сума получават истинска кола, заяви Слайм в интервю за Bloomberg. - Маркетинговата стратегия на Nano просто не работи. Колата не представлява интерес нито за търсачите на скутери, нито за тези, които искат автомобил".
Всъщност производителите не трябва да бъдат изненадани, тъй като промотират модела именно като алтернатива на свръхпопулярните в Индия триколки.
Концепцията Tata Pixel. Снимка: Tata
Карл Слайм разкрива, че в компанията разработват нов Nano, който ще заеме много от концепцията Pixel, показана през 2011 година. Все още не е ясно дали бъдещата кола ще получи показаните при концепцията дизелов двигател, автоматична трансмисия и вертикално отварящи се врати, но е потвърдено, че цената й ще бъде по-висока - сходна с тази на конкурентите.
Успехът на новата кола на Tata Motors обаче е под въпрос, тъй като производителите планират да я конструират върху платформата на настоящото Nano. А това надали ще промени убеждението на потенциалните клиенти, че купуват нещо средно между скутер и кола.
Още любопитни новини от света на автомобилите вижте в Automedia.bg
Ниската цена на Tata Nano отблъсква клиентите
Продажбите на най-евтината кола в света се сриват
15:28 | 15.04.13 г. 5Tata Nano. Снимка: Tata
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
-
Страните поставят основата на глобалната търговия с въглеродни кредити
-
Кадър на деня за 23 ноември
-
Тръмп прави портфолиото 60/40 отново велико
-
ESG стандартите все повече се налагат сред българските компании
-
Номинираният за финансов министър на САЩ иска председател на Фед в сянка
-
Шести блок на АЕЦ "Козлодуй" е включен в електроенергийната система
-
Изправя ли се Европа пред нова газова криза заради спирането на руските доставки?
-
САЩ очакват хиляди севернокорейски войници скоро да влязат в бой срещу Украйна
-
Меркел не смята, че е отговорна за войната в Украйна
-
Къде в Европа може да отиде Нетаняху след международната заповед за арест?
-
Пазарите започват да се притесняват от „тръмпинфлация“
-
Как Пекин пое контрола над финансовия център на Хонконг, докато Западът гледаше от страничната линия
Специални проекти виж още
Най-четени новини
-
След масирания ракетен удар в Украйна САЩ премахват условията пред използването на ATACMS*
-
Драгомир Кузов: България стигна до петото място в Европа по производство на велосипеди
-
Бойко Атанасов: Приемането на България в еврозоната ще доведе до повече инвестиции
-
Коя е най-добрата валута за инвестиции в момента?
-
Русия е уведомила САЩ за удара с "Орешник", Путин потвърди успеха на западните ракети
-
САЩ обвиниха един от най-богатите хора в света в схема за подкупи за 260 млн. долара
-
"Шелли груп" обмисля пренасяне на производството за САЩ в България
-
Луксозното сирене - новата звезда на черния пазар
-
Служебното правителство одобри промените в данъчните закони
-
След масирания ракетен удар в Украйна САЩ премахват условията пред използването на ATACMS*
-
Ако светът иска да заличи 100 трлн. долара публичен дълг, да погледне към Нова Зеландия
-
"Самоубийствени атаки": руснаците опитват да си върнат контрола в Курска област
-
България е сред страните в ЕС с най-голямо месечно увеличение при производството на услуги
-
План Б на Украйна - оръжейна независимост от Запада, върви към реализация
-
Мащабен многофункционален комплекс ще се появи на терена на бившия завод "Витоша"
-
"Бритшорингът" превръща Обединеното кралство в икономическа колония на САЩ
-
Саудитска Арабия отказа да потвърди ангажимента си за отказ от изкопаемите горива
-
Кристалина Георгиева: Целта България да се присъедини към еврозоната е изпълнима
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Тръмп прави портфолиото 60/40 отново велико
-
Номинираният за финансов министър на САЩ иска председател на Фед в сянка
2 -
Как Пекин пое контрола над финансовия център на Хонконг, докато Западът гледаше от страничната линия
-
Криптоиндустрията - инвестиционен ренесанс или поредният балон?
4 -
Фед: Дълговото бреме на САЩ е най-големият риск пред финансовата стабилност
1 -
Пшеницата в САЩ и Франция поскъпва, а в Русия и Украйна поевтинява през седмицата
преди 11 години Не бива да се изказвате неподготвени. Тази ниска цена е за базова комплектоване, за основната версия. Цената за Европа е 5000 евро. В основната версия липсват коланите, парното, вентилацията на купето, външните огледала, има само една чистачка и тя не е в средата, а пред водача. Не говорим за другите неща. За това, че моторът е отзад - концепция отпреди последната война. 600 кубика и 100 км макс - това означава, че тя не може да поддържа дори 80 км/ч постоянно. Така че, да, на 15 годишния европейски автомобил - има сигурност, комфорт и т.н. Не на недомислиците за бедняци от южните и топли страни. Не на Трабант 2008 година. Всъщност Траби е по-добър от това Нано. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Ако на предния капак пишеше VW щеше да е кола на годината за Европа ;-) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Дори и да е нещо средно между скутер и кола какво толкова лошо има при положение че ще ти помогне да живееш малко по-добре вместо да разчиташ на стар 15-годишен таралясник за 2000$ ???Да не би да се превръщаме в сноби? отговор Сигнализирай за неуместен коментар