Tata Nano - най-евтината кола в света, не успява да оправдае очакванията на компанията производител. Индийскaта кола, която се появи на пазара през юли 2009 година, е реализирала до момента едва 229 157 продажби. А капацитетът на завода, в който се произвежда, е 250 000 коли на година.
През март тази година продажбите на Tata Nano се сринаха с цели 86% спрямо година преди това, което накара индийците да преосмислят коренно стратегията си. Според Карл Слайм, управляващ директор на Tata Motors, причината за слабото търсене на Nano е ниската цена, на която се предлага колата.
"Цената на модела от едва $2 800 (€2 150) отблъсква клиентите, тъй като те не са напълно убедени, че срещу тази сума получават истинска кола, заяви Слайм в интервю за Bloomberg. - Маркетинговата стратегия на Nano просто не работи. Колата не представлява интерес нито за търсачите на скутери, нито за тези, които искат автомобил".
Всъщност производителите не трябва да бъдат изненадани, тъй като промотират модела именно като алтернатива на свръхпопулярните в Индия триколки.
Концепцията Tata Pixel. Снимка: Tata
Карл Слайм разкрива, че в компанията разработват нов Nano, който ще заеме много от концепцията Pixel, показана през 2011 година. Все още не е ясно дали бъдещата кола ще получи показаните при концепцията дизелов двигател, автоматична трансмисия и вертикално отварящи се врати, но е потвърдено, че цената й ще бъде по-висока - сходна с тази на конкурентите.
Успехът на новата кола на Tata Motors обаче е под въпрос, тъй като производителите планират да я конструират върху платформата на настоящото Nano. А това надали ще промени убеждението на потенциалните клиенти, че купуват нещо средно между скутер и кола.
Още любопитни новини от света на автомобилите вижте в Automedia.bg
Ниската цена на Tata Nano отблъсква клиентите
Продажбите на най-евтината кола в света се сриват
15:28 | 15.04.13 г. 5![<p>
<em>Tata Nano. Снимка: Tata </em></p>](/media/files/resized/article/640x360/49e/2ba187722363c01914ce5dc01333f49e-0000149689-article3.jpg)
Tata Nano. Снимка: Tata
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
![](/media/img/icons/article-time-icon.png)
-
ABB отчете спад на поръчките заради слабия бизнес с автоматизация
-
Строителството на още три лота на магистрала “Хемус“ ще започне до края на годината
-
Warner Bros Discovery обмисля да раздели бизнеса си
-
"Грийнпийс": Toyota и GM могат да изостанат от целите на САЩ за автомобилните емисии
-
Над 35 млн. лева са вложили пивоварите в инвестиционни проекти първото полугодие
-
Nokia отчете най-слабите си приходи от 2015 г. насам
-
Германската "Леони" затваря завода си за производство на кабели за автомобили в Плевен
-
Китайска компания иска да изгради фабрика в Божурище за 5 млн. евро
-
Неуспешната атака в Харков подсказва, че Русия скоро няма да може да поддържа темпото
-
Икономист: Неравенството доведе 70% от българското население да е с доходи по-ниски от средните
-
"Росатом" продаде активите си в Германия
-
Петролните игри на Русия: "Танкери близнаци" с нови имена опитват да заобиколят санкциите
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
ЕБВР е отпуснала втори транш за 5 млн. евро от заема за „Елана Агроредит“
-
„Шелли груп“ вече се търгува на сегмента за двойно листване EuroBridge
-
"Телематик" увеличи с 50 хил. евро капитала на дъщерно дружество заради бизнеса в Перу
-
Пазарите в Азия приключиха предимно с понижения
-
Петролът поскъпва след по-голям от очаквания спад на запасите в САЩ*
3 -
Втори мандат на Тръмп ще засегне повече пазарите извън САЩ
преди 11 години Не бива да се изказвате неподготвени. Тази ниска цена е за базова комплектоване, за основната версия. Цената за Европа е 5000 евро. В основната версия липсват коланите, парното, вентилацията на купето, външните огледала, има само една чистачка и тя не е в средата, а пред водача. Не говорим за другите неща. За това, че моторът е отзад - концепция отпреди последната война. 600 кубика и 100 км макс - това означава, че тя не може да поддържа дори 80 км/ч постоянно. Така че, да, на 15 годишния европейски автомобил - има сигурност, комфорт и т.н. Не на недомислиците за бедняци от южните и топли страни. Не на Трабант 2008 година. Всъщност Траби е по-добър от това Нано. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Ако на предния капак пишеше VW щеше да е кола на годината за Европа ;-) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Дори и да е нещо средно между скутер и кола какво толкова лошо има при положение че ще ти помогне да живееш малко по-добре вместо да разчиташ на стар 15-годишен таралясник за 2000$ ???Да не би да се превръщаме в сноби? отговор Сигнализирай за неуместен коментар