Китайският производител на автомобилни части Zhongding Power започва серийно производство на двигатели, създадени по новата технология OPOC, съобщава Engineering TV. Вече е подписано споразумение с компанията EcoMotors, според което китайците ще инвестират 200 млн. долара в производството на моторите. Тази сума ще бъде насочена към завода в провинция Анхуей, чийто капацитет е 150 000 агрегата годишно.
Новите двигатели се очаква да предизвикат революция в автомобилната промишленост. Това са двутактови агрегати, тип боксер. Те имат модулна конструкция от два цилиндъра, чиито бутала се движат в срещуположна посока. Схемата прави ненужни главата на цилиндрите и клапаните, което означава по-ниска маса и повишаване на коефициента на полезно действие, както и по-ниско равнище на вредните емисии.
Технологията OPOC бе създадена през 2007 г. от Джон Колети и Петер Хофбауер. Инвестицията в начинанието е на създателите на Sun Microsystems Винод Косла и Бил Гейтс. Преди това Колети ръководи поделението на Ford за спортни модификации - SVT, а Хофбауер e разработвал двигатели за Volkswagen, Audi, Volvo и Mercedes-Benz.
Агрегатите OPOC превъзхождат традиционните двигатели с вътрешно горене по нивото на шума и вибрациите. Смята се, че могат да генерират аналогична мощност при двойно по-малки размери и 20-50% по-нисък разход на гориво. Модулната конструкция позволява обединяването на няколко блока в един.
По-рано сериозен интерес към технологията обяви един от водещите производители на камиони и бронирана техника - компанията Navistar International.
Още любопитни новини от света на автомобилите вижте в Automedia.bg
Китайска компания ще предизвиква революция с нов боксер
Инвестицията в производството е на стойност над 200 млн. долара
17:25 | 11.04.13 г. 2Снимка: Zhongding Power
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
-
Корпоративните отчети не успяха да върнат оптимизма на Wall Street
-
Кадър на деня за 23 юли
-
Екологичният парадокс с плана на САЩ за привличане на повече производство
-
Поръчките на ASM надминават очакванията заради силното търсене на чипове с ИИ
-
Каква ще е външната политика на САЩ след Байдън?
-
Анкета: Над 30% от украинците са съгласни на териториални отстъпки заради мира
-
Дроновете влизат в директна битка помежду си в Украйна
-
Недялко Недялков продаде агенция ПИК
-
Въпреки руските ракети Украйна увеличава добивите на природен газ
-
Москва предлага на руснаците по 22 хил. долара, за да воюват срещу Украйна
-
Брокери отчитат 20% спад на предлагането на имоти у нас при покачване на търсенето
-
Компанията зад световния компютърен срив е твърде голяма, за да фалира
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Корпоративните отчети не успяха да върнат оптимизма на Wall Street
-
Инвеститорите на борсите в Европа бяха разколебани заради смесените корпоративни сигнали
-
SOFIX напредна минимално в сесия на ръстове за БФБ
-
Експерт: Очакваше се пускането на спот етер ETF-ите, затова пазарната реакция е слаба
-
S&P 500 се покачва леко в очакване на ключови икономически данни*
-
Загубата на „Топливо“ се свива значително през полугодието
преди 11 години Концепцията е "добре забравено старо". И към момента се използва в корабни и стационарни ДВГ, но е известно, че ефективният им режим е тесен. По тази причина ще трябва да се използва задължително с електрическа трансмисия (при т.нар. хибриди). Специфичната мощност ще е висока, което намалява ресурса, но като цяло има потенциал. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Звучи многообещаващо.Особено в частта за икономия от 20-50%. отговор Сигнализирай за неуместен коментар