General Motors (GM) планира завръщане на Стария континент и инвестиции в размер на поне 4 млрд. евро до 2016 година. Компанията смята да разшири обема на производството си, като целта е завладяване на по-голям пазарен дял и увеличаване на приходите от региона.
„Ние сме по-убедени от всякога, че Opel ще успее”, коментира изпълнителният директор на GM Дан Акерсън, цитиран от Bloomberg. Данните за март обаче показват друго – компанията е записала спад на продажбите в размер на 18% спрямо миналата година.
В Европа GM присъства основно с брандовете си Opel и произвежданите автомобили от дъщерната британска компания Vauxhall. Изказването обаче идва в критичен момент за завода на Opel в Бохум.
През март служителите отхвърлиха план, предвиждащ замразяване на заплатите, но и обещаващ запазване на работните места до 2016 година. Без споразумение със служителите, които в Бохум са около 3 хил. , заводът ще трябва да затвори врати в края на 2014 година.
Предложение за замразяване на заплатите обаче беше прието от служителите в завода на GM край Сарагоса в Северна Испания беше одобрено.
Според изчисленията от 1999 година досега GM е натрупала загуби в размер на 18 млрд. долара в резултат от дейността си на Стария континент. Служителите на американската компания в Европа са над 37 хил., като 20 хил. само са в заводите на GM в Германия.