Американският автопроизводител Ford Motor Co обяви, че неговият модел Focus е бил най-продаваният лек автомобил през 2012 г. благодарение на подкрепата от търсенето в Китай и САЩ, позовавайки се на данни на консултантската компания Polk, съобщи Ройтерс.
През миналата година са били продадени 1 020 410 леки автомобила Ford Focus, посочиха от компанията.
Над една четвърт от продажбите са реализирани в Китай, като регистрациите на модела на най-големия автомобилен пазар в света са се увеличили с 51%, сочат данните на Polk. Ford Focus бе представен в Китай в края на май миналата година.
Продажбите в САЩ са нараснали с 40% през 2012 г., добавиха от Ford, чиято продуктова гама включва и популярните пикапи от серията F.
Като цяло автомобилният бранш отчита друцифрен ръст на продажбите от 2009 г., когато те паднаха до най-ниското си ниво след Втората Световна война като съотношение към населението.