Германският автомобилен производител Volkswagen AG обяви, че ще инвестира в изграждането на шест големи фабрики за батерии, както и в зарядна инфраструктура за електрически превозни средства, подчертавайки стремежа си да наложи контрол върху производството на батерии на фона на ускоряващото се налагане на електромобилите в глобален мащаб, съобщава в. Wall Street Journal.
Световната автомобилна индустрия се насочва към електрическите превозни средства, за да отговори на новите изисквания за емисиите и бърза да създаде мащабна инфраструктура - от фабрики за батерии до мрежи от зарядни станции - необходима за поддържане на нарастващия пазар.
Търсенето на електромобили се увеличава в Европа благодарение на щедрите правителствени стимули, които превърнаха региона в най-големия пазар за електрически коли в света. В САЩ General Motors Co. изгражда завод за батерии за 2,3 млрд. долара в Охайо съвместно с южнокорейската компания LG Chem Ltd., като наскоро заяви, че проучва създаването и на втора фабрика.
Volkswagen, най-големият производител на автомобили в Европа по пазарен дял, обяви промяна в своята стратегията в понеделник по време на събитието Power Day, която ще позволи установяване на контрол върху производството на батерии и мрежите от станции за бързо зареждане през следващите години.
Първата стъпка в тази посока е преструктуриране на партньорството на VW с Northvolt AB, шведския производител на батерии, в който германската група придоби 20-процентен дял през 2019 г. VW ще увеличи своя дял в Northvolt и ще поръча допълнително количество батерии срещу 14 млрд. долара до 2030 г. Northvolt ще произвежда батерии за автомобилите на концерна от висок клас.
Междувременно германският производител ще придобие дела на Northvolt в тяхното съвместно предприятие в Залцгитер, Германия. Volkswagen се стреми да поеме контрола над завода за батерии в Залцгитер, за да го разшири и да произвежда батерии за своите автомобили, предназначени за масовия пазар. Чрез този подход компанията може да постигне икономия на разходите до 50%.
Volkswagen заяви, че планира до края на десетилетието да изгради четири допълнителни завода за батерии в Европа, за да си осигури общо поне 240 гигаватчаса капацитет, тъй като се стреми да увеличи дела на електрическите автомобили до 75% от своите продажби на нови автомобили до 2030 г.
„Стремим се да намалим цената на батерията и в същото време да увеличим нейния обхват и производителност“, споделя Томас Шмал, член на борда на директорите на компанията, отговарящ за технологиите и компонентите.
Тим Буш, анализатор от UBS, заяви, че автомобилната индустрия скоро може да се сблъска с недостиг на клетки за батерии, което потенциално ще попречи на производството на електромобили - както наскоро се случи с недостига на полупроводници.
Европейското производство на електрически превозни средства, според Буш, може да изпревари доставките на батерии през тази година, което означава, че има вероятност местните производители на автомобили да се обърнат към азиатския внос през следващите години.
„Доставките ще бъдат затегнати в Европа до края на десетилетието“, смята Буш. „Ще има период, в който Азия все още ще попълва празнината между това, от което се нуждае Европа, и това, с което Европа разполага“, добавя той.
В допълнение към европейските стартъпи като Northvolt, големите азиатски производители на батерии изграждат и разширяват производствения си капацитет в Европа. Китайската Contemporary Amperex Technolog Co. строи завод в Източна Германия, докато LG Chem разширява дейността си в Полша. Друг корейски производител на батерии, SK Innovation Co., планира да построи трети завод в Унгария, а китайската SVolt Energy Technology Co. изгражда фабрика в Западна Германия.
Залогът на Volkswagen относно производство на батерии е едно от най-големите усилия на представител на автомобилната индустрия за осигуряване на доставки и увеличаване на контрола върху технологията.
С изключение на лидера в сегмента на електромобилите Tesla Inc., повечето автомобилни концерни не използват собствени мрежи от зарядни станции. Но с ограничените възможности за зареждане, които често спират потребителите да преминат от конвенционален към електрически автомобил, Volkswagen обяви, че е решила да оперира 18 000 обществени станции за бързо зареждане в Европа до 2025 г.
В Италия Volkswagen ще се обедини с енергийния гигант Enel SpA в изграждането на зарядни станции, а в Испания – с Iberdrola SA.
Отделно германската група ще изгради 3500 зарядни станции в Северна Америка съвместно с Electrify America, както и 17 000 обекта в Китай.
преди 3 години "Volkswagen планира да изгради шест завода за батерии за електромобили в Европа"...и, най-вероятно, ще произвежда батерии с българската концепция на микромодулна конструкция. Вътрешна информация. отговор Сигнализирай за неуместен коментар