Германският автомобилен концерн и производител на марката Mercedes-Benz Daimler AG се връща към печалбата през третото тримесечие на годината. Възстановените продажби и намаляването на разходите предоставят положителен тласък за компанията, която прогнозира, че ще отчете добри резултати през останалите месеци до края на годината, съобщават Bloomberg и Market Watch.
Печалбата преди лихви и данъци нараства до 3,07 млрд. евро през тримесечието, приключило в края на септември. По този показател концернът надминава данните отпреди година, както и средната пазарна оценка на анализатори, анкетирани от Bloomberg. Експертите очакваха размерът на печалбата да бъде 1,61 млрд. евро.
„Третото тримесечие показва много силно представяне и дава допълнителни доказателства, че сме на прав път за намаляване на безпроблемната дейност на нашата компания“, заяви главният финансов директор Харалд Вилхелм. „Очакваме положителният импулс да продължи и през четвъртото тримесечие“, добави той.
Daimler се справи по-добре от очакваното с най-голямото прекъсване на дейността в автомобилната индустрия от десетилетия насам, въпреки че през второто тримесечие претърпя оперативна загуба от 1,68 млрд. евро. Вилхелм заяви пред анализаторите на 6 октомври, че ценообразуването и продуктовата гама остава стабилно през последните три месеца и подчерта, че компанията ще продължи с плановете за голямо преструктуриране, насочено към съживяване на маржовете на печалбата.
daimler
Индустриалният свободен паричен поток достига 5,14 млрд. евро през третото тримесечие, надхвърляйки средната оценка на анализаторите за 2,97 млрд. евро, според данни на Daimler. Базираната в Щутгарт компания изтри 1,3 млрд. евро през второто тримесечие, когато пандемията принуди концерните да затворят своите производствени предприятия.
Бичите перспективи на Daimler за четвъртото тримесечие се основават на липсата на допълнителни блокади, които да ограничават разпространението на COVID-19. Главният здравен инспектор на канцлера Ангела Меркел отхвърли повторното налагане на ограниченията в цялата страна по-рано в четвъртък, макар да предупреди, че Германия рискува да загуби контрол над отново засилващата се пандемия.
Главният изпълнителен директор на Daimler Ола Калениус изтъкна в рамките на миналата седмица, че Mercedes не е изпълнил потенциала си да превърне силните продажби в ръст на печалбата. Той заяви, че компанията ще постави по-малко акцент върху обема и повече върху подобряването на печалбата в разгара на скъпия преход към електрическите автомобили.