Harley-Davidson отбеляза петата си поредна година на по-ниски продажби в САЩ с тримесечна печалба и приходи, които не оправдаха очакванията на анализаторите, изпращайки цената на акциите с 8,7% надолу в предборсовата търговия.
Коригираната печалба е нараснала до 20 цента на акция през тримесечието, съобщи базираната в Милуоки компания. Тя не отговаря на прогнозите на анализаторите за 25 цента на акция. Приходитe, както и поръчките на мотоциклети отбелязаха по-голям спад от очакваното, като изпратиха акциите на Harley до най-ниските нива от септември в началото на търговията във вторник, съобщава Bloomberg.
Главният изпълнителен директор на компанията Мат Леватич се опитва да привлече нови и по-млади мотоциклетисти в САЩ - най-големият пазар на Harley, като същевременно се насочва към по-евтини и по-леки мотори, за да се възползва от търсенето на развиващите се пазари. Инвестициите в нови продукти като електрически мотоциклети и модели със средно тегло притискат маржовете, докато продажбите продължават да намаляват.
Продажбите на дребно в САЩ са намалели през 20 от последните 21 тримесечия, включително през всяко от последните 12. Международните продажби са нараснали с 0,5% през тримесечието, но са спаднали с 3% за годината. Азиатско-тихоокеанският регион е единственото място, където Harley е увеличила продажбите си през 2019 г. Компанията има за цел 50% от приходите й да идват от чужбина до 2027 г.
Harley не очаква значителен ръст на приходите или разширяване на маржа до 2021 г. Компанията пусна на пазара модели със средно тегло и детски електрически велосипеди в края на тази година. През септември LiveWire, първият изцяло електрически мотоциклет, започна да се доставя на търговци.
По-рано този месец от Harley заявиха, че планират да предоставят на дългосрочните акционери право да номинират директно членовете на борда, което може да даде на инвеститорите повече влияние.
Емблематичният производител на мотоциклети също трябваше да се справи с допълнителни разходи заради търговската война. Компанията построи нов завод в Тайланд през 2019 г., който й позволява да заобикаля митата, наложени от Европейския съюз в отговор на налозите на САЩ върху стоманата и алуминия.