Японският автомобилен производител Toyota реализира по-висока печалба през първото тримесечие на текущата финансова година благодарение на засиления маркетинг. Както съобщи конкурентът на Volkswagen в петък, чистата печалба между април и юни възлиза на 682,97 милиарда йени (5,7 милиарда евро). Това съответства на увеличение от 3,9 процента в сравнение със същото тримесечие на предходната година.
Оперативната печалба нарасна с 8,7 процента до 741,95 милиарда йени. Засилените маркетингови мерки, наред с други неща, са допринесли за добрия резултат. Продажбите скачат с 3,8 процента до 7,64 трилиона йени, обяви японският лидер в индустрията, към който принадлежат и специалистът за малки автомобили Daihatsu и производителят на камиони Hino Motors.
Най-големият автомобилен производител в Япония обаче леко преразгледа прогнозата си за приходите за текущата фискална година, приключваща на 31 март, като добави, че сега очаква нетната печалба да достигне 2,35 трилиона йени вместо очакваните по-рано 2,25 трилиона йени.
Toyota прави изчисленията при курс от 106 йени към долара и 121 йени към еврото. През изминалата фискална година приходите са се свили с 24,5 процента до 1,88 трилиона йени, отчасти поради загуби от стойността на акциите. Продажбите през текущата финансова година трябва да възлизат на 29,5 трилиона йени.