Коя е най-добрата спортна кола на годината? Труден въпрос, на който отговор дават редакторите на британското издание EVO. Задачата им се усложнява допълнително от факта, че категорията е само една, като в нея попадат автомобили с коренно различни характеристики и цена.
За да определят коя е най-добрата спортна кола, редакторите на EVO правят общ тест на всички претенденти. Тази година за целта е избрано пусто и осеяно със завои шосе в Шотландия, което според британското издание предоставя отлични условия за проверка на качествата на автомобилите.
Претендентите за титлата на EVO са общо 10, сред които хечбеци с четири цилиндъра, спуерколи с V12 двигател и дори хибрид. Това са Ferrari 458 Speciale, Audi S1, VW Golf R, Renault Megane RS 275 Trophy R, Jaguar F-Type R Coupe, BMW i8, BMW М3, Aston Martin Vanquish, Porsche Cayman GTS и McLaren 650S.
Автомобилите са от най-висок клас, при които трудно може да бъде намерен недостатък. Именно затова EVO търси колата с най-доброто съчетание от мощност, пътно поведение, комфорт и управление.
Присъдата на EVO за Renault Megane RS 275 Trophy R е определено положителна. "Megane RS 275 Trophy R е брилянтна кола", "Характерът й е много близък до този на Ferrari 458 Speciale, това е един наистина луд автомобил", е мнението на двама от редакторите.
Audi S1 също печели симпатии и е определен като много добър. VW Golf R обаче получава оценка невероятно добър. "S1 и Golf R са близки като усещане, но моделът на VW стои с едно стъпало по-нагоре. S1 има леки забележки в управлението и отзивчивостта на двигателя", споделят от EVO.
Aston Martin Vanquish пък е сравнен с динозавър, не добра оценка получава и новата му трансмисия с 8 степени. Двигателят V12, спирачките, управлението и комфортът обаче са определени като фантастични.
Jaguar F-Type R Coupe получава отлични отзиви за своя дизайн, както и за пътното си поведение, което британците определят като забавно.
"Технически брилянтен" е оценката на McLaren 650S, който обаче търпи сериозна критика за неудобната си шофьорска позиция.
"Най-голямата изненада тази година е BMW i8. Той е много различен от останалите претенденти, защото е екологичен модел. Очаквах, че тази кола само ще напомня на спортен автомобил, но бях приятно изненадан - това е изумителен спортен автомобил", заявява един от тест пилотите. "Определено съм изненадан. Тази кола има малък двигател с 3 цилиндъра и електромотор, а се управлява и ускорява като расов спортист", казва друг от тях. Лека критика има само към предните гуми, които са тънки и не държат добре в завои.
Редакторите на изданието са силно впечатлени и от динамични възможности на Porsche Cayman GTS, но в същото време не пестят критика. "Обожавам базовия Cayman S и бях сигурен, че просто ще се влюбя в тази акцентираща върху спорта версия. Очаквах, че тя ще бъде по-рязка и фокусирана, но до определена степен останах разочарован", казва един от тестващите.
Най-сериозна критика обаче търпи моделът, който обикновено е еталон за бързина и пътно поведение - BMW М3. "Трудно е караш М3 бързо на мокра настилка", казва един от изпробвалите колата. "Усеща се тежък, особено отпред, а всъщност е по-лек от своя предшественик. Новият М3 просто не е това, което очаквахме".
Автомобилът, който завладя сърцата на редакторите на EVO през тази година е Ferrari 458 Speciale. Именно той е и носителят на титлата "Най-добър спортен автомобил на EVO".
"Какво прави 458 Speciale толкова специален? Ами всичко в него. Този модел събира най-доброто, което сме виждали от Ferrari през последните 10 години - невероятно ускорение, прецизно управление, бърза трансмисията и отлично реагиращ двигател. Но най-ценното в този автомобил е, че той предлага за всеки по нещо. 458 Speciale може да бъде изключително бърз, но и наистина приятен за релаксиращо каране. Той е просто перфектен", отсичат британците.
Видео от теста на британците вижте в Automedia.bg