Какво означава това за най-големите икономики в света?
Повишаване на цените на петрола е много по-малък риск за САЩ, отколкото преди благодарение на бума на добива на шистов петрол. Старото правило сред икономистите беше, че повишаване на цената на петрола с десет долара за барел отписва около 0,3% от БВП на САЩ на следващата година. Сега обаче изчисленията, включително на главния икономист на Moody’s Analytics Марк Занди, сочат спад от около 0,1%.
Въпреки че намаляващата зависимост на САЩ от вносния петрол има положителни последици за икономиката на индустриално ниво, бедните домакинства ще усетят бремето на по-високите цени на петрола. Те харчат около 8% от доходите си преди облагането с данъци за бензин спрямо около 1% за най-богатите.
Ще се стигне ли до по-висока инфлация в света?
Цените на енергията често имат голяма тежест в индексите на потребителските цени, като карат ръководителите, включително от Федералния резерв, да премахват волатилните цени на енергията. Но значително повишаване на цените на петрола може да породи по-трайно увеличаване на цялостната инфлация, ако разходите проникнат в транспорта и комуналните услуги.
Какво означават по-високите цени на петрола за централните банки?
Ако по-високите цени на петрола повишат инфлацията, централните банкери, от тяхна страна, ще имат една причина по-малко да запазят разхлабената парична политика. В Индия, която е една от страните с най-силна експозиция, централните банкери вече предупреждават за последиците на фона на поскъпването на най-големия вносен продукт на страната. По-голям цялостен ценови натиск може да доведе и до по-бързо затягане на паричната политика в икономики като Тайланд, Индонезия, Филипините и Южна Африка.
преди 6 години хммм ... това е борсовата цена на лития за 5 годишен период :https://markets.businessinsider.com/stocks/lithium-stockако цъкнеш за период 5 години , ще видиш че има пик в цената и сериозен спад после от началото на годината. А турболенцията започва от обявяването на Тесла , че ще използва литиеви батерии за масово произвеждани електрически автомобили преди 5-6 години - цъкаш 10 годишен период . Ако преди 5 години е имало около 15 производители на литий , сега към днешна дата са над 100 и продължават да се множат . Може би Бойчо и Аспарух са прави от публикацията от миналата седмица все пак ? В интерес на истината има 3 борсови цени : една за Южна Америка , една за Северна Америка и една за Китай . Я хвърли едно око тука , мисля че дават обяснение за скока на цената и последвалото падане :https://***.fool.com/investing/2018/03/06/why-the-big-3-lithium-stocks-are-down-16-to-26-in.aspxА тези Rio Tinto за какво ги редиш постоянно с литий не знам , като те не са дори в топ 10 на производителите на литий ? По принцип са много сериозна добивна компания , но не за литий ...https://***.miningglobal.com/top10/top-10-lithium-producers#Така че литий има и то достатъчно ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Никой не иска да налага електромобила административно. Разбираме, че Норвегия може да си го позволи, но Бангладеш а даже Бразилия не. Въпроса е ще стане ли той толкова евтин, че по естествен(конкурентен) начин да замени този с ДВГ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Нито едно от твърденията ти не е вярно. Електромобила не може да замени двигателя с вътрешно горене никога. Друга технология вероятно може, но тя може би не е известна на хората още. Всеки, който опита да забранява двигателите с вътрешно горене ще бъде свален моментално от власт и ще бъде изгонен с камъни от побеснелите тълпи. Левите леберали скоро ще паднат от власт навсякъде в Европа и САЩ, а тяхната опозизиция не подкрепя зелените технологии включително електромобилите. Хора като Матео Салвини, Найджъл Фараж и Александър Гауланд ще премахнат всички забрани, които лявото налага върху петрола и природния газ. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години 1. Скоро електромобила ще бъде задължителен поне за градска среда.2. Наистина ще е революция, обаче административно предизвикана чрез множество нови правила и закони.3. Електромобили НЕ означава само с батерии, че да дъвчете все една и съща пролетарска дъвка за пустия му литий. Засега най-вероятния сценарии е горивна клетка, обаче се търси евтин вариант без отделяне на въглероден двуокис при горене, т.е. друг вид химична реакция без никакъв замърсител. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Електромобилите са първия тип автомобил изобретен някога, десетилетия преди бензиновите и особено преди дизеловите двигатели. Те никога не успяват да се наложат масово, защото са тотално неконкурентни на двигателите и с вътрешно горене както и на всеки друг вид двигател включително и на водородните такива. Дори създателят на литиево-йонната батерия не вярва в бъдещето на електромобила, но разбира се левите лунатици от еврокомисията не спират с лъжите за това как електромобила щял да бъде някаква си революция... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Защо литият няма да има съдбата на петролаhttp://meto76.blog.bg/technology/2009/09/05/zashto-litiiat-niama-da-ima-sydbata-na-petrola.391634 отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Литият ще поскъпне още повече от петрола, а това значи фалит на тесла и крах на цялия сектор с електромобилите. Тесла скоро ще струва 0$ за акция. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Цена от 100 долара означава бум за електромобилите и светло бъдеще за Тесла. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Виж си резултата в кошницата , крейзи ... само ти си правият , а останалите 7 не ... как ти се струва ?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Сто долара за барел означават, че световната икономика все още е в растеж след което вероятно ще има низходяща фаза и съответно по-ниски цени на петрола. Надявам се това да не е световна криза, но каквото дойде. Между другото никой не казва, че 100 долара сега не са 100 долара от преди 5 години. По покупателна способност те са не повече от 75 от тези през 2012 година. отговор Сигнализирай за неуместен коментар