По време на азиатската търговия в четвъртък цените на петрола продължaват да се понижават. Това се случва след публикуването на данните за ново покачване на американския петролен резерв на фона на свръхпредлагането.
Американският лек суров петрол се търгуваше на ниво от малко над 40 долара за барел, а сортът Брент - под 47 долара за барел.
В сряда по време на електронната търговия в Ню Йорк фючърсите върху американския лек суров петрол с доставка през септември се сринаха с 4,3 на сто до 40,80 долара за барел – нива, невиждани от избухването на финансовата криза преди над шест години. Фючърсите върху сорта Брент, който се счита за глобален бенчмарк за пазарите, се срина до под 47 долара за барел.
Вчерашната търговия започна с позитивни настроения, след като котировките успяха да се повишат над границата от 43 долара за барел. Бичите настроения не успяха да се наложат дългосрочно, тъй като негативният доклад за американските запаси успя да попари и малкото от създалия се ентусиазъм. По този начин суровината продължи низходящия си марш, понижавайки се до най-ниската си точка за годината, коментира Александър Калъпов от Benchmark.
Другата новина, която според Калъпов обезпокоява пазарните участници в последно време, е свързана с връщането на Иран на световния пазар след отпадането на ембаргото върху държавата.
„Световният пазар е напоен обилно с петрол и последните данни от Американската енергийна агенция (EIA) показват, че запасите със суров петрол на САЩ неочаквано са се повишили до 2,5 млн. барела през последната седмица, приключила на 14-и август“, коментира пред MarketWatch анализатор. Запитани от Platts анализатори предвиждаха спад до 1,2 млн. барела, докато очаквания според анкета на American Petroleum Institute бяха за спад до 2,3 млн. барела.
Докладът на EIA показа също, че общото петролно производство на САЩ е спаднало с 47 000 барела до 9,35 млн. барела на ден.
Някои пазарни наблюдатели казват, че лекът за по-ниските цени на петрола са по-ниски цени на петрола, но всички индикации са, че през това лято всички значими производители на петрол - от Саудитска Арабия до САЩ, продължават да изпомпват нефт от недрата въпреки по-ниските цени на "черното злато".
Робин Бийбър, директор и технически анализатор в PMV Oil Associates в Лондон, смята, че американският суров петрол се е отдалечил значително от цената на Брента, като това се дължи отчасти на поредица затваряния на нефтопреработвателни заводи, които подринаха търсенето в САЩ.
Преди дни най-голямата рафинерия на BP PLC в Уайтинг, Индиана, която произвежда по 413 500 барела на ден, намали капацитета си с 2/3 заради теч, чиято поправка ще отнеме поне месец.
„Прекъсването на дейността на BP в рафинерията в Индиана е "достатъчна причина, за да останат американските доставки на петрол на по-високо ниво в продължение на период от три седмици", казва Ричард Хейстингс, стратег в Global Hunter Securities. Това ще увеличи петролните запаси в Кушинг, Оклахома - главното хранилище за петрол в Съединените щати.
„Най-ниските цени от над шест години насам може да се окажат недостатъчни, за да натиснат спирачките на американския производствен ръст“, се казва междувременно в доклад на ANZ. „Американските шистови играчи в момента активно намаляват разходите си, а някои ще са на печалба дори при цена от 30 долара за барел“, поясняват специалистите.
преди 9 години Катър , да земеш да се прехвърлиш у българско...при бедните нещастни български ***... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Няма логика цената на дизел бензин да не е паднала с поне 20-30% за последните няколко месеца. Вижте сами графиките на евро долар и петрола. Даже бях чел че фючърсите за 2020 години които много много не мърдат са се сринали драстично което значи че очакванията на пазара са петрола да бъде по дълго време около тези нива къде отива разликата в цените това ме интересува. Най - вероятно за нови мерцедеси и ***. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Да ама горивата на едро са от Лукойл тоест всички бензиностанции зареждат от там. Не съм сигурен каква точно е причината мисля че беше заради някакви лицензи. Няма логика цената на дизел бензин да не е паднала с поне 20-30% за последните няколко ама все пак се намираме в *** като растат цените съм забелязал много бързо ги корегират ама като падат си ги държът. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Смехотворен си. Колко имаше по математика в училище? А по логика?Нали се сещаш, че от нефта се извлича не само бензин, ами и тежко котелно гориво, мазут, парафин, битум за асфалт, пропан-бутан... А тези продукти са в пъти по-евтини от бензина и дизела. От там нататък цялата ти "логическа верига" се срива - и ДДС и акциза стават по-големи. Виж справките на МФ, на държавата, на Агенция Митници. Виж и статистиката на Евростат за цените на горивата и различните компоненти в тях - цената на самото гориво и на данъците върху него. Само акциза и ДДС-то са за около лев-лев и двайсет на литър, при тези цени на горивата.А и защо Лукойл да определя цените на горивата. Границите ни са отворени, у нас внасят горива чужди фирми от съседни страни, които също са в ЕС и имат вериги бензиностанции у нас - ЕКО, Ромпетрол, ОМВ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Къде виждаш катаклизмите? А фалит и разпад на Русия? И Путин на въжето...Стига мокри сънища.През 2009 г. Русия изживя подобна криза - спад на БВП с около 5 % и изключително ниски цени на нефта. Дори сега нещата не са толкова страшни.Да не говорим каква криза преживяха 1998-1999 г.Въпреки всичко населението на Русия е спаднало от 148-149 милиона само на 146 млн. от разпада на СССР досега. А ние спаднахме от 9 на 7 млн. ... При това уж просперираме - НАТО, ЕС... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Календарче, то ако имаше прясно мляко, от него лесно става кисело! Ама опитай от Верея, Мегле или На Баба ти *** да подквасиш кисело... хаха! В момента най-строго охраняваните атлантически тайни в България са свързани с технологията "как се гаси туй що не гасне и как се кваси това, дето не е мляко!"... хахаха! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Може, измислил съм го, ама районът е малко отдалечен - ще изчакам ОМВ и Шел да пуснат дизел от техните рафинерии на лвче и нещо/литъра, щот сега ми идва скъп транспорта... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Ами ето ви една прекрасни бизнес възможност на двамата с Мави:) Инвестирайте в една еко мандра, правете и продавайте истинско прясно и кисело мляко :) Мави ще се справи, убеден съм.:) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Хааахаха... с каква скорост мълчаливите капиталета нацвъкаха минусите на млекарската закачка, ама нищо не пишат! Кво да пишат? *** може ли да пише? Може само да трае и да цвъка, след като се е намуал с европейска попара от разтворено сухо мляко за 2 лева литъра и хлебоподобен сюнгер от фуражно жито с незнаен произход, подобрено с азиатски Е-та, които са в съотношение 3:1 към клисавото брашно, но нещото с етикет "хляб" на цена левче и триесе за 400,гр. .. хаха! Иначе Лукойл ни *** майката, щото плащаме най-скъпия бензин (на пу^ткинден!) .... хаха! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години остави прясното мляко. Остави и цените. Кисело мляко няма от къде да си купиш. Изключение е някое манастирско. Даже т. нар. био и еко кисели млека по две седмици(и по повече) седят сладки. отговор Сигнализирай за неуместен коментар