Фючърсите върху европейския суров петрол отчетоха най-лошото си месечно представяне през юли от началото на финансовата криза през 2008 г. на фона на продължаващите опасения за пренасищане на доставките на световните пазари.
В Лондон Брентът с доставка през септември поевтиня в петък до 51,63 долара за барел – най-ниското равнище от 30 януари насам, преди да затвори при цена от 52,21 долара за барел, спадайки в крайна сметка с 2,06% за деня.
За седмицата търгуваните в Лондон контракти изтриха 4,41%, отчитайки пети пореден седмичен спад. Цената на актива отстъпи общо с 18,6% през юли, което е най-значителният месечен спад от 2008 г. насам.
Иран и шестте световни сили постигнаха дългоочакваната сделка през юли, което ще сложи край на санкциите спрямо Техеран в замяна на прекратяване на спорната ядрена програма на страната. По оценки на иранските власти страната разполага с 30 млн. барела петрол в резервите си, които са готови за износ.
Новините за рекордния износ на петрол от Ирак и покачващото се производство от Саудитска Арабия също допринесоха за спада на цените на „черното злато“.
Глобалното производството на петрол изпреварва търсенето след бума на шистовия добив в САЩ и след решението на Организацията на страните износителки на петрол през миналата година да не се намали продукцията.
Същевременно американските петролни фючърси спаднаха до най-ниското ниво от повече от четири месеца в петък, след като данните показаха, че платформите за добив на суровината в Щатите са се повишили през миналата седмица, което за пореден път подчерта загрижеността за силното вътрешно производство.
Американският суров петрол с доставка през септември удари дъно от 46,70 долара за барел – ниво, невиждано от 24 март, преди да сложи край на сесията при 47,12 долара за барел, отстъпвайки с 2,89%.
За седмицата търгуваните в Ню Йорк фючърси спаднаха с 2,12%, отбелязвайки седма поредна седмична загуба. Цените на американския петрол се сринаха общо с 21,24%, през юли, което също е най-голямата месечна загуба от 2008 г. насам на фона на притесненията за високото вътрешно производство в САЩ.
Изследователската група Baker Hughes съобщи късно в петък, че броят на платформите за добив на „черно злато“ в САЩ се е увеличил с пет през миналата седмица до 664, което е вторият пореден седмичен ръст.
В същото време спредът между Брента и WTI достигна 5,09 долара за барел към края на търговията в петък в сравнение с 6,48 долара барел в предходната седмица.
преди 9 години Трябва да се мисли 20-50-100год. напред и във Библията даже е писано Затова слагам доклада Петрол и световна икономика'' на МВФ - икономистите Михаел Кумхоф и Дирк Мюир го казват заобиколно 1400% скок на цената - http://***.economy.bg/world/view/5367/MVF-Cenata-na-petrola-mozhe-da-skochi-s-do-1400%25-do-20-godini,и под статията съм обяснил всичко като коментари през фейсбука Във Франция от 2016год. влиза добър закон - 10 000 евро субсидия ако си купиш ел.кола ,а данъците за дизел почват от около 800 евро до над 2500 евро Макар ,че основното е ел.влакове за превоз на стоки и хора - както сега по Ла манша се качват колите на влака така може в глобален мащаб който иска си качва ел.колата на влака Проектът с работно название "линия Китай - Русия - Канада Америка" - http://***.investor.bg/aziia/336/a/kitai-planira-izgrajdaneto-na-visokoskorostna-jp-liniia-do-vladivostok-195212/Китай са досетливи ,че единственият начин за превоз на стоки и хора е ел.влакове отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Да дойдат, ама нали видиш, как са се *** у дома си - що им е същото да правят и тук? Затуй, ке си кютаме: Руско но, скъпо. да видите вие, "руснаците са евтини".- Да бе, да. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Ми айде да дойде Шеврон или Ексон, Шел, Ени ала бала европейските и американските да видим тогава цените как ше са, ако са по-евтини (а мене дълбоко ме съмнява) да влязат американските и европейските компании - що не отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Сакън, Лукойл използва сорт Урал, който е един такъв скъп, а бензинът в България на цени, определени от пазара, е един такъв евтин. Как да поевтинее??? Как Лукойл да излезе на печалба за тия 17 години на българския пазар??? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Ем не знам за Лукойл при нас ама погледни Лукоил кво прай в Жабария на 1.45 евра *** дизела *** чудото ..... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Цените на Лукойл са стабилни като базалтов монумент. Нямат мърдане, освен преди и след избори ) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години ей ти ги цените тука в Европата на дизела, та когато беше на цена 150$ цената беше 1.40 в евра, а я виж са кво става ..http://de.globalpetrolprices.com/diesel_prices/Europe/България 1.16 евра Австрия, 1.13, Германия 1.19, Албания/Турция 1.26 а в Англия да се опраат на 1.66 евра отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години тя толко си беше и преди в пиковата цена беше 2.70/2.80 са като е малко над 2 тва малко е 2.20 лв., ако тряя да е поевтинял както пишат тука с 50/60% то цената би трябвало да е 1.60 или 1.40 лв. а такъв случай не съм видял аз ти видя ли такова нещо ?? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Ама не си много сигурен . В Австрия цената на дизела е малко над 2лв отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години и в белите държави не е поевтинял, същото е по бензиностанциите, поевтинял е само у вестниците другаде никъде .... :)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар