Цената на петрола може да остане твърдо около 50 долара за барел до 2020 г., посочи пред CNBC анализатор на Goldman Sachs, повишавайки опасенията на енергийните компании, които вече започнаха да намаляват разходите в опит за справяне със спада в приходите.
Няколко големи петролни и газови компании обявиха през тази седмица намеренията си да направят съкращения, за да се задържат на повърхността в настоящата проблемна среда. Royal Dutch Shell очаква да намали работните места с 6 500, а Centrica и Chevron – с по 6 000.
Мерките бяха обявени, след като Брентът и West Texas Intermediate се търгуваха около съответно 53 и 48 долара за барел в петък. Стойностите останаха почти без промяна в последните дни, след като Организацията на страните износителки на петрол запази своя производствен таван от 30 млн. барела на ден.
Въпреки това Мишел Дела Виня, съръководител на европейското анализаторско звено в Goldman Sachs, заяви очакванията си в петък, че до 2020 г. цената на "черното злато" е около 50 долара за барел.
"Това, което научих от този отчетен сезон е, че дефлацията се ускорява от гледна точка на разходите. Ефективността се подобрява във всички развити региони на света, а производителността рязко се подобрява в почти всички места с шисти в САЩ... Ако погледнем към края на десетилетието, ние виждаме цена на петрола от 50 долара за барел, като производителността ще продължава да скача, а разходите – да спадат".
Позицията на Goldman Sachs се различава от тази на Световната банка, според която суровият петрол ще се търгува за средно 57,50 долара за барел през тази година и около 71,90 долара за барел до 2020 г.
Въпреки това идеите на Goldman Sachs не се споделят от всички анализатори. Toд Хорвиц, автор и основател на Averagejoeoptions.com, изглежда далеч по-оптимистично на настроен спрямо глобалния енергиен сектор, посочвайки, че "бих заложил пари на сектора".
"Ние знаем, че петролът може да спадне още повече. Има проблеми с долара, има валутна манипулация в света с валутите, но и други нещо тук – имаш акции, като Haliburton, които са надолу с около 40%... Това е много добра възможност, ако се инвестира", изтъкна Хорвиц.
преди 9 години Проектът с работно название "линия Китай - Русия - Канада Америка" - http://***.investor.bg/aziia/336/a/kitai-planira-izgrajdaneto-na-visokoskorostna-jp-liniia-do-vladivostok-195212/Китай са досетливи ,че единственият начин за превоз на стоки и хора е ел.влакове и за ''новият път на коприната'' ,и ''трета индустриална революция'' - http://avtorski.pogled.info/article/65495/Kitai-politikata-na-Novata-normalnostДоклад Петрол и световна икономика'' на МВФ - икономистите Михаел Кумхоф и Дирк Мюир го казват заобиколно 1400% скок на цената - http://***.economy.bg/world/view/5367/MVF-Cenata-na-petrola-mozhe-da-skochi-s-do-1400%25-do-20-godini отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години ох, мокрите сънища на Голдманите.....ще остане така още няколко месеца.....а долара колко ще е?!? щатите са пред тотален крах на всички фронтове- опитват се всячески да вкарат света във войните си! Къде ли е на Германия златцето....щели да върнат на дойчланда 200 тона зо 3 години.....мухахахаха-мухахааааа.....не сме само ние прекараните! Чичо Сам окраде света!!!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години За лектромобилите чувал ли си? За синтетичният метан създанен от АУДИ с помоща на ВЕИ чувал ли си? Транспортът може да мине 100% на ВЕИ без да има нужда да се връщаме към каруци, платноходи и т.н. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Не знам какво си дъвкал, но технологията за създаване на гориво за самолети от водорасли не е някакво далечно бъдеще. Вече има случаи дори за редовни полети ползвали подобно гориво.В Германия вече строят промишлена инсталация за създаване на гориво за автомобили и кораби от водорород създаден от ВЕИ и CO2. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Моторесте каи ракетоносителите с кво ше ги дигат тея тонове, барабар с централата на гърба си или корабите пак на платна или как беше един Airbus A 320 е 75 тона ..... нали сме го дъвкали вече тва не веднъж и дваж, ако и пластмасите почнат да ги праат от ВЕИ, може и да се получи ..... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години около 70 % от петрола заминава в транспорта. Ако мислиш, че ще се върнат каруците, платноходите и балоните с горещ въздух, е възможно и да си прав. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Притиснати са отвсякъде, а тук, досега, не бе изградена дори бледа алтернатива. та, какво да очаква човек след това? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години И на 10 долара да падне петролът, у нас бензинът ще остане 2.30! Гарантирано от ЛукOilfuelo.net отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Бай Минус? И кой си ти, да те видя? Минус в сянка.Обаче, и аз съм на хладно.ДС! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Тази финансова паяжина трябва да се разкъса. А шистовата р/еволюция ще продължи. Просто, досега, тя действаше ЕКСтензивно.С MDP, ще започне ИНТензивното си развитие. То не е възможно само в старата реалност. отговор Сигнализирай за неуместен коментар