IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Не чувам, не виждам, не говоря за борсата?

За какво й е на борсата обратна връзка с потребителите, след като няма дори права такава, пита блогърът BigBear

10:28 | 14.12.10 г. 13
Автор - снимка
Създател
Не чувам, не виждам, не говоря за борсата?

Явно на ръководството на борсата настоящата фаза от развитието на българския пазар - „няма търговия, няма проблем“, не е достатъчна. Така че сега навлизаме в нова фаза - „не искам да чувам, да виждам или да говоря за борсови сделки“.

Ето началото на промяната:

„13-12-2010 - Съобщение от БФБ-София

Поради липсата на интерес и ниската посещаемост на форума на БФБ-София АД, считано от 13.12.2010 г. се преустановява работата на същия. Всички запитвания, мнения или коментари, свързани с борсата могат да бъдат отправяни директно по телефон или електронна поща."

Формално, връзката се запазва чрез телефонни разговори или електронна поща, но това е стъпка назад. Всеки, който е бил в ситуацията на бизнес с много потребители, които се обучават в процеса на употреба на продукта, знае, че има редица случаи, в които всеки нов потребител минава през еднообразни и повтарящи се с предходни потребители ситуации и въпроси.

Далеч по-лесно е да се отговори масово чрез форум на тези въпроси, след това постепенно това да се обедини в категория Често Задавани Въпроси. По този начин се спестява много еднообразна работа на малък управленски екип.

Другият плюс на форума е публикуването и обсъждането на планове и намерения. Това спомага много грешни идеи да се разпознаят още в зародиш и никога да не успеят да стигнат до изпълнение. Много глави мислят по-добре от една. Така идеите могат да се преситят от грешните и да се подобрят и оптимизират.

Третият плюс на форума е, че позволява да се откриват проблеми в продукта от предложения или сигнали на добронамерени потребители. Всичко изброено до тук е така наречената обратна връзка с потребителя, в нашия случай с инвеститора.

На ръководството на БФБ вече и формално не е нужно да показват, че ги е грижа за мнението на инвеститорите и че желаят да поддържат обратна връзка с тях.

За да съществува обратна връзка, първо трябва да има права връзка с инвеститорите - борсата да споделя неокончателни планове и идеи с инвеститорите, да участва в обсъждането им на своя форум и на други специализирани форуми, когато има проблем с прекъсване на търговията например, да го публикува веднага, а не когато проблемът е пред отстраняване и другите форуми или сайтове вече са го обявили.

Липсата на комуникация от страна на борсата е довела до цитирам ... липсата на интерес и ниската посещаемост на форума на БФБ-София АД... Но няма смисъл да посещаваш място, което дори създателите му не посещават и не развиват. Така че при липса на права връзка с инвеститорите кому е нужна обратна?

Липсата на грижа прозира и в липсата на обратен адресат на потенциалните бъдещи телефонни и електронни съобщения. Прилича на наивното писмо на малкото момченце адресирано до "дядо и баба на село".

На кого е възложено да отговаря на въпросите, на кой телефон, кой е мейла за връзка по тези въпроси. Няма информация, която да отговаря на тези въпроси, но и липсата на отговор също е отговор...
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:47 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

12
rate up comment 1 rate down comment 0
Спящият бик
преди 13 години
Държавна борса от форум нужда няма.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
11
rate up comment 1 rate down comment 0
BigBear
преди 13 години
Здравей РадоБлагодаря за оценката на блога ми. Ще си позволя да се самоцитирам от един спор в моя блог с Виктор Папазов "....бих предпочел да разучавам нови инструменти за повишаване на ликвидността на търговията, условия за къси продажби и маржин сделки, търговия с индекси и деривати на БФБ отколкото да пиша в блога си...Колкото по-бързо борсата запълни тази празнота в предлаганите от нея възможности, толкова по рано ще се запълни свободното ми време и няма да имам възможност да Ви напомням за тези проблеми с коментарите си."Това съм го писал преди година и половина. Предишното ръководство на Борсата също не обичаше критиката, но поне понякога отговаряше на инвеститорите...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 1 rate down comment 0
bertram
преди 13 години
БНБ да се чете БФБ :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 1 rate down comment 0
bertram
преди 13 години
както е тръгнало БНБ ще остане само с директори и ИТ отдел, който да се грижи за Ксетрата.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 2 rate down comment 0
dakl
преди 13 години
Браво.Поздравления за автора.Жалко , че от ден на ден положението на БФБ става все по -критично.Нямам спомен през посдледните десет години да е било някога по-зле!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 2 rate down comment 0
rrado
преди 13 години
Аз получавам мейл, когато някой пише там и съответно човек от БФБ отговаря по компетентност.Проблемът на форума на борсата се оказа задължителната прозрачна регистрация. От там, много хора, които искат да запазят анонимността си, интересни хора и хора, които могат да помагат не се регистрираха. От там и основните причини за затварянето му - малка посещаемост, малко теми, малко интерес. Под малко имам предвид единициПък и блогът на биг беър е далеч по-интересен и задълбочен и злободневен.За колегата от цимру ...В сайта на борсата има контакти. Не си прав, че започва прехвърляне, тъй като хората, които отговарят на телефоните знаят към кого да прехвърлят разговорите.Аз лично отдавна не чета форумите на инвестора, въпреки, че темата за въпроси към борсата, ако не се лъжа, аз я направих. Но ми писна да ме псуват и обиждат ... без никаква намеса от страна на *** и без познания по въпросите и отговорите ми. Няма диалог и участниците се самозабравят ... но както и да е.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 3 rate down comment 0
no-credit
преди 13 години
Интересно колко ли пари е харчила досега БФБ за поддръжката на този форум? Аз преди време си направих един интернет форум и това не ми струваше абсолютно нищо (освен цената на самия сайт). Единствено времето за следене и отговаряне ми струваше, но ако сега ще се следи и отговаря на телефон и мейл значи това не се променя.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 2 rate down comment 0
cymru
преди 13 години
При всяко затваряне на комуникационни канали към дадена институция следва да светва една голяма червена лампа. Ако действително БФБ държи да чуе мнението на заинтересуваните страни има много начини и форумът е един от тях. Безполезността на въпросния форум идва от там, че страната която следва да го напълни със съдържание липсва. За какво да се хабя да пиша там при положение, че не съм сигурен дали някой служител въобще ще прочете това което съм написал, а пък за отговор си е направо научна фантастика.По тази логика, дали става въпрос за Форум на БФБ или Форум на Арменския поп разликата в случая май липсва. В потвърждение на моите думи е и липсата за данни за контакт на сайта на борсата. Друго си е да звъннеш на единствения даден телефон и да започнат да те премятат по отделите, докато ти омръзне да звъниш или докато безмислеността на упражнението се потвърди като затвориш цикъла и те прехвърлят отново към телефон на който вече си звънял.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
3
rate up comment 1 rate down comment 0
boshko
преди 13 години
При положение, че има липса на интерес от форума, значи наистина никой не иска реално да промени нещата, ами само писка по другите форуми.От БФБ не са длъжни да търсят из нета и да следят всеки форум и блог, за да отговорят на вашите въпроси.Който има наистина желание, да си пусне тема в техния форум. Да ама както виждаме това не става, следователно няма нужда да се отделят излишно пари за поддръжката му.Това е накратко. Всеки го знае, но никой не си го признава.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още