В един от най-големите трезори за съхранение на диаманти в света, разположен на необявено местоположение в офисна сграда край столицата на Ботсвана, камъните продължават да се трупат.
Собственикът De Beers, който добива и продава по-голяма част от своите диаманти в африканската страна, почти не е продал необработен камък от февруари насам, посочва Bloomberg в свой материал. Същото важи и за руския конкурент Alrosa PJSC. Но сега, след като ограниченията заради коронавируса – които блокираха индустрията в продължение на месеци, започват да отпадат, непродадените камъни се оказва, че създават дилема.
Как да се намалят запасите на стойност милиарди долари, но без да се навреди на зараждащото се възстановяване?
Пандемията почти унищожи диамантения бизнес. Магазините затвориха врати, индийските бижутери си останаха вкъщи, а De Beers трябваше да се откаже от мартенското си събитие за продажба, тъй като купувачите нямаше как да пътуват, за да видят стоката.
De Beers и Alrosa обаче се опитват да защитят пазара си. Компаниите отказват да намалят цените, като вместо това позволяват на купувачите безпрецедентната свобода да се откажат от договорите си за покупка на камъни. Те също така намалиха добива в опит да регулират нивата на резервите. Но диамантите продължават да се трупат.
Петте най-големи компании за производство по всяка вероятност притежават излишен инвентар за около 3,5 млрд. долара, по данни на консултантската компания Gemdax. Сумата би могла да достигне и до 4,5 млрд. долара до края на годината или една трета от годишната продукция на необработени диаманти.
Могат ли производителите едновременно да се отърват от стоката и да запазят пазара?
След като беше принудена да отмени мартенското си събитие, De Beers успя да организира продажба през май, но не обяви резултатите, както прави обикновено. Според запознати продажбата е донесла приходи от 35 млн. долара. Миналата година събитието от същия месец донесе 416 млн. долара.
Следващият тест за индустрията се очаква по-късно през месеца със следващото събитие на De Beers. Този път на клиентите ще бъдат показвани диаманти и извън ботсвана. Купувачите също така отново ще имат право да се отказват от вече договорена продукция.
Клиентите на De Beers, някои от която бяха силно разгневени от търговските практики на производителя от последните години, приветстват мерките.
преди 4 години Абсолютно си права. А за промишлеността вече има изкуствени диаманти, които да почти идентични с естествените.Да си кичиш врата, пръстите, китките и ушите с камъчета или метал беше модерно, но вече отминава.И това, че някой е решил, че някакво си камичленце струва повече от една кола, примерно, е фактор, който вече няма стойност. Да си ги държат по складовете и да си мислят, че били милиарди, всъщност имат една торба лъскави камъчета.След години и със златото ще се случи същото, метал, почти ненужен в индустрията и ползван основно за направата на дрънкулки. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Очаквам до още 100г., такива дрънкулки, да останат в миналото, а диамантите да се ползват само в промишлеността. отговор Сигнализирай за неуместен коментар