Репутацията на поколението на т.нар. millennials (родените между 1980 г. и началото на новото хилядолетие) за липсата на лоялност към марки се насочва и към дигиталните услуги, сочи нов доклад на Nielsen, цитиран от TechCrunch.
Най-новото проучване на компанията разглежда поколението на 18-34-годишните и как те използват приложения за комуникация и музикални стрийминг услуги. Докладът разкрива, че младите хора са силно ангажирани с дигитални услуги през деня, но обикновено не избират по една услуга в сегмент. Вместо това предпочитат да използват по няколко.
Така например близо 60% от младите използват по две или повече приложения за стрийминг на музика, сочи изследването на Nielsen. Това е доста по-висок процент, отколкото при потребителите над 35-годишна възраст, където делът е 39%. Това показва липсата на лоялност към един бранд и желанието да се потребяват повече медийни продукти като цяло, в сравнение с по-възрастните потребители.
18-34-годишните също така е с 18% по-вероятно да използват множество приложения на месечна база, спрямо другата възрастова група.
Има разлика и в начина, по който младите потребяват музика. Те са с 21% по-склонни да изберат песни по заявка, вместо да слушат музикален стрийминг без да правят промени. Това подсказва защо приложения като Spotify се радват на все по-голямо потребление през последните години, карайки по-старите стрийминг услуги като Pandora да се насочват към слушане по заявка, в опит да останат адекватни на пазарните промени.
Потребителите на и над 35-годишна възраст пък са по-склонни да бъдат лоялни на едно приложение или стрийминг услуга спрямо 18-34-годишните, разкрива проучването.
Младите стоят и зад все по-голямата популярност на подкастовете, като 37% от тях случат такива поне веднъж седмично, а 13 на сто – ежедневно. Те са почти три пъти по-склонни да слушат подскаст всеки ден, в сравнение с другите.
Интересното е, че въпреки възхода на алтернативите за слушане на музика, младите продължават да слушат традиционно радио. 18-24-годишните слушат по 10 часа и 14 минути на седмица, или с около час по-малко от 25-34-годишните.
Като цяло 95% от изследваните слушат традиционно AM/FM радио седмично – метрика, която се е увеличила от 92% през четвъртото тримесечие на 2016 г. Това изглежда странно, като се има предвид колко голям избор за слушане на музика имат днес потребителите. Според Nielsen това показва желанието на тези възрастови групи да увеличат медийното си потребление, вместо да се спрат само на един канал.
Подобно потребление на няколко приложения се забелязва и при дигиталните услуги за комуникация, като чат приложенията. По-голямата част от младите потребителите (70%) използва две или три приложения за изпращане на съобщения, в сравнение с 42% сред тези на и над 35 години, които правят същото. Отново това е показателно как и двете групи са по-склонни да ползват повече технологии, като новите опции не е задължително да поглъщат стартите, посочват от Nielsen.
18-34-годишните са по-склонни да използват чат приложенията за неща, които излизат извън размяната на текстови съобщения – за споделяне на снимки и изпращане на видеа. Освен това са с 8% по-склонни да участват в групови чатове, в сравнение с тези на и над 25 години.
Това е една от големите разлики между по-младите и по-възрастните потребители, уточнява Nielsen. Вторите предпочитат да си общуват чрез текстови съобщения, докато при младите това не е така.
В допълнение към тенденциите в комуникацията и музиката, Nielsen разкрива и колко време прекарват младите, използвайки устройствата си. Тези между 18 и 34 години са прекарали 78 млрд. минути средно на седмица, използвайки смартфоните си – за приложения и уеб, през първото тримесечие на 2017 г. Това означава по 1062 минути на човек. За сравнение тези на 35-49-годишна възраст са прекарали 73 млрд. минути средно седмично.