IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Германските автомобилостроители блестят в САЩ

Американският пазар компенсира напълно спада в измъчваната от кризата Европа

10:33 | 04.01.13 г. 3
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Рекламна кампания на Volkswagen в Индианаполис. <em>Снимка: Getty Images News</em></p>

Рекламна кампания на Volkswagen в Индианаполис. Снимка: Getty Images News

САЩ остават истински рай за германските производители на автомобили. На огромния автомобилен пазар не се чувстват никакви признаци на нежелание да се купуват нови коли, както се случва в Европа. Точно обратното, BMW, Daimler, Audi и Porsche са продали през изминалата година в САЩ толкова коли, както никога досега: марката VW постигна най-добрия си резултат от почти четири десетилетия насам. А производителите остават оптимисти, пише в свой анализ специализираното издание Auto Motor und Sport.

Със своята основна марка най-големият производител на автомобили в Европа Volkswagen е продал през миналата година близо 440 хиляди автомобили в Съединените щати, което е ръст от над 35%. И през декември търсенето остана високо. По този начин VW удвои своите доставки от 2009 г. насам, както обяви компанията в четвъртък. Растежът се дължи главно на специално разработения за САЩ модел Passat: неговите продажби се увеличават петкратно в сравнение с 2011 г. 

VW е единствената германска марка на масовия пазар, която е представена в САЩ, докато останалите немски автомобилни производители плуват в премиум сегмента - като сестринските марки Audi и Porsche. Спортният автомобилен производител успява да увеличи продажбите си през изминалата година с една пета и е пуснал повече от 35 000 нови автомобили на пътя спрямо 2011 г. Audi е продал близо 140 хиляди автомобила и по този начин отчита подобен ръст. 

В сравнение с преките си конкуренти BMW и Daimler обаче в САЩ Audi изостава значително. Мюнхенци са продали близо 347 600 коли от марките BMW и Mini, което е увеличение от 14%. Daimler се хвали с 305 000 продадени превозни средства, което означава увеличение от 15%. Освен класните големи автомобили на Mercedes сред тях е имало и продажби на малките коли Smart и микробусите Sprinter.

„Искаме и през 2013 г. да се возим на вълната на успеха“, каза главният изпълнителен директор на Daimler за САЩ Стив Кенън. И местният ръководител за BMW Людвиг Вилиш оценява перспективите за 2013 г. положително, както и главният изпълнителен директор на Porsche за Северна Америка Детлев фон Платен. Шефът на Volkswagen за САЩ Джонатан Браунинг обаче не очаква бързите темпове от 2012 г. да се запазят и през тази година. VW обаче и през 2013 г. ще расте по-бързо от конкуренцията, съобщи той.

Производителите на автомобили печелят от това, че икономическият климат в САЩ е по-добър, отколкото този в Европа и купувачите съответно са по-готови да си купят нова кола. В допълнение много превозни средства в САЩ са напълно остарели и трябва да бъдат заменени.

За разлика от това перспективите дори в пощадената в голяма степен от дълговата криза Германия остават мътни. Тук миналата година новите регистрации отчитат лек спад. Доброто представяне на германските автомобилопроизводители в чужбина не трябва да прикрие факта, че на пазара в САЩ те играят по-скоро само второстепенна роля.

Пазарният лидер General Motors е продал в страната около 2,6 милиона автомобила, което е ръст от 4%. При Ford продажбите са за близо 2,3 милиона автомобила, което е увеличение от 5%. И дъщерното дружество на Fiat Chrysler се хвали с продажбата на почти 1,7 милиона автомобила, с 21% повече спрямо предходната година. Японските и южнокорейските производители също са добре представени.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:19 | 08.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

3
rate up comment 3 rate down comment 1
poketl
преди 11 години
Двата коментара отдолу определено показват пълно неразбиране на проблематиката - при единия от тях дори прозира вопиющ ***, но нейсе явно все още се срещат и подобни "познавачи" на световното автомобилостроене :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 7 rate down comment 9
bgMan
преди 11 години
Статията е позитивна новина с цел реклама.Иначе фактологически:General Motors е продал в САЩ около 2,6 милиона автомобилаFord - 2,3 милиона автомобилаChrysler - почти 1,7 милионаVW - 0,44 милионаАуди - 0,14 милионаПорше - 0,035 милионаОчевадно е че дори и да има % прираст на продажбите определението "блестят" е доста преувеличено. Достатъчно е да се упомене само че има известен растеж в продажбите и толкова.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 11 rate down comment 29
meto76
преди 11 години
Поне една статия на тема :"европейски автомобили в САЩ" да ми хареса, най-вече последния пасаж: "Доброто представяне на германските автомобилопроизводители в чужбина не трябва да прикрие факта, че на пазара в САЩ те играят по-скоро само второстепенна роля." Какво значи Audi е продал близо 140 хиляди автомобила за пазар, на който се продават годишно 13-15 милиона автомобила, ами това значи около 1% от всички продадени автомобила.Без коментар.Немска трошка на високотехнологичния пазар на автомобили в Америка не вирее.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още