САЩ остават истински рай за германските производители на автомобили. На огромния автомобилен пазар не се чувстват никакви признаци на нежелание да се купуват нови коли, както се случва в Европа. Точно обратното, BMW, Daimler, Audi и Porsche са продали през изминалата година в САЩ толкова коли, както никога досега: марката VW постигна най-добрия си резултат от почти четири десетилетия насам. А производителите остават оптимисти, пише в свой анализ специализираното издание Auto Motor und Sport.
Със своята основна марка най-големият производител на автомобили в Европа Volkswagen е продал през миналата година близо 440 хиляди автомобили в Съединените щати, което е ръст от над 35%. И през декември търсенето остана високо. По този начин VW удвои своите доставки от 2009 г. насам, както обяви компанията в четвъртък. Растежът се дължи главно на специално разработения за САЩ модел Passat: неговите продажби се увеличават петкратно в сравнение с 2011 г.
VW е единствената германска марка на масовия пазар, която е представена в САЩ, докато останалите немски автомобилни производители плуват в премиум сегмента - като сестринските марки Audi и Porsche. Спортният автомобилен производител успява да увеличи продажбите си през изминалата година с една пета и е пуснал повече от 35 000 нови автомобили на пътя спрямо 2011 г. Audi е продал близо 140 хиляди автомобила и по този начин отчита подобен ръст.
В сравнение с преките си конкуренти BMW и Daimler обаче в САЩ Audi изостава значително. Мюнхенци са продали близо 347 600 коли от марките BMW и Mini, което е увеличение от 14%. Daimler се хвали с 305 000 продадени превозни средства, което означава увеличение от 15%. Освен класните големи автомобили на Mercedes сред тях е имало и продажби на малките коли Smart и микробусите Sprinter.
„Искаме и през 2013 г. да се возим на вълната на успеха“, каза главният изпълнителен директор на Daimler за САЩ Стив Кенън. И местният ръководител за BMW Людвиг Вилиш оценява перспективите за 2013 г. положително, както и главният изпълнителен директор на Porsche за Северна Америка Детлев фон Платен. Шефът на Volkswagen за САЩ Джонатан Браунинг обаче не очаква бързите темпове от 2012 г. да се запазят и през тази година. VW обаче и през 2013 г. ще расте по-бързо от конкуренцията, съобщи той.
Производителите на автомобили печелят от това, че икономическият климат в САЩ е по-добър, отколкото този в Европа и купувачите съответно са по-готови да си купят нова кола. В допълнение много превозни средства в САЩ са напълно остарели и трябва да бъдат заменени.
За разлика от това перспективите дори в пощадената в голяма степен от дълговата криза Германия остават мътни. Тук миналата година новите регистрации отчитат лек спад. Доброто представяне на германските автомобилопроизводители в чужбина не трябва да прикрие факта, че на пазара в САЩ те играят по-скоро само второстепенна роля.
Пазарният лидер General Motors е продал в страната около 2,6 милиона автомобила, което е ръст от 4%. При Ford продажбите са за близо 2,3 милиона автомобила, което е увеличение от 5%. И дъщерното дружество на Fiat Chrysler се хвали с продажбата на почти 1,7 милиона автомобила, с 21% повече спрямо предходната година. Японските и южнокорейските производители също са добре представени.


Звезди от световната джаз сцена пристигат във Варна за „Джаз Фиеста“
Рекорден брой деца се включиха в коледните турнири във Варна
Само за два месеца - 65 магазина са завишили цените необосновано преди еврото
Турски F-16 свалиха дрон "извън контрол" над Черно море
24% повече приходи са регистрирали хотели във Варна в сравнение с миналата година
Недостигът на чипове ще ограничи производството на смартфони през 2026 г.
Хедър Конли: Има реален напредък в преговорите в Берлин
Венецуелският петрол, съхраняван в морето, защитава Китай при натиска на САЩ
Тръмп: Краят на войната е по-близо от всякога
Готови ли са САЩ за още натиск над Русия
5 мита за SUV, които е време да изчезнат
Renault слага край на най-малко известната си марка
Електрическият кросоувър на Bentley ще повтаря Porsche Cayenne
Полицаи получиха "умни" очила за борба с нарушители
ID. Polo - избор от 4 двигателя и цена под 25 000 евро
КС ще се произнесе за достъпа на антимонополната комисия до трафични данни
Сачева, ГЕРБ-СДС: Решени сме да влезем в еврозоната с приет бюджет
В Полша задържаха студент, планирал атака на коледен базар
Милиардер дари 99 999 долара на героя от плажа Ахмед
преди 12 години Двата коментара отдолу определено показват пълно неразбиране на проблематиката - при единия от тях дори прозира вопиющ ***, но нейсе явно все още се срещат и подобни "познавачи" на световното автомобилостроене :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Статията е позитивна новина с цел реклама.Иначе фактологически:General Motors е продал в САЩ около 2,6 милиона автомобилаFord - 2,3 милиона автомобилаChrysler - почти 1,7 милионаVW - 0,44 милионаАуди - 0,14 милионаПорше - 0,035 милионаОчевадно е че дори и да има % прираст на продажбите определението "блестят" е доста преувеличено. Достатъчно е да се упомене само че има известен растеж в продажбите и толкова. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Поне една статия на тема :"европейски автомобили в САЩ" да ми хареса, най-вече последния пасаж: "Доброто представяне на германските автомобилопроизводители в чужбина не трябва да прикрие факта, че на пазара в САЩ те играят по-скоро само второстепенна роля." Какво значи Audi е продал близо 140 хиляди автомобила за пазар, на който се продават годишно 13-15 милиона автомобила, ами това значи около 1% от всички продадени автомобила.Без коментар.Немска трошка на високотехнологичния пазар на автомобили в Америка не вирее. отговор Сигнализирай за неуместен коментар