IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Cayenne завладя пол позишъна в Porsche

Считаното за рисков ход пускане на пазара на джипа се оказа истински успех

13:12 | 18.12.12 г. 3
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Cayenne се превърна в успех за Porsche. <em>Снимка: Getty Images News</em></p>

Cayenne се превърна в успех за Porsche. Снимка: Getty Images News

Десет години след въвеждането ѝ на пазара серията на Porsche Cayenne все повече определя статистиката за продажбите на базирания в Цуфенхаузен производител на спортни автомобили. Близо 429 хиляди броя от джипа са продадени по целия свят от пускането му през декември 2002 г., обяви дъщерното дружество на VW пред dpa. В баланса на текущата година (единадесет месеца), Cayenne осигурява 53 на сто от продажбите на Porsche, а тенденцията е повишаваща се.

Влизането в сегмента на офроуд автомобили с мултифункционално предназначение маркира в Porsche повратна точка. С класиката 911 и пуснатия в средата на 1990-те Boxster марката дълго време бе символ на луксозна ниша - лъскави, но също така и тесни и без много пространство коли.

След това в хода на възстановяването на компанията, след като тя бе близо до колапса през 1990 г., Cayenne стана предвестник на една нова ера. По принцип богатата клиентела на Porsche изведнъж получи в Цуфенхаузен и предложение, в което можеше да се побере и голф и ски оборудването на семейството или което може да дърпа цели ремаркета и лодки. Пътният просвет е удоволствие не само за ловци и офроуд ентусиасти – проходимите автомобили (SUV) с високи места и добра видимост по принцип трябва да се превърнат в тенденция, показва статистиката за нови регистрации на автомобили в Западна Европа.

Високопроходимата лимузина е същевременно и история на успеха на сътрудничеството с Volkswagen. Първоначално Cayenne, както и моделът Touareg на VW, се сглобяваше в завода в Братислава (Словакия). В завода на Porsche в Лайпциг пък се осъществяваше крайното асемблиране. Три четвърти от съставните части на двете коли са общи.  С по-малкия брат на Cayenne - Macan, който се очаква да се появи на пазара след по-малко от година, Porsche иска да повтори успеха си на пазара на джипове.

А стратегия за намаляване на разходите с еднакви части с VW, която придоби напълно Porsche от лятото, ще бъде продължена също и с помощта на дъщерното дружество на VW Audi и неговата Q серия. Cayenne използва единна платформа с VW Touareg и Audi Q7, компаниите си поделят разходите за разработка и чрез покупката на големи количества части си осигуряват ценови предимства от доставчиците.

"Процентът на взаимозаменяеми части между Macan и Audi Q5 се очаква да бъде около 75 процента", каза Фердинанд Дуденхьофер от университета на Дуисбург-Есен. По този начин може да се спести голяма сума – колкото по-голям обем се създава заедно, толкова по-голям ще е ефектът на икономия, а с това и маржовете.

За тази година до този момент Porsche е продала 68 435 броя Cayenne, което представлява ръст от 23 на сто спрямо предходния период. Само за ноември обаче повишението е цели 50%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:39 | 07.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

1
rate up comment 0 rate down comment 0
Bliss
преди 11 години
Е как може Порше със 75% части на Ауди, аз съм възмутен. Ако човек иска и може да си позволи да си купи Порше, то той едва ли иска да кара Ауди с емблема на Порше. Нищо против Ауди, ама това ми идва в повече ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още