IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Колко печелят автоконцерните от всеки продаден автомобил?

В битката си срещу Audi и Daimler баварският колос BMW се доказва като най-успешен автомобилостроител през първото полугодие

09:22 | 20.08.12 г. 4
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	С всяка продадена нова кола Porsche печели средно през първата половина на годината по 16 826 евро. <em>Снимка: Getty Images News</em></p>

С всяка продадена нова кола Porsche печели средно през първата половина на годината по 16 826 евро. Снимка: Getty Images News

Колко печелят производителите на автомобили от всяка продадена нова кола? Средностатистически с всеки договор за продажба Opel губи почти 1000 евро, а Porsche инкасира най-добра печалба. Поне такъв е резултатът от изследване на Center Automotive Research (CAR) към университета Дуисбург – Есен, цитиран от DPA.

В битката си срещу Audi и Daimler баварският колос BMW се доказва като най-успешен автомобилостроител през първото полугодие.

За първите шест месеца с всяка продадена нова кола BMW печели средно 4 325 евро преди лихви и данъци. Така в основния си бизнес баварците са доста по-силни от своите основни конкуренти. Audi трябва да се задоволи с оперативна печалба от 4 242 евро на автомобил, с което все пак е преди Daimler. Компанията със седалище в Щутгарт е спечелила средно по 3 621 евро на всяка нова продадена кола.

Ръководителят на института Фердинанд Дуденхьофер обаче все пак вижда добри шансове за наваксване от страна на Daimler: „Те ще бъдат много силни през четвъртото тримесечие", казва експертът. Очакванията му са, че стартът на продажбите на новата А класа ще ускори бизнеса с леки автомобили. Освен това „те значително подобриха разходната си структура“.

Сравнително по-малкият по приходи производител на спортни автомобили Porsche играе в друга лига. С всяка продадена нова кола базираният в Цуфенхаузен концерн е спечелил средно през първата половина на годината по 16 826 евро преди данъци – никой друг производител не може да се похвали с подобни данни. С оперативен марж от 18,64% те са недостижими в Германия и същевременно са и един от най-печелившите автоконцерни в световен мащаб.

Отвъд горната класа изненадващо лидер е Chrysler с печалба от 1 436 евро за продаден автомобил. „Дори и Hyundai-Kia, най-печелившият масов производител на последните години, не успява да отчете такава печалба от продаден автомобил“, казва Дуденхьофер.

Корейският концерн отчита средна печалба от 1 386 евро на кола и по този начин изпреварва по показателя най-големия европейски автоконцерн Volkswagen с 916 евро печалба на кола и лидера в света Toyota, който печели по 845 евро на автомобил.

„Най-късно през 2020 г. Hyundai-Kia ще поеме лидерството“, прогнозира Дуденхьофер.

Много по-зле е положението при концерните, които действат предимно в Европа. С всяка продадена нова кола Opel отчита средна загуба от 939 евро, а Peugeot-Citroen - 789 евро. Сравнително добре на този фон се справя друг изпаднал в криза производител – Renault отчита лека печалба (Ebit) от 65 евро с всяка продадена кола.

Повече за пазара на автомобили четете тук!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:26 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

4
rate up comment 3 rate down comment 1
ale1
преди 12 години
Де да беше всичко написано истина.....един автомобил от конвеера до Купувача се оскъпява със 80 % .да , правилно четете-не ви лъжат очите,цифрата е 80 %-----------откъде ,ако това не е истина се взеха последните намаления на цените при някои от цитираните марки с 20 - 25 % ???????откъде тези рабати , ако не са били включени в цените ??вижте цените в аутоскаут24.бг , бг.аутомобиле.де и ще се уверите!име още едни 10 -15 % които трябва да се свалят
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 2 rate down comment 0
kravata_mu
преди 12 години
нормално е премийните автомобили да носят по-висок марж на печалбата. все пак там се плаща и за марка, и за усещане
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 3 rate down comment 1
Balgarian35
преди 12 години
Не купувайте луксозни германски возила братя. Няма нужда да се парадира с тях. Тойота и Форд ще ви свършат същата работа. Ако имате проблеми със самочуствието и/или манталитета-това е друг въпрос.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 6 rate down comment 0
bgMan
преди 12 години
Затова ни го изкарват през носа с цените на частите и тарифите из лиценираните сервизи.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още