Със сега планирания джип Lamborghini следва последната тенденция в автомобилната индустрия. През последните няколко години джиповете са един от гарантите за успех в бранша. И въпреки че някои наблюдатели смятат, че тази тенденция ще се промени към по-малки и икономични автомобили, перспективите на доходоносния пазар на джипове ще се запазят. Анализатори и представители на индустрията очакват почти единодушно, че през следващите години сегментът ще отчете значително по-висок ръст от средния за целия пазар.
Експерти не предвиждат край на манията по джипове
Причините за продължаващия бум на джиповете са многобройни. Автомобилите не са особено икономични, но купувачите ценят допълнителното пространство и комфорт, както и високите места за сядане.
И така, много производители искат да спечелят от продължаващия бум и да развиват много нови модели. Например Audi планира разширяване на линията си джипове, който в момента варира от Q3 до Q7. На изложението в Пекин ще бъде представен концептуалната база RS Q3 - електроавтомобил от 360 к.с. на базата на компактния SUV.
И Porsche иска да се възползва от бума, като през следващата година ще представи компактния джип Macan, след като разработеният през последните години по-голям Cayenne стана бестселър.
„Porsche показа, че концепцията функционира", казва Кристоф Щюмер от анализаторския институт IHS във Франкфурт. Cayenne използва единна платформа с VW Touareg и Audi Q7, компаниите си поделят разходите за разработка и чрез покупката на големи количества части си осигуряват ценови предимства от доставчиците.
По време на автомобилното изложение в Женева през март и друг производител на луксозни автомобили - Bentley, се погрижи за фурор със свой джип. Дъщерното дружество на VW представи концептуалният модел EXP 9 F, който според компанията ще стане най-скъпият в света луксозен джип.
Снимки от концептуалния модел вижте в Automedia.bg