След Bentley сега още един автопроизводител, който не е направил име с високопроходими автомобили, посяга към сегмента на джиповете.
Lamborghini, дъщерната на Volkswagen компания за спортни автомобили, представя на автомобилното изложение в Пекин концепцията си за джип Urus, която трябва да изведе богатия на традиции италиански концерн на печалба, пише Wall Street Journal.
Новият модел, който Lamborghini нарича „суперспортистът сред джиповете“, ще има мощност от 600 конски сили. Целевите пазари са преди всичко САЩ, Великобритания, Германия, Русия, Близкият Изток и Китай.
„Urus е една много конкретна идея за бъдещето на Lamborghini", заяви председателят на Управителния съвет Стивън Винкелман. След Aventador и Gallardo колата може да стане третата поредица модели на изпадналите в криза италианци.
Според медийни публикации, подобно на Audi Q7 и на Porsche Cayenne, джипът ще се базира на модулната надлъжна платформа на VW Group и ще струва около 150 000 евро. Lamborghini оценява началния потенциал на колата на около 3 000 продажби за година. Това може да донесе масивен скок на продажбите. През миналата година около 1600 купувачи в целия свят са се решили да закупят кола с марката Lamborghini.
Това не е първият опит на производителя на спортни автомобили да пусне корени на пазара на джипове. В края на 70-те години на Lamborghini бе възложено от американския концерн MIT да разработи наследника на Jeep за американската армия. MIT обаче загуби търга и проектът бе отложен.
След придобиването на Lamborghini от френския индустриалец Патрик Мимран високопроходимите автомобили отново станаха предмет на обсъждане в началото на 1980 г. След като са били разработени няколко прототипа, италианците представят през 1986 г. модела LM 002.
Мощният, дълъг почти пет метра, офроуд автомобил обаче се проваля. От началото на 1986 г. до февруари 1992 г., когато се прекратява производството, концернът успява да продаде само 301 автомобила. Колата се задвижва от дванадесетцилиндров двигател с 444 конски сили, а максималната скорост е 210 километра в час.