Френската компания за луксозни стоки LVMH иска да продава умни часовници на хора, които се увличат по модата. Тя предлага нов часовник с марката Louis Vuitton, с който влиза в директна конкуренция с американския технологичен гигант Apple, пише Bloomberg.
Часовникът Tambour Horizon на Louis Vuitton е с начална цена от 2 450 долара - около осем пъти по-скъп от началната цена на Apple Watch. Цената му е и значително по-висока в сравнение с други свързани устройства на европейски марки за часовници и модни брандове и предложенията на Samsung Electronics.
"Ще видим как повече луксозни марки ще разбият доминацията на Apple и Samsung”, коментира Джон Гай, анализатор на MainFirst Bank.
В рамките на две години Apple се превърна във втората най-продавана марка часовници в света, като засега я изпреварва единствено Rolex. Apple успя да нанесе удар върху ниския клас устройства и убеди LVMH, че трябва да предлага алтернативи, иначе рискува да изостане много.
Швейцарските производители на нисък клас часовници, като едноименната марка на Swatch Group, също представиха интелигентни часовници на пазара и създателите на висок клас аксесоари, като Rolex и Patek Philippe, се опасяваха, че това може да навреди на имиджа им.
През последните години LVMH, която е една от най-големите френски компании по пазарна оценка, се опитва да въвежда по-бързо нови технологии. Тя назначи бившият директор на Apple Music Иън Роджърс за свой главен дигитален директор през 2015 г. и пусна два мултибрандови сайта за електронна търговия през тази година за своите марки за напитки и модни стоки.
През миналата година 9% от приходите от продажби на LVMH дойдоха от часовници и бижута. Традиционните часовници на Louis Vuitton се произвеждат в Швейцария. Умните часовници пък използват технология, разработена в Силициевата долина, твърди компанията.