Джо Холиър, 25-годишен бивш скейтър, превърнал се в технологичен предприемач, описва момента, в който изоставя смартфона си, като трансцедентално спокойствие. Холиър „олеква“, разделяйки се с компанията на своята високотехнологична джаджа и отказвайки се от достъпа до интернет.
Той признава, че решението не е било никак лесно. По думите му в началото изпитвал огромно усещане за тревожност, но след това облекчението било огромно, пише Financial Times.
Живеещият в Ню Йорк Холиър и неговият колега Каиуей Тан, с когото основават заедно компания, изпитват всичко това, след като на пазара това лято се появява специален мобилен телефон – революционен не с функциите си, а с липсата на голяма част от тях.
Така нареченият Light Phone ви позволява да извършвате и приемате обаждания, но нищо повече. В телефона могат да се запазят само 10 номера. Няма възможност за изпращане на съобщения, няма камера, няма интернет.
Дизайнът важен. Устройството има простичък пластмасов панел с размерите на кредитна карта. Ежедневното зареждане, от което се нуждаят повечето модерни смартфони, е избегнато с батерия, която издържа 20 дни.
Холиър и Тан се запознават в технологичен инкубатор на Google. Тан е работил за компании за смартфони, но открил, че годишният цикъл на незначителните подобрения на продуктите е станал прекалено „разточителен“.
На един пазар, на който дори най-евтините смартфони имат процесорната мощност на основен персонален компютър, Light отчасти е проект, който представлява протест срещу дигиталната епоха. Холиер се надява, че той може да се превърне в нещо повече от това – в начин, по който потребителите да намалят нещата, които ги разсейват.
Двамата набират 415 127 долара от 3 187 души в платформата на Kickstarter за разработването на телефона. Устройството все още е във фазата на прототип, но една компания от Китай е започнала да произвежда устройствата, а продажбите ще започнат през юни. Предварителните поръчки са за 100 долара, но двамата предприемачи твърдят, че точната цена все още не е фиксирана.
Първият Light Phone е бял, но се планира по-късно да се появи и черна версия.
Устройството се радва на неочаквани фенове. Холиър твърди, че хора като него харесват телефона – по-млади потребители, които не искат скъпи джаджи, които да носят, когато ходят на плаж и да карат скейтборд.
Телефонът е получил особен отзвук и сред бизнес потребителите над 45-годишна възраст, посочва той. „Те си спомнят колко важно е да поседиш на пейка в парка и просто да размишляваш“, коментира Холиър.
преди 8 години о ще се продава. аз лично ще си купя, защотот ми писна от тея *** смартфони пълни с фукнции от които нямаш нужда, огромни размери на дисплея, правещи телефона адски неудобен за държене, говорене и работа с една ръка. Това е идеално за служебни телефони, които да раздадеш на персонала. Стига цената му да е подходяща за орязаните функции. Защото 100 долара е доста скъпо. Моя смартфон струва по-малко.Реалната му цена трябва да е между 30 и 50 $ за да се харчи. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години моментна мода, няма шанс това да се продава добре за дълго време. отговор Сигнализирай за неуместен коментар