За потребителите в Китай най-големият търговец на бърза мода в света на практика престана да съществува, пише Wall Street Journal.
Към четвъртък Hennes & Mauritz (H&M) беше заличена от водещите приложения за онлайн търговия, дневни оферти и други, след като китайските потребители продължиха да негодуват срещу решението на шведската компания да спре да купува памук от китайския регион Синдзян.
Бързото изтриване на H&M от китайските платформи бележи ескалация на отмъщението, с което западните компании могат да се сблъскат, след като правителствата им повдигнаха въпроса за правата на човека и политиката на Китай спрямо етническата група на уйгурите в Синдзян. Случилото се показва и колко бърз и тежък може да е ударът на Пекин по дадена компания на един от най-важните ѝ пазари.
Критиките срещу H&M, включително и призиви за бойкот, от потребителите на китайските социални мрежи, нараснаха в сряда във връзка с миналогодишно изявление на компанията, че повече няма да купува продукти от Синдзян – ключов производител на памук – заради принудителната работа там. Изявлението изведнъж стана вирусно в Weibo, след като се появи в държавните медии.
Днес поръчката на превоз до магазин на H&M беше невъзможно през най-голямата услуга за споделено пътуване в Китай Didi. Приложението не разпознава бранда като реална дестинация. Търсенето на H&M в различни китайски приложения за карти, включително Baidu Maps, не води до никакви резултати, сякаш компанията не разполага с 400 магазина в азиатската страна.
Купувачите, които планираха да си вземат дрехи от H&M онлайн, нямаха късмет. От сряда търсенията на H&M в платфорите, оперирани от най-големите компании за онлайн търговия в Китай – Alibaba Group Holding, Pinduoduo и JD.com, не показват резултати.
Множество китайски приложения за пазаруване за Android премахнаха H&M от предложенията си. Didi Chuxing и Baidu не са отговорили на запитването за коментар. Alibaba, Pinduoduo и JD.com също не са пожелали да коментират.
Същевременно Ройтерс обяви, че Burberry е станала първата британска луксозна марка, която се е сблъскала с удара на Китай, след налагането на санкциите срещу страната заради отношението към уйгурите.
Компанията загуби китайския си посланик на марката, а нейният популярен дизайн беше премахнат от известна видео игра.
В петък Китай санкционира организации и отделни личности от Обединеното кралство за това, което нарече „лъжи и дезинформация“ за Синдзян. Това се случи само дни, след като Великобритания наложи санкции заради нарушаването на човешките права в Синдзян.
преди 3 години Бойкот на Китайските стоки и ще папат само ориз :)------------------------------------------------------------------аууу ама верно ли ?? Май гледам същото изказване кат при Ковидот как били умопомрачителните 2.7млн. за цел свет чудо невиждано ..... Ами добре бе щом всичко у вас 99% е Made In China после от къде ше го вземеш кат само China произвежда ве *** или до там не си стигнал още с мисловния процес ?! ..... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Така става защото ЕС е мека Мария :) С ваксините е същото...... Удряй китайците здраво с мита по 100% и си произвеждай нещата тук в Европа ! Защо не и в България ! А онези да папат ориз и там каквото има или да се молят на Русия за малко земя под аренда да могат да правят реколта :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Ами лесно ! Бойкот на Китайските стоки и ще папат само ориз :)У дома на 99% от стоките пише Made in China. Познай кой ще е губещия ако Запада направи бойкот на китайските стоки :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години И с'я к'о?Британия не е в ЕС?А ЕС да наложи санкции?Аре САЩ да ги наложи!!!Да не купуват нищо от тях! Демокрация, свобода, равенство, братство! отговор Сигнализирай за неуместен коментар