Burberry Group заяви, че магазините ѝ в континенталната част на Китай са се завърнали към растежа. С това компанията се присъедини към конкурента си на пазара на луксозни стоки LVMH във вдъхването на надежда, дори в момент, в който наложените по света блокади задълбочават проблемите на други места, пише Bloomberg.
Цената на акциите на Burberry Group се повиши с 4,2% във връзка с надеждите за възстановяване на ключовия за модната индустрия пазар. От началото на април продажбите на компанията се върнаха към растежа и в Южна Корея, след като някои потребители наваксват с покупките, осуетени от коронавируса.
Около половината от общо 421 магазини на британската компания остават затворени, което оказва натиск върху продажбите в тримесечието до юни, обяви Burberry.
Коронавирусната пандемия и мерките за налагане на блокади за овладяване разпространението на Covid-19 засегнаха опитите на Burberry да възроди продажбите си под ръководството на главния изпълнителен директор Марко Гобети и дизайнера Рикардо Тиши – и двамата, идващи от луксозния конгломерат LVMH и френската му модна къща Givenchy.
След две години, в които бизнесът остана почти без промяна, планът за преобръщане, създаден от Гобети, трябваше да доведе до ускоряване на продажбите и увеличаване на маржовете от тази година.
Приходите от продажби на дребно се свиха с 3% на сравнима база през 12-те месеца, завършили на 28 март. Анализаторите очакваха понижение от 4,6%.
Burberry оттегли дивидента си и програмата за обратно изкупуване на акции и засилва програмата си за съкращеня на разходи, за да помогне за справяне с пониженията. Компанията разполагаше с 887 млн. паунда (1,1 млрд. долара) в брой към края на март.